tartaar van tonijn gegeten???

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamavan1, May 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavan1

mamavan1 Actief lid

Jul 16, 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    gisteren zijn we gaan eten ,
    en daar kreeg ik tartaar van tonijn voorgeschoteld,
    ik heb wel niet zo veel van gegeten,de man was de vuilbak :)
    maar nu maak ik me toch een beetje ongerust omdat ik het gegeten heb,zou dit kwaad kunnen ?het was maar een voorgerechtje,dus dat is zo al niet veel.

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    nou als je het gegeten hebt dan zit t er toch al in. Zou me niet teveel zorgen maken.
    Was t verse tonijn of blik. Blik kan sowieso geen kwaad en vers.
    Dan kan t helemaal vers zijn dus ook geen kwaad of tsja een niet helemaal verse.
    Beetje moeilijk inschatten zo.

Zou me niet teveel zorgen maken, zeker omdat je zet niet veel ervan gegeten te hebben.

heb vorige week ook een heerlijk broodje zalm gegeten, kon t niet weerstaan

3. mamavan1

mamavan1 Actief lid

Jul 16, 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    het was een hele verse.en het zou eigenlijk moeten lukken he dat daar juist iets inzit ,maar ge weet nooit

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Denk dat het ook niet echt heel veel uit zal maken maar anders bel je toch ff voor je eigen gevoel de vk op ?

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Tartaar van tonijn is met verse tonijn gemaakt,
    dit staat er op voedingscentrum.nl:

oppassen met:
    Roofvissen eten zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn. Het advies is liever geen roofvis te eten.Tonijn uit blik bevat veel minder kwik en dioxines dan verse tonijn. Tot maximaal 2 porties tonijn uit blik per week is daarom geen probleem.

Waarom?
    Roofvissen kunnen relatief veel kwik en dioxines bevatten, waar ongeboren baby's gevoelig voor zijn.

Niet doen tijdens zwangerschap | Voedingscentrum, eerlijk over eten

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Dat van die dioxines klopt wel maar bij een paar hapjes tonijn zou ik me daar niet druk om maken. Verder kun je verse vis eten als het ook echt vers is. Als je naar een beetje fatsoenlijk restaurant geweest bent mag ik hopen dat je daar vanuit mag gaan.

7. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik zou het niet eten want tonijn is (hoewel goddelijk, zucht) gewoon niet goed. Maar die paar hapjes zou ik me ook geen zorgen om maken als ik jou was. Je kunt het nu toch niet meer terugdraaien ;)

8. Druif2008

Druif2008 Actief lid

Aug 16, 2008
    287
    1
    0
    Ik zie daar ook koningsmakreel tussen staan maar is dit wezenlijk anders dan "gewone" makreel?
    Ik heb namelijk vanmiddag op de markt een heerlijk gestoomde makreel gekocht en wil hem morgen lekker opeten. Dat zou toch wel mogen?

9. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Vis
    Net zoals voor een ieder ander, dient een zwangere vrouw het liefst twee keer per week vis te eten, waarvan minimaal één keer vette vis, vanwege de Omega-3-vetzuren.
    Behalve veel gezonde voedingsstoffen kunnen vette vissen en roofvissen ook kwik, dioxinen en PCB's bevatten. Die stoffen komen in de vis terecht door milieuvervuiling. Vanwege de dioxinen wordt het eten van paling uit de grote rivieren zelfs helemaal afgeraden. Maar in het algemeen zijn de gezondheidsvoordelen van het eten van vette vis, zoals zalm, haring of makreel groter dan de nadelen. Eet echter niet meer dan 300 gram vette vis per week. Het eten van roofvissen zoals snoekbaars, haai, koningsmakreel, verse tonijn, zwaardvis en marlijn wordt wel afgeraden in verband met dioxines en kwik.

Klik hier
    kan dus prima (mits niet vacuum verpakt natuurlijk :)) Eet smakelijk!

10. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    De enige vette hap die goed is

En nu maar hopen dat je ervan houdt. Van vette vis. Haring, makreel, forel, sardientjes, zeewolf, zeeduivel en zalm zijn vette vissen. En die kun je in de laatste drie maanden van je zwangerschap het beste één of twee keer per week eten. Ze bevatten namelijk cervonzuur en dat is een belangrijke bouwsteen voor de hersenen en het netvlies. En juist aan het eind van de zwangerschap maken de hersenen van je kind nog een belangrijk groeiproces door.

Klik hier
    Nou zul je helemaal smullen ;)

11. Druif2008

Druif2008 Actief lid

Aug 16, 2008
    287
    1
    0
    Bedankt Juju kan ik morgen met een gerust hart mijn tanden er in zetten :D

Share This Page