Is dat nou enkel maar bedoeld voor mensen met een uitkering? Of kan je daar voor ook in aanmerking komen als je al werkt?(en je ander werk wilt,of een studie wil gaan volgen)
Re-integreren betekent letterlijk 'weer laten functioneren'. Meestal wordt er gedoeld op 're-integreren op de arbeidsmarkt', wat betekent dat iemand opnieuw op zoek gaat naar werk. Ook na een ziekmelding spreekt men bij terugkeer op de eigen werkplek van re-integratie. Als je al werkt, maar iets anders wilt gaan doen spreek je dus niet over reintegratie maar over omscholing. Ik denk dat je hiervoor met je werkgever om tafel kunt om te kijken naar mogelijkheden binnen het bedrijf. Als je iets heel anders wilt gaan doen, vermoed ik dat je daar alleen in staat. Een opleiding doen naast je baan en na afronden opleiding ander werk zoeken bijvoorbeeld. Succes!
ik weet dat als je een uitkering heb, dat het dan sowieso kan.. want ik heb een wajong en ik zou het kunnen doen.. maar of het ook kan zonder uitkering weet ik niet.. misschien vind je er wat over op www.werk.nl ?
Ja,omscholing zal het dan inderdaad worden. Ik ben nog maar net een maandje in dienst bij het bedrijf waar ik nu werk,dus ze zien me al aankomen Maar ik zou het ze kunnen vragen