kipkep voedinghulp voor fles en borst

Discussion in 'De babyuitzet' started by echie, Jan 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. echie

echie Lid

Sep 9, 2008
    91
    0
    0
    hoi

las net in wij jonge ouders een advertentie dat je 10 euro korting krijgt op de kipkep
    het is een ding wat je over je schouders doet zo kan je fles voeding geven en een hand vrij hebben maar ook borstvoeding geven in een afgeschernde omgeving voor de baby de baby ligt in doek en alleen jij hebt oogcontact met de baby

wie heeft dit in gebruik ben erg benieuwd naar ervaringen
    aangezien dit voeden in het openbaar makkelijker maakt

bedankt

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Het lijkt mij echt helemaal niks eigenlijk :oops:!
    Geen ervaring mee hoor, maar gewoon even opgezocht wat het is.

Maar zo die fles erin hangen vind ik iks hoor. Doe mij maar gewoon lekker zelf het flesje vasthouden en de kleine laten drinken!

En met de borstvoeding, als je gewoon een hemdje onder je schirt aan doet is er niks te zien van je borst wanneer je kleine drinkt.

Ik zou zoiets dus niet kopen ;)!

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier sluit ik me bij aan! Ik geef bv, maar ik heb zoiets nooit gemist. Niemand die iets ziet hoor!

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

lijkt me weer zo'n typisch nutteloos iets waar ze geld mee proberen te verdienen!

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    het lijkt mij ook niks, met borstvoeding zit inderdaad je kleding ervoor en met flesvoeding kan je kindje z'n hoofdje niet iets draaien want dan is de speen er al uit.

6. MoederMarijntje

MoederMarijntje Nieuw lid

Feb 6, 2009
    1
    0
    0
    Ik heb zo'n Feedi gekocht en ik ben er super blij mee, Ik geef borstvoeding en vind het echt niet fijn als iedereen meekijkt. Nu ga ik lekker naar buiten en heb ik geen "pottenkijkers" meer. De flesvoeding heb ik nog niet gebruikt maar ziet er wel heel makkelijk uit.

Dus ik vind het een echte aanrader!

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Nu in de winter doe ik een lekkkere lange (goedkoop van de kruidvat) sjaal om. Geen pottekijkers :p. Ik geef bv.

8. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nou ik als leek heb dan een vraag aan alle mensen die hier hard roepen dat je met borstvoeding toch niks ziet! haha

T leek mij een ideaal ding op t filmpje, alleen een beetje.. ja.. raar.. zon doek over je kind leggen..

maar ik houd er dus persoonlijk absoluut niet van dat mensen met een baby op elk mogelijk plek zo die tiet eruit halen! :oops: hahaha en zou dat dus zelf ook niet willen..

Maar als je kleding ervoor zit.. dan kan je baby er toch ook niet lekker bij?! Ik eis uitleg! ;)

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hihihi, nog net niet aan het stampvoeten of wel? :) :)!

Maar oke uitleg! Ik had altijd een hemdje gewoon zo een spagetti hemdje aan onder mijn shirt/trui/bloesje. Als je gaat voeden doe je dan dat hemdje wat naar beneden, je buik blijft bedekt. Je doet je shirt/trui omhoog. Dan is dus je borst bloot, je hebt je beha ook even open gedaan ;)! Dan huppa de kleine aan de borst en dus alles rondom de borst is bedekt en de borst zelf ook bedekt omdat je kleine daarvoor ligt.

Hmmm zo een beetje duidelijk hoop ik? :D!

10. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna

Ja dan is t duidelijk ja! :) en haha.. sorry hoor.. maar kan er dan echt niet tegen als iedereen mekaar snapt en ik niet! :confused: :oops: hahahaha

Maar dan nog denk ik dat ik t idd nog niet helemaal prettig vind om in t openbaar te doen..

ik blijf nieuwsgierig naar de ervaringen met de kipkep.. wie weet kan ik t ook ooit gebruiken ;)

11. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Pampapilio je hebt van die speciale shirtjes waarbij je door een gaatje kunt voeden, heel ingenieus. er is dan maar een paar cm tiet te zien. en als de baby eenmaal drinkt zit hij daar met zijn hoofd voor dus zie je niets meer... het moment van aanleggen en eraf halen moet je dan subtiel zien te doen zodat je niet echt 'te koop' zit met je bosten. Dan zie je echt heel weinig! ik vind een sjaal vaak wel handig om het nog een beetje af te schermen. licht erook aan waar je bent en wie je gezelschap is! ik heb geen enkel probleem met borstvoeden in het openbaar alhoewel sommige mensen het inderdaad wat minder beschaafd aanpakken.

maar met een grote sjaal ben je echt helemaal klaar. ik heb wel inmoslimlanden gereisd, en dan zie je daar van die zwaar gesluierde dames in het openbaar borstvoeden, echt een mooi gezicht. je ziet echt helemaal niets dan, het kind vedwijnt ergens in die doekenen voila!

