Hele erge kiespijn.

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 13 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo iedereen,

Sinds donderdag heb ik hele erge kiespijn. Er komt helemaal onderin achteraan in mijn mond de verstandskies door, deze maakt mijn hele wang kapot en alles aan die kant in mijn mond is opgezwollen en dik. Er is maar een heel klein puntje van de tand door. Eten, slapen, praten, lachen niks gaat. Maar ik kan hier voor ook niet voor de weekend tandarts toch? Want er is pas een minuscuul puntje door. Bovendien kost die weekend tandarts klauwen met geld en ben ik ook wel een beetje bang. Wat moet ik nu doen...?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Tja, als de pijn echt niet uit te houden is zou ik toch de tandarts bellen om te kijken of er wat aan gedaan kan worden! Of iig even bellen voor tips ofzo? Ik neem aan dat je al pijnstillers neemt?
    Hier ook veel pijn bij doorkomen verstandkiezen en wat bleek? Er was helemaal geen ruimte voor die kiezen dus alles zat in de verdrukking... Ze kwamen echt niet door. Ze zijn door de kaakchirurg eruit gesneden.

3. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Heb je daarboven ook je verstandskies door?
    Anders kan het zijn dat deze op je doorkomende kies drukt.
    Dan heeft het zeker wel zin om naar de tandarts te gaan ;)

4. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Paracetamol / ibuprofen nemen of toch bellen.

Mijn ervaring leert dat als de boel zwelt er iets van een ontsteking is. Als jij daar nog een dikke 2 dagen mee wilt (kan) lopen...
    Volgens mij wordt alles bij de dienstdoende tandarts vergoed. Alleen zal je het misschien moeten voorschieten.

Als ik in jouw schoenen stond en zoveel pijn had, had ik de weekend tandarts gebeld.

Heel veel sterkte en ik hoop dat het niet erger wordt.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Of het vergoed wordt hangt er toch sowieso vanaf of je een aanvullende tandartsverzekering hebt?

6. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Ik zeg het verkeerd idd, het hangt er vanaf hoe je verzekerd bent

7. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik zou als de pijn niet meer te houden is toch de tandarts even bellen.
    Op dit moment heb ik ook last van een verstandskies die door komt aan de onderkant en dit voelt aardig vervelend....

8. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hoi dames, ik heb net even gebeld. Ze kunnen me niet helpen verstandskiezen worden altijd gedaan door de kaakchirurg ik kan wel langsgaan voor een verwijsbrief en antibiotica maar door het weekend tarief en consult kosten moet ik 175 euro betalen... Vind het een beetje veel dus heb net maar even pijnstillers gehaald van voltaren K en eens kijken hoe het gaat.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Jeetje wat een geld :$
    Hopelijk werken deze pijnstillers. Sterkte!

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat een afzetters, 175 euro :$

Eventueel de huisartsen post bellen voor sterke pijnstilling?

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Allemachtig wat een geld :$ Heel veel sterkte, hopelijk werken de medicijnen een beetje.

12. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spoelen met mondwater hielp bij mij toen, zorgen dat je ondanks de pijngoed blijft poetsen en maandag afspraak maken bij de tandarts. Sterkte!

13. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Je hebt inderdaad antibiotica nodig voor de onsteking daarom doet het zeer. Buiten pijnstilling zou je evt medishe mondspoeling kunnen gebruiken als je daar aan kan komen bij de grote appie enz. Zullen ze dat wel moeten hebben of als er erge nood is zoud water spoeling!

14. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Och jee 175 euro, mijn god schandalig gewoon:x Sterkte meid hoop dat de pijnstillers een beetje helpen zodat je een beetje kan slapen!

15. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik heb een aantal weken geleden mijn verstandskies boven laten trekken. Ik had er al weken wat last van, maar de laatste week trok ik het echt niet meer, mijn kaakbot begon ook gewoon pijn te doen, en mijn andere tanden er naast ook, vanwege de druk.

Dus toch maar de tandarts gebeld, en is gewoon getrokken.

Het heeft vervolgens bijna 2 weken geduurd voordat ik van de pijn af was. Heb 1 week lang enorme zenuwpijn gehad.

En aangezien ik BV gaf mocht ik alleen paracetamols innemen zeiden ze. Nou dat heb ik geweten pffff.

16. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ik zou de tandarts vandaag bellen en vragen om brufenbruis voor te schrijven dit zal minder kosten dan 175,- en helpt meer dan paracetamol en ibuprofen. rare reaktie ook van vertandkies is voor een kaakchirurg de mijne zijn alle 4 getrokken door de tandarts, deze waren dan wel goed door.
    je kan ook met bocasan gaan spoelen en wat hogerop gaan slapen als je daar last van hebt.
    sterkte.

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Heel veel tandartsen verwijzen door naar de kaakchirurg, dus dat is heel normaal. Maar ze kunnen best wel iets voorschrijven voor de pijn idd.

18. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hoe gaat het nu TS?

19. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Hier precies hetzelfde! Verstandskies die door komt. Alles kapot en opgezwollen. En pijnstillers werken niet.

De tand is er net een stukje door. Ik spoel met waterstofperoxide en dat werkt goed. De pijn is nu even weg maar kan er over een paar dagen zo weer komen.

Agj even door bijten.

Deel Deze Pagina