Blaasontsteking? klachten stellen weinig voor...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door zoe2008, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Hallo meiden!

Sinds 4 dagen heb ik erg veel aandrang om te plassen, als ik dan ga dan komt er bijna niks, maar de aandrang blijft. Heel erg irritant want ik heb dus steeds het gevoel dat ik moet plassen, maar mijn blaas is leeg. Verder heb ik helemaal geen klachten...

Kennen meer meiden dit probleem? Of heb je dit gehad? Was het toen een blaasontsteking of.... is dit het beruchte veel plassen aan het einde van de zwangerschap of is dat toch wel aan de vroege kant?

Ik wordt er echt GEK van en kan me niet op mijn werk concentreren!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou voor de zekerheid wat urine laten controleren bij de huisarts..
    Klachten van blaasontsteking zijn zo anders tijdens de zwangerschap.

Daarbij: als je door de zwangerschap meer gaat plassen, komt omdat de kleine ruimte opeist. Dus dan plas je vaker, maar kleine beetjes.
    En niet zoals bij blaasontsteking niet/nauwelijks.

3. Pindarotsje

29 okt 2008
    66
    0
    0
    Dat is vaak het lastige van het ontdekken ervan. Ik moest ook verschrikkelijk veel plassen, werd er helemaal gek van!

Had toen 's middags bloed in m'n urine en was dus helemaal in paniek, bleek blaasontsteking te zijn.

Je kan inderdaad het beste even wast urine bij de huisarts laten testen. Dan krijg je als je BO hebt een kuurtje mee. Doe dan ook even voor de zekerheid na afloop van je kuur nog een keer testen, bij mij was het namelijk niet gelijk weg van het kuurtje en heb er nog een achteraan gehad.

Succes!

4. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Als ik jou was zou ik ook even je urine laten testen op een blaasontsteking. Die aandrang die je beschrijft kan een teken zijn. En het testje is zo gebeurd dus je weet het gelijk.

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Meteen naar de huisarts om je urine te laten testen! Een verwaarloosde blaasontsteking kan leiden tot vroeggeboorte en is dus niet ongevaarlijk...
    Beterschap!

6. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Dat had ik ook en dat is errugg irritant :evil: Bij mij was het wel een blaasontsteking.

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik heb het ook gehad en het was geen blaasontsteking maar nierstuwing. Bleek later dat ik een niersteen had. ;)

8. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Ik had het ook,ben in het weekend naar de dokterspost gegaan en indd een blaasontsteking,.heb er medicijnen voor gekregen en het gaat nu een stuk beter....
    Je ken voor de zekerheid laten testen dan weet je het gelijk....

9. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Op jullie aanraden heb ik toch maar een potje met urine weggebracht, het was echter gewoon schoon.
    Moet vanmiddag wel even bellen omdat ze toch met de huisarts willen overleggen ivm zwangerschap. Misschien moet ik over 2 dagen nog eens urine brengen...
    Ik houd jullie op de hoogte!

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ook al is het geen blaasontsteking, het kan geen kwaad om even extra veel vloeistof te drinken. mocht het toch een beginnende blaasonsteking zijn kun je hem misschien nog voorkomen. cranberry sap en pillen zijn ook goed hiervoor.
    en als je daan tenminste wel ehct moet plassen voelt het ws fijner.

11. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Hallo allemaal, bedankt voor de tips!

Vandaag weer urine naar de huisarts gebracht en deze was wederom schoon. Toch heeft de huisarts wat opgestuurd zodat het op kweek gezet kon worden. Na het weekend volgt de uitslag.. (wel netjes dat ze dat zo grondig uitzoeken!)

Ik verwacht zelf dat ik door de druk op mijn blaas door de kleine steeds die aandrang blijf voelen.. het zal er helaas wel bij horen! Nog maar 3 maanden te gaan haha... :(

het klopt trouwens dat veel drinken helpt om het onprettige gevoel wat weg te nemen bij het plassen.. helaas is het op het werk ook wel lastig.. ik werk in het onderwijs en moet elk half uur wel een keer de klas uit..

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb wel 30 blaasontstekingen gehad in mijn leven waarvan 1 keer toen ik zwanger was. En dat was heel anders dan toen ik niet zwanger was. Ik had geen pijn maar moest wel veel plassen en had vaak last van harde buiken.

Terwijl als ik een blaasontsteking heb als ik niet zwanger ben dan heb ik ook pijnklachten en bloed in mijn urine dat had ik dus niet toen ik zwanger was.

13. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Vandaag de uitslag gekregen van de urinekweek in ziekenhuis en ze hebben toch bacterieen gevonden..

Krijg dus alsnog een antibioticumkuurtje! Had me er eigenlijk al bij neergelegd dat het er wel bij zou horen.. schrik er nu toch ff van!

Vanmiddag even medicijnen ophalen en dan hopen dat het snel beter wordt!

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Oh, dus toch blaasontsteking.. Geniepig die bacterien, dat ze alleen na een kweek te zien waren.
    Nu ben je hopelijk snel van je klachten af!

Deel Deze Pagina