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Zo doe ik het dus ook. Vandaar dat ik dus zo blij ben met de lange sjaals ;).

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee hoor helemaal niet erg! Ik vond hem wel heel grappig eigenlijk! Vandaar ook dat ik over het stampvoeten ;)! Dat was ook niet lullig bedoeld ofzo ;)!

Verder had ik toen ik zwanger was ook echt niet gedacht dat ik zomaar overal zou voeden, maar eigenlijk ben ik er vanzelf ingegroeid.

14. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Een groot punt is bij mij dat mijn schoonzussie (nu net zwanger) en mn schoonouders er niet zo van zijn begreep ik..
    Zij wil absoluut niets aan dr tiet hebben.. ze moet niet denken aan borstvoeding.. dus als er al zo over gepraat wordt denk ik dat ik me al minder op mn gemak voel mocht ik bij hun borstvoeding willen geven ;)

En inderdaad.. op een verjaardag ofzo zo ineens je tiet eruit hangen vind ik persoonlijk gewoon niet kunnen.. maar zoals jullie t uitleggen hoef je idd niets te zien.. dat lijkt me wel fijn..

weer wat geleerd! :D :)

zo nu eerst maar zwanger worden zodat ik er over een paar maanden ook wat mee kan doen ;) haha

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Pampillo,
    Ik wil je 1 ding zeggen, niks van de andere aantrekken hoor! Als jij borstvoeding wil geven is dat jouw keuze en hebben hun niks mee te maken! Ik ben in onze familie zo een beetje de enige die borstvoeding gegeven heeft en werd door zo een beetje door iedereen voor gek verklaard. Maar kan me niks schelen! Ik wilde het en ik deed het! Puh! ;)! En willen ze het niet zien? Kijken ze maar de andere kant uit hoor! Of je zoekt even een rustig plekje samen met de kleine om ongestoord te kunnen voeden.

16. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Dat is zeker waar, en daar ben ik ook simpel in.. ik ga t absoluut proberen, t lijkt me echt heel mooi en fijn om te doen en gewoon goed voor de kleine!

ik heb toevallig vele kleintjes in mn omgeving meegemaakt en diegene die nooit borstvoeding hadden gehad hadden allemaal ZON last van krampjes en soorten voedingen en theesoorten proberen etc etc. en mn neefje (enige die wel borstvoeding kreeg) heeft nergens last van gehad! iig zeker niet zo extreem..

dusja ik geloof in t goede van borstvoeding en dat laat ik iedereen gerust weten hoor ;) en inderdaad, dan krijg je soms blikken en reacties van "Wat ga je doen!? " alsof t iets heel raars is! :confused:

17. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @ TS sorry voor t offtopic gaan! :oops:

persoonlijk vind ik na alle uitleg en reacties dat de kipkep een oplossing zijn voor dingen die nooit echt een probleem waren.. en zeker vind ik de prijs flink hoog!

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Pampillo, Super!

En idd mooi omschreven dat vind ik ook!

19. miepperdepiep

miepperdepiep Nieuw lid

Feb 7, 2009
    1
    0
    0
    sittard
    hoi PamPapilio en andere,

snap wel wat je bedoeld. Ik heb helaas niet lang borstvoeding gegeven, is niet gelukt. Maar de paar weken dat ik het gaf voelde ik me erg ongemakkelijk en mijn man al helemaal. De Feedi heb ik dan ook van hem kado gekregen en ik ben er erg blij mee. Waar ik eerst een uur alleen boven zat te voeden terwijl vrienden/familie gezellig beneden zaten, kon ik er nu bijzitten. Ideaal! De doek ziet er op de foto vind ik wel groter uit als in het echt, had helemaal niet het gevoel dat ik 'een doek' over mijn ventje heen hing.
    De Feedi gebruik ik nu dus niet meer voor de borstvoeding, maar wel veel voor flesvoeding. In het begin was het even de handigheid erin krijgen om de fles er snel in te hangen. Maar dat gaat nu heel makkelijk. Nu kan ik tenminste net zoals bij de borstvoeding lekker friemelen aan zijn zachte handjes, heeeeeerlijk!
    Kortom: ik ben dus erg tevreden over de feedi en vind vooral het tasje zo leuk haha :)

Hoop dat jullie hier iets aan hebben,
    liefs van een verliefde mama

20. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Toch niet lid geworden om je eigen product te promoten? Zie maar 1 post, nl.

Share This Page