Kippenei intolerantie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lola1982, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Zogelukkig dat kán idd... Mijn zoon reageert licht op kippen-eiwit in de vorm van rode uitslag, maar verder nergens last van. Mijn ka wou bloedprikken maar gaf aan dat bij een 2jarige een bloedtest nog met groot gemak fout-negatief zou kunnen zijn, plus bij mijn zoontje is het zo licht dat er dan tóch niks aan gedaan zou hoeven worden.
    Waarom zou TS dan bloedprikken? Ik zou eerst het dieet eens proberen...

Lola, freaky he? Hihi zijn het toch stiekem half broertje/zusje? ;)

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een bloedtest op allergieen heeft een betrouwbaarheidspercentage van maar liefst 80%! Volgens onze ka bij kinderen >1 jaar gewoon betrouwbaar en dat is gebleken. Twee keer; bij 18 en 21 maanden.
    Ik was erg blij met de uitslag, want nu kunnen we verder en weten we dat het toch niet ook de gluten, soja, schaaldieren etc. etc zijn.
    Een eliminatie-dieet bij een kind dat al allerhande bijvoeding eet en nog borstvoeding krijgt is niet zo simpel; helemaal omdat wij ook nog andere producten verdachten, wat dus niet het geval bleek te zijn en dat geeft rust.
    Als je kind ouder is dan 2 zou ik toch eens met een dietist om de tafel gaan zitten om het provoceren van ei te bespreken; wanneer en hoe of wou je ei zijn hele leven uit het menu bannen?
    Ei is volgens onze ka een allergeen waar in de meeste gevallen overheen gegroeid wordt. Als je onder de juiste begeleiding provoceert, komt het vaak wel goed.

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Klopt, maar waarom zou je dan niet beginnen met een provocatietest ipv bloedprikken?

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Voordat je gaat provoceren moet je eerst gaan elimineren en wat ik al zei: er rustte ook op andere voedingsmiddelen een verdenking. Als ik die allemaal had moeten gaan elimineren had hij niks meer kunnen eten, snap je? We hebben het wel over een dreumes die al van alles at!

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Soms kun je het gewoon beter via een bloedtest laten uitzoeken dan provoceren. Zeker als je niet weet hoe je kind zal reageren op het betreffende voedingsmiddel. Daarnaast is provoceren niet prettig als ze erop reageren, dan hebben ze van zo'n prikje veel minder last.

Bij mijn zoontje laat ik alleen nog dmv bloedtesten, huidprikken vast stellen of er nog allergiën spelen. Provoceren begin ik niet meer aan. Daar is dat arme kind alleen maar ziek van.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Ts, hier ook een kippenei allergie en noten. Daarnaast ook melk. Het is vooral goed etiketten lezen. Ik vind het, inmiddels, niet meer lastig wat hij wel en niet kan eten. Daar vind je best snel een weg in.
    Moeilijkste wat ik vind is verjaardagen etc. Ik moet dan mijn kind zo goed in de gaten houden dat hij niks te pakken heeft wat hij niet mag eten.

@ Zogelukkig, hoe weet je dat je zoontje niet op eigeel reageert? Hebben ze dit zo kunnen testen? Ik weet alleen dat hij een kippenei allergie heeft, maar zou niet weten of eigeel dan wel zou kunnen. Durf dat ook niet uit te proberen, gezien ik niet weet wat zijn reactie is. Hij heeft namelijk nog nooit iets van ei gehad.

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ zo gelukkig: ik heb dus bloedonderzoek laten doen. Ik kreeg vorige week de uitslag van de kinderarts. Moet pas volgende maand terug komen omdat ik ook preventief maagzuurremmers moet geven ivm het spugen.
    Voor mijzelf is het heel dubbel. We'll of niet spugen door de allergie. Gevoelsmatig dacht ik steeds van wel, maar als ik dan afgelopen week bekijk dan denk ik van niet.
    Nou ja, ik denk maar zo ze zit in de molen. Ze wordt nagekeken en ik ben nu dus achter enkele dingen gekomen.

@ lovely: hahahaha... Zou toch wat wezen, halfbroer en zus. Zou wel heel bizar zijn. Maar het zou zomaar kunnen gezien hun gelijkenissen. Mijn ex zijn naam begint met een J., maar stelt zich ook veel voor met een naam beginnend met de V. ;)
    Ik kwam er achter nadat het over was dat hij nog ergens een kind had verwekt. Dat kindje is 2 weken voor mijn uitgerekende datum van mijn eerste miskraam geboren. Mijn ex is dus niet vies van kinderen verwekken! Haha! Maar dat is echt offtopic!!!

Excuses voor de spelfouten, maar sta heel moeilijk in de te typen!

8. piekie

piekie Lid

9 jun 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn toch veel allergische kindjes he! Zogelukkig je zegt dat je zoon wel het eigeel wel mag. Weet je het zeker want kippeeieiwit is dus niet het wit van het ei. Bij een melk allergie is het het eiwit in de melk waar de allergie van komt. Net als de allergie van pinda eiwit, noot eiwit soja eiwit enz komt. Eiwitten zitten nl overal in en dat is wat anders dan het wit van het ei.
    Bloedtesten geven niet altijd een betrouwbare uitslag. Mijn dochter (5) heeft nog nooit sesam, pinda, noot gegeten en testte toen ze 8 maanden was toch positief in het bloed. Door deze reden moeten we het wel vermijden maar alleen een provocatietest kan uitsluitsel geven. Zo kan het ook zijn dat een bloedonderzoek negatief is maar het kind wel allergisch is. Bij mijn dochter bv haar lichaam herkent geen pinda dus bloedtest was toen ze 3 was wel negatief. Bij provocatietest reageerde ze toch heftig en waren we blij dat we in het ziekenhuis waren!
    Dat is ook juist het lastige van al die allergieën.

Deel Deze Pagina