Kippen in een achtertuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Arti13, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    bestaan er ook rustig tokkende kipjes dan??????

2. 1234

1234 Niet meer actief

Ik zit me ineens te bedenken dat dit geen kip is in het filmpje, maar een haan. ;):)

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lieve rustig tokkende kipjes zijn gewoon tevreden, maar ze kunnen ook een ei leggen en dan schreeuwen ze eventjes. Ook nog wel te overleven.
    maar als ze het bv. ergens niet mee eens zijn, geen water, geen eten, dan zetten ze het op een bleren. En dat is inderdaad niet tof.
    wij hadden bedacht om ze dan 's avonds te voeren als ze op stok zaten, zodat ze 's ochtends meteen wat te doen hadden, zodat ze dus niet gingen schreeuwen, maar nu gaan ze dus 's avonds nog naar buiten om te eten en zijn ze dus 's ochtends alsnog aan de gang. Toch maar weer het nachthok afsluiten dus...

4. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij verschilt dat per gemeente. In principe mag je wel een haan in de woonwijk behalve als de apv dit verbied.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Als je alleen kippen hebt (hennetjes) zonder haan bestaat de kans dat 1 van de kippen de "taak" van de haan overneemt en dit klinkt dus als kukelen.

Hier hebben we ons hok zo gemaakt dat het aleen aan de voorkant open is. De achterkant en zijkanten worden omvangen door de schutting, en er zit ook een dak op (vanwege de vogelgriep).
    Op die manier kan dus het geluid alleen richting ons eigen huis weg.

Sinds kort hebben we nieuwe achterburen en die hebben ook kippen en een haan. Die haan kukeld een heel stuk meer als die van ons en die van ons reageert hierop. Dus het geluid is een heel stuk toegenomen. Als er klachten komen bij mij dan laat ik ze wel even weten dat ze dan ook naar de achterburen moeten.
    Ik zal dan het nachthok weer afsluiten ook al worden die van mij hysterisch als ze niet meteen naar buiten kunnen (wat ook het nodige kabaal geeft).

Voor de rest is het zo dat jonge hanen nog moeten leren kraaien en dit de gehele dag door zullen doen.

En ja elk ras kip heeft zijn eigen kenmerken, Wyandotte kippen zijn hele rustige kippen, ik heb nu hollandse krieltjes die maken ook niet zoveel lawaai

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
  7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Pff nou zit ik hier gister te vertellen dat ik niet zoveel last heb van de kippen van de achterburen... werd ik vanmorgen om 05.00u, om 06.00u en om 6.45u wakker gekakeld omdat er eentje een ei moest leggen... *gaaaaaap* Daar werd ik dus niet vrolijk van.. :(

Deel Deze Pagina