Hallo Ik heb een zoontje van bijna 4 jaar,en nu wil hij helemaal niet buiten spelen,ook niet in de tuin.Hij is met geen mogelijkheid naar buiten te krijgen.Ja,hij wil wel als de buitendeur open blijft staan(beetje koud nu)en ik ben 28 weken zwanger dus ik kan niet lang buiten blijven staan,laat staan lekker even zitten,Brrrrrrr. Ook heeft hij dus buitenshuis nog geen vriendjes,op de psz wel,natuurlijk.Daar speelt hij wel buiten met de kindjes.Weten julie iets zodat ik dat kan doorbreken???Hij gaat in maart naar de kleuterschool toe.Ik kan ook wachten tot het voorjaar wordt,maar buiten spelen is zo goed voor de kids!!!!
Maar dat hoeft toch ook nog helemaal niet? Als hij straks naar de kleuterschool gaat krijgt hij vanzelf vriendjes. Je kan niet van een kind van 4 zeggen 'ga maar naar buiten en vermaak je'.
Boswandeling oid maken met hem? Verder begrijp ik ook niet helemaal waarom hij perse buiten moet spelen.
Ja het is erg goed buitenspelen. Maar Isabella doet het ook nog niet buiten het hekje van de tuin. En heeft in de buurt nog geen vriendinnetjes. Dat kan ook niet want ze mag nog niet buiten het hekje alleen spelen. Ik ga vaak naar vriendinnen met kinderen en dan spelen ze wel. Maar inderdaad vanaf de basisschool gaan ze echt spelen met elkaar en bij elkaar. Als wij straks in een betere buurt wonen mag ze van mij ook echt buiten het hek spelen met andere buurt kinderen. Dat kan hier helaas niet ( zowel de kinderen vind ik niet geschikt als de omgeving) Straks als het weer beter weer is om buiten te spelen kun je misschien samen met hem in de tuin. dan ga jij lekker in een tuinstoel en hij in de zandbak of met de waterbak ( of wat je maar hebt in de tuin)
geen vriendjes nog buiten lijkt mij op deze leeftijd geen punt, maar waarom ga je niet lekker zelf een paar uur naar buiten. Mijn dochter gaat graag, maar die weet ook niet beter, als het droog is gaan we elke dag naar buiten en met regen meestal ook, gewoon laarsjes aan en een plu mee. Ik snap wel dat hij niet alleen wil, maar je kan toch gewoon mee???
Die vriendjes komen vanzelf wel hoor, vooral als ze naar school gaan en ze kindjes in de buurt herkennen, dan is het in eens niet zo eng meer. Kylian wilde eigenlijk pas alleen in de tuin spelen toen hij er zeker van was dat hij zelf de deur open en dicht kon doen. Dus toen hij eenmaal lang genoeg was was dat probleem over.
Lekker samen met hem naar buiten gaan! Wandelingetje maken (naar een buurt waar het prettiger is), naar het bos, het strand kinderboerderij, speeltuintje, oid? ik weet niet hoelang je zelf nog kunt lopen en of je last hebt van zwangerschapsklachten....maar het is voor iedereen goed om naar buiten te gaan. Ook voor jou, dus ik zou zeggen lekker samen op pad. Hier gaan we vaak naar buiten, maar ook nog geen vriendjes in de buurt. Wel als we ergens heen gaan waar kinderen zijn, speelt mijn dochter meteen met de andere kindjes. Ik woon ook in een niet fijne buurt, waar ik haar niet buiten de poort laat spelen alleen. Komt vanzelf wel als ze naar school gaat en wij in ons nieuwe huis wonen. Tot die tijd gaan we wel lekker naar buiten, maar dus samen ergens naartoe. Fietsen is hier trouwens ook favoriet!
-Tuurlijk laat ik me kind niet op straat ALLEEN spelen,dan ga ik mee. -Lang lopen gaat niet en al helemaal niet naar het bos ofzo. -Hij speelt nu gewoon achter in de tuin en ik ben gewoon binnen. -We gaan dagelijks een klein rondje met de hondjes wandelen. -Iedere zondag naar de eendjes,dus buiten komen we wel. Begrijp me niet verkeerd,hij MOET niet naar buiten,maar omdat hij zich binnen zo verveelt dacht ik ga eens buiten spelen met ander speelgoed dan als binnen!!!!En hoevaak hoor je niet dat jonge kleuters graag achter de tv worden gezet!!! Dat wil ik voorkomen, door het buiten spelen te promoten!!!! En ja de vriendjes komen van zelf wel een keertje. Nu is het volgende hij WIL nu NIET mee naar binnen,hahahaha Bedankt voor alle reacties
Onze zoon van 3 jr 3 mnd gaat echt niet in z'n eentje buiten spelen. Die wil je in de buurt hebben en dingen vertellen (lees: de hele tijd). Wij gaan elke dag wel naar buiten. Sinds kort laten we 'm ook zelf lopen naar de supermarkt/slager. Liever gaat ie op 't plankje. Hij rent op het kdv en thuis ook de hele dag dus een stukje wandelen voor de boodschappen of een boswandeling moet prima lukken lijkt me. We lopen trouwens geen grote afstanden, dat laat mijn buik ook niet toe. We lopen allebei op hetzelfde tempo zo ongeveer .
Ligt ook aan de buurt waar je in woont Wij wonen aan een groot speelplein met hek erom heen. Onze dochter speelde daar al toen ze nog geen 4 was. Samen met de kids uit de straat. Ik heb vanaf de bank zicht op heel het plein. Maar als hij dadelijk op school zit en de speelafspraakjes komen, dan zal die vast doorkrijgen hoe leuk het buitenspelen is haha
dan heb je vast zwangerschapsklachten, waardoor je niet kunt lopen?? Maar dan zou ik er buiten een stoeltje bij pakken ofzo.