Kippenei intolerantie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lola1982, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand hier bekend is met Kippenei intolerantie icm een pinda intolerantie?

Mijn dochter heeft dit. Dit hoorde ik vandaag.
    Mijn dochter heeft toen zij een baby was erg last gehad van verborgen reflux, wat volgens de artsen toendertijd overging in Reflux toen ze aan vast voedsel begon. Heel erg overgeven. Tot nu eigenlijk. Mijn dochter geeft minstens 3 keer in de week over. Vooral na het avondeten.

Tevens heeft ze veel last van eczeem wat soms tijdens of direct na het eten plots op speelt.

Ik vermoedde een of andere voedselallergie, maar dit blijkt het dus te zijn.

Nu moet ik met mijn dochter naar een dietiste. Ik vraag mij af of hier moeders zijn van peutertjes met zo´n allergie en hoe gaan jullie hiermee om? Is het veel aanpassen?

2. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn dochter oudste heeft ook eczeem.
    echter had zij kippeneiwit allergie.dit had ze direct.dat wilde zeggen,als je al kookte,bakte en je gaf dit,dan zat ze snel onder.
    maar als ik haar pannenkoeken,of een stukje zelfgemaakte cake gaf(hier zit ook ei) dus weer niet.

Gelukkig is ze hier overheen gegroeid,maar nu heeft ze boompollen allergie

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje reageert allergisch op ei. Op zich geen ramp, want wij eten maar heel sporadisch ei en nu ook geen dingen meer waar het doorheen zit (pasta/mie, kroepoek).

Hoe zijn jullie erachter gekomen? Ik neem toch niet aan dat ze 3x pw ei krijgt omdat ze dan moet spugen?

Wat is volgens jou het verschil tussen een voedselallergie en een voedselintolerantie?

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Freaky hoe onze kids overeenkomen!! Mijn zoon heeft ook een milde kippeneiwitallergie, maar niet in de mate dat hij op dieet oid moet!
    Lijkt me heel lastig, heel veel succes!

5. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Mijn oudste dochter heeft kippeneiwitallergie. Dit uit zich o.a. in netelroos en oedeem in het gezicht. Vorig jaar kreeg ze één kruimeltje cake binnen, hiervan moest ze zo'n 20 minuten later overgeven.
    Ook heeft ze een pinda-allergie. Dit alleen nog gemerkt via aanraking met de huid. Ze heeft nog nooit pinda's en noten gegeten.

Wat betreft voeding zijn we er al helemaal aan gewend. Goed etiketten lezen en vooral oppassen met koeken, taart e.d. Albert Heijn heeft etiketten waarop staat aan gegeven welk allergenen een product bevat. Bij reformwinkels en/of natuurwinkels vind je vaak producten die reguliere supermarkten niet in het assortiment hebben. Een voorbeeld zijn stroopwafels zonder koemelk- en kippeneiwit, dé zondagse traktatie voor onze dochter.

Succes met uitzoeken. Mocht je meer tips nodig hebben, dan lees ik het wel!

6. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Marin is licht allergisch voor kippenei, en ze heeft een zeer ernstige pinda-allergie.
    De pinda-allergie bij Marin is anafylactisch, dit betekent dat ze van een pinda in shock kan raken.
    Van een likje pindasaus (wat ze gelijk heeft uitgespuugt) zwol haar hele gezicht op (incl. lippen), kreeg ze overal uitslag, plaste in haar broek, had overal jeuk en voelde zich erg beroerd.
    Marin mag niks met pinda, ook niet uit een fabriek waar pinda's verwerkt worden en ze heeft altijd een protocol bij zich hoe te handelen en ze heeft een auto-injector met adrenaline (Anapen) altijd bij zich.
    Dus als je kind reageert op pinda's, wees voorzichtig, een pinda-allergie kan erg gevaarlijk zijn.
    Marin moet ook gelijk geinjecteerd worden als haar lippen opzwellen en dan moet ze naar het ziekenhuis, dit hebben we tot nu toe weten te voorkomen.
    Ik hoop dat het bij jullie niet zo erg is want het levert best wat beperkingen op.

Groetjes Senna

7. zogelukkig

Bij mijn zoontje uit het zich in extreme buikpijn, opgeblazen gevoel, winden, krampen. Hij kan dan niet slapen en krijst het uit!
    Wij zijn er in okt. officieel achter dmv bloedonderzoek.

Laatst had hij een hapje pannenkoek waar 1 ei doorheen zat op en het was weer drama.

Het scheelt dat wij al vaste klant zijn bij de natuurvoedingswinkel, wij hebben geen koek en brood waar ei doorheen zit in huis.

Mijn zoontje krijgt wel wat vlekjes her en der maar geen extreme uitslag ofzo.

Totdat hij 2 is gaan wij helemaal geen ei meer geven.

8. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Zogelukkig, is je zoontje ook getest op allergieen op andere voedingsmiddelen?

Groetjes Senna

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ooooo zit ei in kroepoek :$:$:$:$
    vandaar die pukkels. :(:)

10. zogelukkig

Ja, twee keer; in oktober en onlangs nog een keer.

