Kippen

Discussie in 'De lounge' gestart door debq, 26 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    C6DD97DF-D05E-4ECA-A494-BB4259CE0459.jpeg Dochter met het kuiken dat inmiddels in de veren zit.
     
    Summerbelle vindt dit leuk.
  2. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wij hebben een paar verschillende rassen en één ras zien we dus ook nooit. Die zijn als ze een half ei voelen aankomen ook meteen broeds. En dan liggen ze met z’n tweeën weer drie weken binnen. Als we de eieren weghalen ook; dus dat maakt allemaal niet uit. Alle anderen kipjes scharrelen gezellig rond: die twee dames zijn net die twee mannen van de muppetshow op hun balkonnetje. Loeren maar meedoen, ho maar
     
  3. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Hier gaan ze op de hoogste stok voor het raam naar buiten zitten kijken.. ik denk ga er dan lekker heen en rond scharrelen:rolleyes:
     
  4. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nou dat dus. Saaie dieren :roflmao:
     
  5. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Hebben jullie kippen trouwens namen? Vorig jaar hadden we heel even 4 kuikens, die hadden geen naam. Nu krijgen we straks kuikens voor onszelf, en denk dat de kinderen wel namen willen voor de kipjes.
     
  6. koek

    koek Actief lid

    23 mrt 2012
    308
    37
    28
    NULL
    NULL
    Jazeker, wij hebben een piep,miep, tok, cato, keet en pip. Overigens zijn de kinderen hier wel heel makkelijk ermee, wanneer er een dood gaat krijgt een volgende gerust dezelfde naam ;)

    Kippen worden hier ook altijd aan personen gekoppeld op de een of andere manier. Het is bijvoorbeeld papa's kip, of papa's kuiken ( ook al is het al lang geen kuiken meer). levert altijd mooie conversatie's op.... Papa heeft een ei gelegd of papa pikte mij!
     
    autumn86, Summerbelle en Poolvos vinden dit leuk.
  7. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Onze zoon van 4 heeft ze de namen Ginger, Tom en Angela gegeven:roflmao: van zijn favoriete spelletje
     
    Summerbelle vindt dit leuk.
  8. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Superleuk! Wij hebben 5 zijdehoenders. Zo lief en tam. Met onze hond gaat het ook goed.
     
  9. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Ja; al onze 6 zijdehoenders hebben een naam. De oudste 2 zijn inmiddels 8 maanden en komen ook echt als je ze roept op hun naam. Is zo lief om te zien! Eten uit je hand, kroelen ook echt. De jongste 4 werken we nog hard aan, die zijn pas 5 weken nu. Groeien heel goed, maar met 4 is het gewoon lastiger goed tam maken. Het gaat langzaam aan maar steeds beter. Het is echt heel gezellig. Van de week met het mooie weer hebben ze in de avond voor het eerst gescharreld in de tuin, vonden ze fantastisch.
     
  10. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Twee van onze kippen hebben geen naam. Dat komt omdat die dus altijd saai binnen zitten en dochter ze amper ziet. Alle andere wel. De drie kuikens heten Zaza, Toto (beide hennen) en koning Koos (haan). De andere haan heet Harry.
    Harry en koning Koos zullen niet lang meer bij ons zijn :D:oops:
    Toto is het meest tam. Was een eenzaam kuikentje die dus super veel bij ons was. Als we buiten komen vliegt ze de ren uit en komt knuffelen. :thumup:
     
  11. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Onze dames heten Vera en Vivi.
    Hier zitten ze hoor; niet van hun missie af te krijgen. Ik heb ze maar een paar eieren met Demeter keurmerk gegeven van de biologische supermarkt. Als ze daar dan toch blijven zitten dan ook maar wat eieren uitbroeden.
    084C51E8-C145-462F-947D-3D293FA8D363.jpeg
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  12. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Wat hebben jullie als legnest? Ik heb er net 1 besteld van internet.. of kan het ook gewoon een bakje met stro, zaagsel of zo zijn?
     
  13. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Vannacht is er 1 kuikentje uitgekomen. Superschattig. Nu hopen op nog minstens 1
     
    Poolvos, Jaimio en debq vinden dit leuk.
  14. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    foto! :)
     
  15. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    [​IMG]
     
    Beertje8, Lief of Stoer, debq en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Is er nog 1 uitgekomen?
    Ik zie hier groei in 3 eieren. 1 Is er denk ik gestopt met groeien maar die heb ik nog even laten liggen. De rest was niet bevrucht en heb ik weggehaald.
     
  17. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ja er is een tweede uitgekomen, die heb ik geholpen. Er was ook een derde ei aangepikt, maar deze zat dood in t ei helaas. Dus blij dat ik de tweede geholpen heb.

    De andere 7 eieren zat alleen gele drap in
     
  18. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Je kunt dit met een schouwlampje heel goed zien. Dan hoef je ook geen eieren met gele drap open te maken ;)
     
  19. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ik had ook geschouwd maar dit was mijn eerste keer. Bij een ontstond er na een week een bloedring, maar dacht laat voor de zekerheid alles maar liggen, straks schouw ik niet goed. Had achteraf wel gelijk dat de eieren waarvan ik dacht daar zit was in, ook iets in zat. :).
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  20. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Vandaag zijn er twee kuikentjes uitgekomen. De rest van de eieren was niet bevrucht.
    7CE0AD44-CE7A-4329-BCAD-1773816E3E80.jpeg C1E4AD1B-5945-4D60-867D-2FBD69CD0F16.jpeg
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina