Twee kindjes op een kamer

Discussion in 'De babyuitzet' started by MMM74, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Hoi,

Ik heb een dochtertje van 11 maanden en ik beval eerdaags van mijn tweede kindje (ja.. ja. ik doe het heeeel snel :D )

Nu hebben we alles al in huis, een tweede ledikant, een wiegje... alles al. We kunnen de babykamer zo inrichten. Alleen nu is bij mijn de twijfel toegeslagen. We wonen in een (woon)boerderij en we hebben een kamer dichtbij onze slaapkamer en de andere is een stuk verder, twee kamers boven het voorhuis en de andere een stuk verder de gang op boven het achterhuis (beetje lastig uit te leggen).
    Nu is de kamer dicht bij ons heel groot. Daar passen makkelijk twee kindjes. Maar is dat wel praktisch?

De eerste maanden gaat de baby toch bij ons slapen dus voor 's nachts maakt het niet uit. Iemand ervaring??

PS
    Ik weet niet of ik het goed onder de juiste pijler heb gezet... anders hoor ik het wel.

2. Filifjonka

Filifjonka Actief lid

Jun 13, 2012
    177
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja, ik heb ervaring. Positief!

Mijn zoontjes schelen 18 maanden en toen de jongste geen nachtvoeding meer nodig had, is hij van onze kamer naar die van zijn broer verhuisd. Uit noodzaak, want we hadden op dat moment maar twee slaapkamers. Het ging vanaf het begin goed en ze hebben elkaar eigenlijk nooit wakker gemaakt. Nou zijn het ook goede slapers, dat scheelt.

Inmiddels zijn we verhuisd en hebben we slaapkamers genoeg, maar ze slapen nog steeds samen. Ze vinden het gezellig, we horen 's ochtends echt hele verhalen en een hoop gegiechel. Hoe lang we ze op dezelfde kamer laten, weet ik nog niet. Op een gegeven moment zullen ze misschien meer behoefte krijgen aan een eigen ruimte en dat kan dan ook. Maar voorlopig houden we het lekker zo :).

3. Storm

Storm Niet meer actief

Hier ook twee jongens op 1 kamer. Zijn daar niet meteen mee begonnen, de jongste was een maand of 9 toen hij bij zijn broer op de kamer kwam. Dit om te kijken hoe of het zou gaan, want de derde is onderweg. Meteen vanaf dag 1 geen probleem. Gaat erg goed.
    Ze schelen 20 maanden, dus wel wat meer dan bij jullie.

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    geen ervaring maar wow das heel snel op elkaar hahaha.

5. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Heb er geen ervaring mee, maar zou er ook nooit voor kiezen als ik ze alletwee een eigen kamer kan geven.
    Mijn oudste zoontje ligt al sinds 2 maanden een verdieping hoger en de babykamer is nu voor ons 2e kereltje. Ik wil dat ze alletwee hun eigen plek hebben. Zeker als ze ouder worden is het fijn dat ze alletwee een eigen kamer hebben.

6. missiej

missiej Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,232
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier ging de jongste ook met maand of 8 bij grote zus op de kamer.. dit gaat tot op heden goed :D

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij hebben het geprobeerd toen Sam 7 maanden was maar het is niet gelukt. Ze hielden elkaar vreselijk wakker. Dus toch een eigen kamer. Ik zou daar altijd voor kiezen als dat kan.

8. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Hier is de derde onderweg, de jongste is tien maanden, bijna elf. We hebben de babykamer opnieuw ingericht, ze gaan samen slapen. De eerste zes maanden zal beeb bij ons in de ledikant liggen, hierna gaan ze samen. Ik hoor van een kennis, haar kinderen schelen 14 maanden, dat ze het als positief ervaart. Ze gaan samen slapen, hebben gezelschap en worden samen wakker.
    Ervaring heb ik nog niet, maar dat duurt even een jaartje.

9. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Dank voor de verhalen! Ik denk dat we het gewoon uit gaan proberen. Mocht het niet lukken dan kunnen we ze altijd nog uit elkaar doen. We hebben ruimte zat dus ze krijgen als ze daar behoefte aan hebben allebei een eigen kamer. Maar voor nu lijkt het voor allebei wel fijn als ze dicht bij papa en mama zijn. En voor mij ook. De oudste is nog best klein, en vooral 's ochtends vindt ze het heerlijk om in haar kamer te spelen als wij ons aankleden. Dat kan nu prima, er staat een traphekje voor en we kunnen haar dan in de gaten houden. De badkamer is naast onze kamers. Maar als ze een eigen kamer verderop in het huis zou gaan kan dat niet mee. Alleen dat zou ik al heel jammer vinden.
    Ze is trouwens een goede slaper, dus daar ben ik niet bang voor. Ik denk dat het ook wel een kwestie van wennen is. Ik ben van plan de kleine al overdag in de kamer samen te laten slapen zodat ze er beide aan kunnen wennen. Alleen 's nachts dus bij ons op de kamer.

Mochten er mee ervaringen of tips zijn, dan zijn die van harte welkom!

10. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Dat is bij ons ook nog een optie, we hebben een zolder die boven onze slaapkamer is. Met een vaste trap. Dat leek mij niets omdat ze straks dan een trap af moeten om naar de wc te gaan. Hoe is jou ervaring daarmee?

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik verwacht eerdaags onze 2e en de kids gaan ook een kamer delen. Ze schelen 19 a 20 maanden en als de kleine geen nachtvoedingn meer nodig heeft en we klaar zijn met samen slapen, gaan ze samen op 1 kamer. Dochter heeft een anderhalf jaar bij ons geslapen, baby mag dat ook zolang we 't allebei fijn vinden. Ik heb zelf ook een kamer met mn broer gedeeld en manlief ook jaren lang, heb het nooit vervelend gevonden.

12. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Gewoon uitproberen hoor, het ligt ook een beetje aan je kind natuurlijk.

Hier schelen mijn kids 18 maanden met elkaar en hebben ze beide een eigen slaapkamer. Justin is inmiddels naar zolder verhuisd en Samira naar de oude kamer van Justin, de baby komt op de oude kamer van Samira:D

Share This Page