11. zogelukkig

Ja, dat wist ik dus ook niet en hij had er lekker van zitten snoepen.:)
    Maar toen hij die nacht weer vreselijk lag te krijsen en te kronkelen met een harde buik, heb ik de verpakking uit de vuilnisbak gevist en wist ik het!

12. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

we aten t van de chinees. Ik heb geen verpakking meer maar er gaan opeens mega veel belletjes rinkelen! Toevallig dat ik dit lees.

13. zogelukkig

In bamie/mie/mihoen zit ook vaak ei, ik heb alle verpakkingen bekeken! Je hebt ze wel zonder ei hoor, misschien je chinees eens bellen of er ei doorheen zit? Dan bedoel ik dus de pasta he, niet de totale bami.

14. piekie

piekie Lid

9 jun 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een dochter met kippeei en pinda allergie (ook nog noten, sesam, vruchten met harde pit en in het verleden koemelk en soja maar daar is ze overheen gegroeid)
    Toen ze 8 maanden was is ze in shock geraakt na het eten van iets met ei erin ( ze zwol op en moest overgeven en raakte bewusteloos) ze werd met ambulance opgehaald en moest aan de bewaking. Toen is het balletje gaan rollen...
    Inmiddels (dochter is 5) is het een manier van leven geworden. Altijd etiketten lezen ( i love ah) heel vaak uitleggen aan mensen. Protocol en epipen op school en bso. Heel veel overleg op school en bij afspreken met vriendinnetjes. Het valt niet altijd mee. Ik zorg er altijd voor dat mensen weten hoe ze moeten handelen als het misgaat (is gelukkig nog niet gebeurd) voor alle allergieën staat ze onder controle en moet ze in het ziekenhuis provocatietesten ondergaan als we een van de voedingsmiddelen mogen gaan uitproberen.
    Ik ben heel trots op m'n dame die er heel goed mee omgaat. Wij hebben inmiddels geaccepteerd dat we minder makkelijk bepaalde dingen zoals uit eten en op vakantie gaan kunnen doen.
    Als je iets wil weten kan ik misschien tips geven of meedenken

Succes!

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje heeft ook een ei allergie. Toen hij 11 maanden was, at hij een miniscuul stukje en hij begon op te zetten, hele gezicht werd rood en hij was een beetje benauwd en er niet lekker van.
    Op advies van allergoloog geen ei gegeven.
    Laatst had iemand hem een lange vinger gegeven (zit ei in) en hij had nergens last van. Nu geven we af en toe iets waar ei in zit. Ik lees altijd etiketten en als ei pas na 5/6 ingredienten genoemd wordt, vind ik het veilig om te geven. Medicijnen heb ik in de buurt, mocht het fout gaan.
    Als hij 2 is moet hij ei gaan eten in het ziekenhuis. Ws is hij er dan overheen gegroeid (hoop ik). Hij is gewend dat hij altijd "eigen" koekjes eet en wat anders krijgt in een gezelschap, al begint dat steeds lastiger te worden.

16. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik heb 2 kindjes in de groep gehad op de opvang met kippenei intolerantie en pinda-allergie. Ik vroeg de moeders altijd om een A4-tje met daarop wat ze WEL en absoluut NIET mochten.
    Ideaal en nooit fout gegaan. Bij twijfel mochten we altijd bellen.
    Met feestjes of pannenkoeken hielden we er of rekening mee of we vroegen de moeders iets anders aan te leveren.
    Verder Epi-pen in de kluis en we kregen instructie hoe we moesten handelen in geval van nood. 1 van de kids is er inmiddels gelukkig overheen gegroeid.

Er zijn hier vast moeders met tips voor alternatieven.
    Zo kan je je eigen lijstje samenstellen met wat wel en wat niet.

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ze eet nooit ei. Maar ik heb het niet goed getypt zie ik. Het is kippeneiwit waar ze niet tegen kan! ;)

Maar ik zelf vermoed dat het spugen niet eens daardoor komt, maar ws alleen haar eczeem. Het spugen komt doordat ze druk is/hard lacht ed. Vandaag lachte ze heel hard en daar komt haar eten weer, gister het zelfde verhaal.

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ohnee, dat meen je niet! :$ Echt bizar he, die kleine K en N zoveel gemeen met elkaar!

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bedankt voor jullie reacties.
    En wat heftig hebben sommige kindjes het zeg.. Hier niet het geval.
    Ik kan mijn vinger er ook niet op leggen waar ze heftig op reageert.
    Vandaag iets gegeten wat ik toevallig vorige week ook bij een vriendin heb gegeten. Toen niet overgegeven, vandaag wel... De rest van de dag week ook niet af van die dag vorige week.

Ik ben benieuwd volgende maand weer naar de KA en over anderhalf maand naar de dietiste (schiet op zeg... zolang wachten! Grrr!)

20. zogelukkig

Ja, mijn zoontje is ook allegisch voor het eiwit, niet het eigeel.

Je moet gewoon goed verpakkingen lezen enzo.

Of laat anders via de ha eens een bloedonderzoek doen!;)

Deel Deze Pagina