maak me een beetje zorgen om de hond...

Discussie in 'De lounge' gestart door loesje1982, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    we hebben een lieve, luie lobbes van 9jaar, een sint bernard, maar maak me een beetje zorgen.
    ze heeft sinds 1,5jr epelepsie, en krijgt daar tabletjes voor.
    maar nu sinds een paar dagen gaat ze op vreemde plekken liggen, ze ligt dan te slapen, maar vroeger lag ze daar echt helemaal nooit.
    zoals nu.... ligt ze in het natte gras achter de betonnen bbq, terwijl ze normaal op t terras of dr bedje ligt...

iemand een idee wat ik hiermee moet? ze eet en drinkt goed, is ook wel speels, ziet er verder niet ziek uit, maar ze is wel al een tijdje een beetje dement en doof, gaat in dr eentje uit wandelen enzo.
    hoop zo dat we nog even lekker van dr mogen genieten....:(

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    De hond van mijn ouders ging toen ze ouder werd ook veel buiten liggen, daarvoor ook niet hoor, lag ze bijna altijd binnen, maar ook rond diezelfde leeftijd, vanaf een jaar of 9 wou ze steeds buiten slapen, ze is 11 jaar geworden.
    Ik hoop dat hij verder inderdaad niets heeft, maar als hij goed eet, gezond er uit ziet etc., zegt dat vaak al veel over de gezondheid.

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ze is normaal ook de hele dag wel buiten hoor, ze heeft een geisoleerd slaapkamertje met bed in de garage, en kan de hele dag in en uit banjeren, alleen vind t zo vreemd dat ze nu steeds op zo´n rare plek gaat liggen, we hebben haar iets meer dan 5 jaar, en heb haar nog nooit daar zien liggen.....

hond van vroeger ging namelijk steeds een stil plekje zoeken om dood te gaan, daarom knijp ik m een beetje....

4. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Hoi Hoi

Helaas herken ik hier veel in van mijn hond,kruising pittbull\bulldog,raar gedrag naarmate ze ouder worden.
    Tis heel moeilijk om te accepteren maar ze worden helaas veels te snel oud...
    Die van mij is nu 6 maar dr lichaam is al op aan t raken in overleg met de DA hebben we besloten om aan te kijken hoelang t nog goed gaat,mijn hond heeft een ellenlange med. geschiedenis helaas.
    gaat t niet meer dan is t goed geweest die mij maakt me snachts wakker voor water en niet 1 maal soms wel 6 x op een nacht vaak moet ze er snachts ook uit.
    Ook ik denk dat ze gewoon echt dement aan t worden is helaas.
    Ik denk dat je t voor jezwelf allemaal op een rijtje moet zetten miss ligt t aan de med dei ze krijgt?
    Mijne krijgt bv angstaanvallen ervan gevolg dat ze dus een hele lage dosis krijgt.
    Verder ja hoe moeilijk ook ze is al 9 een hele mooie leeftijd voor zon grote hond..
    Ik mhoop dat ze nog heel lang bij je mag blijven en heel veel sterkte met haar ik weet hoe moeilijk het is om je dier af te zien takelen..

groetjes gemma

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja zielig he, dat ze zo aftakelen....

mn vader denkt dat ze echt dement aan t worden is, en daarom andere plekjes opzoekt.....

6. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik heb het met mijn kat gehad. Ze wilde in ene niet meer op bed liggen, op de zachte stoel in haar mandje, alleen maar op koude harde ondergronden zoals het laminaat, op het nachtkastje naast het bed enz. Bleek dat ze het aan haar nieren had.:( Helaas heb ik haar daarna niet lang meer bij me mogen houden.:)

Ik hoop dat jullie hond wel nog een hele tijd bij jullie mag blijven.

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja dat hopen wij ook, ik heb er zelf geen goed gevoel bij helaas, hebben nogal wat honden gehad en als ze echt heel ander gedrag gaan vertonen, is t meestal niet helemaal goed....

heb dr vanmiddag nog maar ff lekker verwend met een groot bot.

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Heb je dr toevallig al getemperatuurd? toen mijn hond koortsig was ging ze ook op natte koude plekken liggen.

Hoop voor je dat het niks blijkt te zijn.

9. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja heb dr vanmorgen getemp. maar dat is normaal. we houden dr even in de gaten. maar als ze verder normaal eet en drinkt, heeft t ook geen zin om dr bij de dierenarts te laten zien.

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Nee dat heeft dan inderdaad geen nut. Ik ken het gevoel wij hebben het ook met onze lobbes van 11. Staar word steeds erger en nu vermoeden we een lichte doofheid. Hij is juist plakkerig aan vaste plekken op dit moment en vaste routes.

Deel Deze Pagina