Hoihoi, Ik heb even een logistiek vraagje. Wanneer doen jullie je baby in badje? Na de voeding heb ik gehoord is niet heel wenselijk, nu heb ik niet echt een spugertje maar ze wil nog wel eens wat teruggeven dus ik snap waarom na de voeding niet handig is. Maar wanneer dan wel? Ik hanteer zo veel mogelijk het ritme volgens het boek 'baby in een droomritme' Dat betekent wakker worden ( als ze al niet wakker is, met dat stuk ben ik nog aan het worstelen) voeden, verschonen, spelen en bij de eerste vermoeidheidssignalen inbakeren en naar bedje ( meestal een uurtje in totaal) Ze is vaak al een tijdje voor de voeding wakker, dan huilt ze van vermoeidheid en al weer een beetje honger. ( ik krijg haar dan niet weer in slaap en moet vaak echt rekken tot de volgende voeding wat ze dus niet leuk vind) Ik gebruik meestal nu dit moment om haar in badje te doen, maar dat betekent vaak wel een kort badritueel want ze is niet heel goed te pas op deze momenten. Ook verschilt dit dus qua tijdstip heel erg, omdat ze soms wel, soms niet slaapt. Nu is mijn vraag, hoe doen jullie dit? Hebben jullie hier een vast ritme in of kijken jullie ook per keer wanneer het moment het beste is? We hebben er ook over nagedacht om haar met mijn man of mij te laten douchen 's avonds, maar dan hebben we het zelfde probleem. Na de voeding is ze even heel goed te pas, dat zou dus het handigste moment zijn maar dan zitten we weer met spugen. Ik doe haar nu overigens eens per 2 dagen in badje, ze vind dit heerlijk, maar ben ook benieuwd hoe ze het douchen zal vinden Ik ben dus een beetje aan het rommelen hiermee, en was benieuwd hoe jullie dit doen
'S morgens, meestal voor haar fruithap. Dat is rond half 10. Als ze nog ligt te slapen tot na 10uur krijgt ze eerst fruit en daarna eten. Wij badderen 3x per week. Dinsdag, donderdag en zaterdag of zondag. Als ze heel vies is een keer extra en als het 's morgens niet lukt 's avonds. Het is dus geen heel strak schema bij ons We hebben altijd geprobeerd om voor het voeden te badderen toen ze jonger was. Dus eerst lekker een bad en dan zorgen dat de fles (of bv) gereed is en die geven
Altijd 's avonds voor ze gaat slapen, na het badje krijgt ze haar avondfles.. Dit is haar ritueeltje en daar wordt ze lekker slaperig van Ze gaat ook maar om de 2 dagen in bad, beter voor een babyhuidje. De andere dagen was ik gezicht/handjes/poep met een washandje. En waarom rekken tot de volgende voeding??
Rechtop onder de douche met een volle maag lijkt me minder vervelend dan liggend in bad. Je kunt het gewoon eens proberen, dan merk je vanzelf wat werkt en wat niet. Hier meestal 's ochtends, maar als het zo uitkomt ook wel op een ander moment. Altijd na het wakker worden/maken. Baby heeft meestal geen rammelende honger en kan dus prima eerst badderen. Heeft hij wel veel honger, stel ik het bad uit tot na een ander slaapje.
hier deden we het altijd s avonds voor dr laatste voeding. ze had vaak dr huiluurtje (of 2 ) en van het badje werd ze rustig. we deden het het liefst voor de fles omdat ze vaak met dr fles in slaap sukkelde. tegenwoordig doen we het wanneer het uit komt badje is nu niet meer een onderdeel van ons avondritueel
Wanneer het uitkomt, maar wel altijd 2 uur na een voeding (precies tussen 2 voedingen in). We zien dan ook soms wel een half uur tot drie kwartier samen in bad en onder de douche. Kleine schreeuwt moed en brand als hij er eerder uit moet.
Voor der laatste voeding. Ik maak der als ze ligt te slapen wakker een half uur voor der laatste fles dan kunnen we op ons gemak onder de douche en aankleden voordat ze der fles krijgt.
Ik probeer badje/douche te doen voor slaapje ipv daarna. Heb geen vast schema/ritme, probeer meer te kijken hoe dingen het handigste uitkomen. Over het algemeen is het hier wakker worden = honger dus slecht tijdstip voor badje. Eerst voeden dus, hoef bij honger echt niet te proberen te rekken haha. Heb wel eens onder de douche gevoed, vond meneer best geslaagd hihi Voeding half uurtje laten zakken en wat spelen, dan badje. Daarvan is hij dan altijd lekker soezelig en slaapt makkelijk in.
Ik heb dat boek stuk gelezen!! Zoveel aan gehad! Je kindje is nu nog erg jong. Wanneer deed jullie kraamverzorgster het badje? Is het een idee om dat tijdstip aan te houden? Ik ben vanaf week 5 het droomplan gaan volgen en deed het badje na de voeding. In het droomplan zo tussen 18:00 en 19:00. Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is, of je kindje een ritme heeft qua slapen, maar je zou het badje klaar kunnen zetten. Dan eenmaal eerst de voeding en lekker zitten en aansluitend het badje en dan lekker sloom weer naar bed. Het is allemaal zoeken he? Mijn vriend werkt in de horeca en was destijds 5 dagen van half 10 tot 00:30 weg. Om die reden deed ik het badje in het begin op de dagen dat hij thuis was. Ik kwam anders net handjes te kort.
Onze dochter badderde s ochtends, zo rond half 10, dat was vaak voor de 2e voeding van de ochtend. Dan na het badderen aankleden en drinken en slapen. Later werd het badje meer voor de avond, zo rond 19u afhankelijk van hoelaat ze eten.
Wij doen de kinderen 3 / 4 per week in bad, de kleinste rond 19h, daarna drinkt ze en valt ze in slaap. Ze wordt heerlijk rustig van het badje.
Wij deden ons zoontje altijd savonds in bad na de voeding van 18-19 uur. Dan was het wakker worden- drinken- boeren/knuffelen-badje-bedje. Badderen op een lege maag werkte bij hem echt niet. Badje vond hij heerlijk, maar met een lege maag wad het krijsen krijsen krijsen. Zijn wakkere periode duurde daardoor savonds wel wat langer, maar hij sliep die ronde sowieso moeilijker weer in. Heb hem ook een tijdje smiddags in bad gedaan, toen het slapen smiddags moeilijker ging en hij dus smiddags langer wakker was. Wel altijd een minuut of 10-20 na de voeding. Het is even zoeken en soms wat schuiven, maar uiteindelijk vind je wel het juiste moment. Nu is hij 1,5 en gaat nog steeds liever na dan voor het eten in bad. Met een lege maag badderen werkt bij hem nog steeds niet.
Tnx dames. Ik lees verschillende ervaringen, erg fijn. Ik denk dat ik bad/douche time naar de avond wil verschuiven maar merk dat die ruimte er nu nog niet is. Geeft ook niet, ukje is nog erg klein en ik volg haar nog even hierin, komt vast wel een keer regelmaat Dank jullie wel
Wij deden op die leeftijd ook smorgens. Het was vaak tussen 6 en 8 de 1e voeding, dan weer in bed en dan rond 10.00 weer wakker. Ipv wassen deed ik onze zoon in bad (om de 2e dagen). Toen ik weer ging werken hebben we dit omgedraaid naar de avond en dan inderdaad wel na het eten. Half uur tot een uur erna pas in bad.