Wat is de gezondste thee?

Discussion in 'Gezondheid' started by stoetel, Jan 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stoetel

stoetel Fanatiek lid

Dec 18, 2007
    1,108
    0
    0
    Brabant
    Hallo allemaal!

Wat is de gezondste thee die je kan drinken als je zwanger wilt worden of zwanger bent :(:
    Ik probeer al te stoppen met koffie drinken.
    Maar wel zo onopvallend mogelijk voor mijn omgeving.
    Die hoeven nog niet te weten dat wij zo snel mogelijk een wondertje willen. ;)

Liefs Stoetel!

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hoi stoetel,

ik heb het even opgezocht via google. daar vond ik dat je maximaal 300 mg caffeine per dag binnen mag krijgen. in 1 kop thee zit gemiddeld 30 mg. houd er rekening mee dat er in cola ook een hoop caffeine zit, alhoewel de caffeine vrije ook goed te drinken is.

Alle soorten thee zonder theeine een looizuur zijn zowiezo goed, zoals rooibos thee en groene thee.

dit heb ik van de pickwick site:

Alle Rooibos varianten, Sterrenmunt, Kamille honing vanille, Afternoon Spirit, After Dinner Spice en Evening Breeze bevatten geen thee en dus geen theïne.

3. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Ik drink graag kruidenthee van zonnatura. Dat is 100% puur natuur en geen schadelijke rommel. Pas wel op met bepaalde kruiden zoals venkel, anijs, fenegriek (er zijn er meer) want als je daar teveel van gebruikt dan is het niet goed voor de baby.

En mijn koffie drink ik caffeine-vrij! Het is even wennen en zeker minder lekker dan gewone koffie maar ja, het is goed te doen! Beetje opgeklopte melk erin en voilá, cappuchino!

4. stoetel

stoetel Fanatiek lid

Dec 18, 2007
    1,108
    0
    0
    Brabant
    Kijk daar kan ik wat mee.

Dank jullie wel!

Liefs Stoetel!

5. laika10

laika10 Actief lid

Jul 28, 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    groene thee bevat net zoveel CAFEINE als zwarte thee. kruiden thee is "beter". beter tussen haakjes omdat gewone thee niet slecht is. Alleen als je echt heel veel drinkt (>5 liter pd). In sterrenmix zit zoethout, dat is wel "slecht"voor je, maar alleen als je een wat hoge bloeddruk hebt. Voor de rest moet je met kruiden wel altijd naar de ingredienten kijken ( geen senne, geen zoethout , geen fenegriek, geen salie enz enz enz.) Dus wat dat betreft kan je beter groene of zwarte thee drinken of rooibos, kamille en andere pure kruiden zonder toevoegingen. Daarbij komt dat hoe langer je thee laat trekken hoe meer cafeine in de thee zit ( cafeine lost op in water) dus niet langer dan 2 minuten laten trekken. kruiden thee kan je langer laten trekken.

Echt gezonde thee moet je vergeten. De media wil iedereen graag laten geloven dat er wonder theeen bestaan, maar drink het gewoon omdat het lekker is en in normale hoeveelheden!

6. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

Nov 26, 2007
    302
    0
    0
    k voel me wel beter na een lekker kopje warme thee

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    maar 1 bakje thee per dag mag toch wel ?

Ik ben gek op die piramide zakjes, en heb van die heerlijke duitse vruchtenthee

8. Bubbles

Bubbles Actief lid

Oct 26, 2007
    259
    0
    0
    je mag heus wel thee hoor. Meer dan 5 liter gewone thee is minder goed maar dat is veeel! Houd er wel rekening mee dat je misschien ook nog koffie drinkt en die telt natuurlijk ook.

Trouwens ik heb bij de tuinen gewerkt, en op internet is het ook te vinden, groene thee en witte thee bevat ongeveer de helft minder caffeine dan gewone thee. Zwarte thee is geen gewone thee maar dat drinken we in nl niet veel.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Drink op mijn werk meestal iets van bosvruchten,en nu iedere avond een kopje venkelthee voor de stoelgang..Lees nu alleen dat venkelthee niet goed is voor de beeb. Ga er vanuit dat dat alleen geld als je meerdere glazen per dag drinkt?

Verder probeer ik koffie trouwens niet meer dan 2 koppen per dag te drinken.

10. lro

lro Lid

Jan 2, 2008
    50
    0
    0
    Limburg - BE
    Sinds ik weet dat ik zwanger ben (bijna 2 weken) heb ik nog maar een halve tasje koffie gedronken.
    Geen cola - kruidenthee (camommil of rooibos)
    Veel water (zeker 2 L per dag)
    Ga wel een pakje cafeine vrije koffie kopen - dan heb ik nog wat alternatieven.

11. Priscill

Priscill Actief lid

Aug 7, 2007
    151
    0
    0
    Ik drink per dag 2 kopjes normale koffie, je mag er 4. Op de dag op mn werk vooral veel rooibosthee, water en groene en witte thee. S avonds caffeinevrije koffie.

En heel soms drink ik best eens een kleine cola bij de Mac. Zolang je dat niet dagelijks doet is er niets aan de hand...

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik drink geen koffie alleen thee, maar ben wel wat aan het minderen met thee, drink nu maximaal 3 koppen op een dag, soms maar 1 of zelfs geen.

13. laika10

laika10 Actief lid

Jul 28, 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Zwarte thee is wel degelijk gewone thee. Groene en witte thee bevat net zoveel cafeine als zwarte thee. Alleen in groene en witte thee zitten stoffen welke ervoor zorgen dat de cafeine in je lichaam langzaam worden opgenomen, dus je van groene thee en witte thee langer cafeine in je lichaam hebt. Zwarte thee bevat die stoffen niet, die zijn teniet gedaan tijdens de fermentatie, dus je lichaam neemt de cafeine sneller op en breekt het ook weer sneller af, dus minder lang cafeine in je lijf.

Op het moment dat er een blaadje van de theeplant komt ( camelia div. varieteiten) en je gaat daar thee van trekken zit er cafeine in. Media laten je graag geloven dat groene en witte thee gezonder zijn, hoewel cafeine niets met gezondheid te maken heeft, maar vertel mij dan maar eens hoe het komt dat er eerst haast geen cafeine in een blaadje zit en als dat vervolgens gefermeteerd wordt ( = een rottingsproces) er ineens veel
    meer in zit?

Hoe ik daarbij kom? 6 jaar eigen theewinkel en diverse studies en reizen gemaakt naar de theelanden. :D

Groeten laika

14. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Ik gebruik altijd de thee van Celestial Seasening. Op de pakjes staat dat het zonder theeine is.

Share This Page