Naar aanleiding van dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/299860-ga-vrijwilligerswerk-doen.html (goed man!!), vraag ik me af of jullie ook iets van vrijwilligerswerk doen. Ikzelf bak taarten voor de voedselbank, voor de kinderen die jarig zijn. Ben benieuwd of er nog meer dames zich kosteloos ergens voor inzetten!
Ik deed het, maar nu met een man die een erg drukke baan heeft en twee kleine kinderen lukt het me niet tijd vrij te maken voor zoiets. Ik zat eerder in een provinciebestuur van een grote landelijke organisatie. Als de jongste naar school gaat wil ik dat weer aan doen. ( als ik dan niet geld hoef te verdienen want de berichten over de welvaart zijn niet erg positief voor de komende 30-50 jaar)
Tijdens mijn studie heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij Mappa Mondo. Een huis waar (ernstig) zieke kinderen kunnen logeren of wonen, zodat hun ouders even wat rust krijgen. Het was soms zwaar, maar zo mooi om te doen! Ik heb er hele mooie en leuke herinneringen aan.
Jaaaaren geleden toen ik nog in Friesland woonde heb ik bij een dierenasiel wat vrijwilligerswerk gedaan. Met honden wandelen, hokken schoonmaken, telefoon aannemen etc. Ik hoopte heel lang op een 'echte' baan daar maar is er helaas nooit van gekomen. Toen ik zelf nog wedstrijd-zwom, van m'n 15e tot 23e ongeveer, hielp ik ook regelmatig met het zwemmen met (geestelijk) gehandicapten, dat vond ik erg leuk om te doen maar ook erg zwaar. Het leukste vond ik eigenlijk nog de humor die ze hadden, ze hebben echt heel veel zelfspot, iets dat maar weinig mensen weten. Mijn ervaring is dat vrijwilligerswerk niet moet 'aanvoelen' als werk maar als een leuk tijdverdrijf en je moet het dus nooit als een verplichting voelen.
@vlinderbloem: Wat een leuk idee zeg - leuk voor de taartenbaksters onder ons die wel willen bakken, maar niet echt excuses / jarigen hebben om voor te bakken . ik heb zelf een aantal jaren geleden op bureau patientenvoorlichting gewerkt in het ziekenhuis. Oftewel: De folderstand bemand. Erg leuk, maar het was te vermoeiend bovenop m'n gewone uren. Nu doe ik niets meer. Wel ga ik komende week collecteren voor de KWF. Hooguit 1,5 uur werk. Maar het lijkt me wel even leuk.
Ik heb toevallig vandaag dienst bij de dierenambulance. Het is natuurlijk vervelend als je een dier met pijn hebt maar verder is het leuk werk en doe ik het nu sinds 4 maanden met veel plezier.
Ik gaf toen ik nog in nederland woonde muziekles aan verstandelijk gehandicapten... Erg leuk , je krijgt er zo veel voor terug.....
Ik help als EHBO-er bij verschillende evenementen in onze stad. Verder ben ik plasma donor. Niet echt werk natuurlijk, lekker een boekje lezen en nog een koek krijgen ook Maar wel vrijwillig.
Ik heb best veel vrijwillige activiteiten... Zit in het bestuur van een sportvereniging als secretaris Ben inzamelvrijwilliger voor Stichting BabyHope Ben de oprichter van De Mama's Club Tiel (als je dat als vrijwilligerswerk wilt zien... grensgevalletje...) Ik wil eigenlijk nog in de ouderraad van de PSZ (is dat vrijwilligerswerk?).
Ik ben vrijwilligster geweest in een ziekenhuis,moest stoppen omdat we extra inkomen moesten hebben voor de schuldsanering,maar zou het zo weer doen...!
Ik doe vrijwilligerswerk bij Scouting. Ik ben, samen met mijn man en nog 3 anderen, leiding bij de Welpen (leeftijd tussen de 7 en 10 jaar, bij ons zijn dit jongens en meisjes, dus gemengde groep) en draai iedere zaterdag een middagprogramma. Daarnaast gaan we nog 3x per jaar een weekend op kamp en hebben we aan het eind van het (school)jaar zomerkamp met de kids. Erg intensief, maar super leuk om te doen, goed voor je sociale contacten en je leert er nog het een en ander van
Ik ben vrijwilliger voor een verstandelijk gehandicapte autistische jongen die ik ken van mijn voormalige baan. Daarnaast collecteer ik elk jaar voor de brandwonden stichting. Vanaf aankomend schooljaar ga ik waarschijnlijk in de MR van de basisschool van onze dochter. TS; taarten bakken voor de voedselbank...wat geweldig! Dat ga ik hier ook voorstellen! Super leuk!
Ja, een halve dag per week als vrijwilliger op Geriatrie in het ZH. Bij oude mensen kletsen, helpen met kleine dingetjes en kopjes koffie brengen. Ben nu alleen helaas al een aantal maanden niet geweest omdat je het werk niet mag doen als je zwanger bent (in Belgie)
Wat leuk ik ben ook leidster van de welpen. Ik vind het ook erg leuk om te doen. Verder heb ik ook nog jaren gezwommen met mensen die een lichamelijke of geestelijke handicap hadden.maar vanwegen mijn werk heb ik dat moeten opzeggen
Wat leuk allemaal om te lezen. Het mag dan zo zijn dat de maatschappij verhardt maar toch zie je veel mensen die iets voor een ander doen zonder er iets voor terug te willen. Mooi hoor.
oooooo wat een mooie gebaren allemaal hier, dat taarten bakken voor de kinderen bij de voedselbank vind ik zoooooooooooon mooi gebaar, die kinderen kiesen er zelf niet voor, maar krijgen toch mede door de taart een mooie verjaardag. financieel zou ik dat niet kunnen doen, maar ik wil wel straks als sven naar school gaat, me voor de school in zetten, tevens vind ik dat vreiwillgerswerk van die gene van het andere topic erg mooi, heb de site al helemaal doorgelezen, en wil een informatiepakket aanvragen.
Nu niet meer, maar zeker 10 jaar actief leiding bij scouting geweest! Vind het zo zonde dat scouting vaak een stoffige indruk heeft. Terwijl het zoooo goed is voor kinderen (beter dan bijv alleen voetbal vind ik) maar tie dat ik er gewoon geen tijd meer voor heb Mijn vriend doet nog steeds dingen bij scouting (landelijk) en werkt veel bij rode kruis dus we dragen ons steentje wel bij