water verbruik per jaar

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, May 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik moest net mijn meterstanden door geven. maar ik schrok een beetje zo weinig als dat het is.

wij hebben dit jaar 60 m3 verbruikt. nu ben ik niet echt zuinig met water ofzo dus ik heb echt zo iets van jeetje wat weinig.

aan gezien volgens het nibud een 3 persoons huishouden 130 m3 verbruikt.

dus nu mijn vraag wat verbruiken jullie en wat betalen jullie in de maand?

wij betalen 33 euro in de maand en verbruiken dus blijkbaar 5 m3 per maand.

2. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Wij verbruiken iets meer. We betalen nu 42 euro per maand en hebben vorig jaar 98m3 verbruikt. Dan zijn we met zn viertjes en hebben een woning met redelijke tuin die ook in zomer gesproeid wordt.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Wij verbruiken 91m2

En wij zijn redelijk zuinig.

Maar goed, baby erbij vorig jaar dat is natuurlijk wel een aanslag op het verbruik. Geen idee wat we vorig jaar verbruikten.

4. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier tussen de 8 en 10 per maand

vind 5 ook erg weinig

dat gebruikte we niet eens met 2 personen toen we allebei 40 uur werkte

5. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Dat is wel weinig hoor. Heb je m vorig jaar wel doorgegeven of is ie toen geschat?

Gemiddeld gebruik je p.p. 50 m3 water per jaar. Wij meer, zaten al op 150 m3 met z'n tweeën (vriend houdt van vaak en lang douchen :x ) dus zal nu wel meer zijn, met een jongetje dat errug van spelen onder de douche houdt.. :D

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee vorig jaar is hij ook door gegeven (ik heb gelijk gebeld)

hier zijn we echt niet zuinig eigenlijk.

fynn gaat iedere dag in bad (grote bad)
    wij douchen iedere dag (wel kort omdat we er geen tijd voor nemen)
    wasmachiene draait 2x per dag.
    vaatwasser staat ook iedere dag aan
    en dwijl iedere dag

verder de wc natuurlijk en het water voor het drinken etc

en het zwembadje voor fynn en voor ons word met goed wer gelijk gevuld en iedere dag ververst

ik vind het echt zo weinig!

maar ja tis wel te verwachten dat we dus terug krijgen in juli

de planten buiten worden gedaan met grond/regenwater

7. Alita

Alita Niet meer actief

oh ik durfde al niet te schrijven dat er hier 155m3 werd gebruikt:) hahaha..

Maar ik hou van lang douchen en dochter ook....zwembad wat 2x is gevuld omdat er muggelarven inzaten:x en is een groot zwembad....groet tuin die water nodig heeft een een vijver die we 1x bijvullen....hmmmmmdat gaat het nog he hahaha:D

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

en inderdaad het spelen! fynn houd er van om met de kraan te spelen en te doen. kan hij zo 30 min vol houden

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    zucht ik mag ff 77 euro bijbetalen

volgens mij he !! heeft mijn vriend het nooit doorgegeven wat zijn standen zijn

anagezien hier staat op de brief

30 jan 2008 - 30 april 2009 - 195 m
    30 ap 2009 - 30 maa 2010 - 186 m
    31 ma 2010 - 29 april 2011 - 76 m ??????????

terwijl we afgelopen jaar een kleine erbij hebben gekregen ...

huh

10. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ja das dan niet handig, de standen niet doorgeven.. Hadden wij ook echt 5 jaar niet gedaan of zo, maar toen kregen we juist veel terug!

Amfy dan denk ik dat je watermeter kapot is hoor :p Maar niks zeggen tegen Vitens haha!

11. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

Mar 5, 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    wij hebben vorig jaar exact hetzelfde verbruikt als het jaar daar voor 77 kuub wij hoefde niks bij te betalen.. wij betalen 30,33 per kwartaal.

12. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Oeps correctie, 98 m3 is van daarvoor.
    Afgelopen jaar met 2 kids 147m3 gebruikt. Bedrag wat ik eerder noemde klopt wel.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

haha ik had al weer gebeld! maar het jaar er voor hadden we 58 verbruik!

hoe kan dat dan haha. nou ja het zal wel goed zijn .

14. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jemig dan verbruiken wij ook niet zo heel veel

Wij hebben zelfs met een maandenlange (kleine) lekkage (liep in de muur en kwam pas na een maand of 2 aan het licht, echter de eerste 3 maanden hebben we hier niet gedoucht dus dat zal wel schelen maar dan kom ik denk ik aan rond hetzelfde uit, ons vorige jaaroverzicht kwam op 47 m3.

Nu hebben wij wel waterzuinige wc's, gaan vaak samen in bad, onze kids gaan ook altijd samen in bad (in een klein laagje water zeg maar) ik laat de kranen niet lopen met tandenpoetsen ofzo, en ik pak een gieter voor de plantjes in de tuin ipv de tuinslang dus we proberen er wel rekening mee te houden.

Ik betaal nu 19 euro per maand.

Ik vind het trouwens helemaal niet lonen om zuinig te doen, aan verbruik op zich betaal ik 21 euro , de rest bestaat uit vastrecht, heffingen e.d. en kwam ik op 250 euro in totaal uit.. (das toch absurd als je zo weinig verbruik heb dat je zoveel betaald aan heffingen e.d. (en ook nog heffing OP heffing!!))

we hebben trouwens 2 kids dus bestaan uit 4 personen in totaal...

15. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Heffingen? Op water zit alleen Belasting op Leidingwater en BTW. Plus je betaalt vastrecht.

Andere heffingen betaal je niet over het water, zoals verontreinigingsheffing, ingezetenenheffing, rioolheffing, maar die betaal je aan het waterschap/gemeente voor onderhoud aan bijv dijken, controle grondwaterstand e.d.

(Ja heb een tijdje bij 't water gewerkt.. :p )

16. sandy25

sandy25 Actief lid

Jan 30, 2008
    330
    0
    0
    Ons huishouden bestaat ook uit vier pers. 2 volw. en 2 kinderen,
    Ons verbruik voor dit jaar is 82 vorig jaar betaalde ik 14 euro pm.

Ook mijn kids gaan dagelijks in bad wij ook, vaatwasser draait elke dag en wat er niet in past doe ik ook nog eens met de hand met lopende kraan, hou niet van een sopje maken..., de oudste wast tig x haar handen, of vult dan zelf haar waterfles, wasmachine draait ook dagelijks dus ook ik ben niet echt super zuinig en toch betaal ik niet echt veel....

17. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    even kijken

Vastrecht EUR. 66.96
    verbruik EUR. 21.13

Zuiveringsheffing (voorheen verontreinigsheffing) 9.21 + 105.93
    Watersysteemheffing (voorheen ingezetenomslag) 37.50

Rijksbelasting grondwater 10.19
    Rijksbelasting leidingwater 7.37
    Provinciale belasting grondwater 1,-

BTW 6% = 6.40

je betaald idd niet OVER het water maar er komen toch genoeg kosten bij om je verbruik laag te houden niet echt interessant houd zeg maar..

18. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zie hier veel mensen voorbij komen met een hoger verbruik die dus minder betalen, Brabant Water is dus erg duur denk ik dan??

19. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    @Isademi bij jou wordt met de waterrekening ook de verontreinigingsheffing en ingezetenenomslag in rekening gebracht. Dat is niet overal zo. Wij betalen deze heffingen aan de gemeente, waardoor onze waternota niet zo hoog is...

20. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Alleen het dikgedrukte heeft met drinkwater te maken.
    De rest betalen we hier ook, maar direct aan het waterschap. Waarschijnlijk heeft Brabant Water een kassiersfunctie voor het waterschap. Deze bedragen staan zij dus gewoon af aan het waterschap. Hier hebben we Vitens, die incasseert in sommige gemeenten ook zuiveringsheffing en ingezetenenheffing en in een enkel geval ook rioolheffing of warm tapwater. Staat dus echt helemaal los van je waterverbruik.

Maar inderdaad, het water op zich is niet het allerduurste wat er bestaat. Geloof dat we hier incl. alles op 1,50 per kuub uitkomen.

Share This Page