Mijn schoonmoeder kan heerlijke kippepootjes maken (braden). Nou had ik een pakketje kippepootjes meegenomen (ongemarineerd) om het zelf ook eens te gaan proberen maar ben vergeten het recept te vragen en ze zijn zojuist voor 2 weken op vakantie vertrokken Wie helpt me? Het liefste braden in de pan, maar ook in de oven is welkom. PS zo'n braadzak met poedertje (knor?) heb ik een keer geprobeerd maar wilde nu de marinade zelf samen stellen Liefst zo'n mals mogelijk vleesje met smaak en zacht vel, knapperig is niet zo favoriet hier
Voor een mals stukje doe ik altijd de combi grill. Weet niet of jou oven die ook heeft. Marinade weet ik zo niet. Ik neem altijd gewoon kipkruiden met olijfolie en knoflook. Meer niet.
Wat ik meestal doe is voorgepaneerde kippenpootjes kopen, meestal bij de slager maar die van de supermarkt zijn ook best te pruimen Wat ik dan doe is een pan met VEEL boter op het vuur zetten, als de belletjes weg zijn en de boter wordt iets bruin gaan de pootjes erin en zet ik het vuur laag tot middelhoog. Dan is het een kwestie van wachten, 15 minuten later keer ik ze om en dan wacht ik weer. Kwestie van geduld hebben en niet te snel willen bakken zodat ze van binnen goed kunnen garen. Ik ben GEK op kippenpootjes en maak ze heel vaak. O jaaaaaaaaaaaa, wat ook super lekker is is om ze te frituren in de pan of de frietpan!!
In ketjap laten 'weken' is ook erg lekker, maar gewone kipkruiden kan ook heerlijk zijn. Ik braad ze altijd in de pan!
Kip ruim kruiden en besprenkelen met wat olie, dit een halfuurtje laten staan. Dan de kip braden in een pan in vloeibare boter.. Wanneer de pootjes lekker bruin zijn deze in een braadslee en op 100 graden +/- 40 minuten in de oven.
Als ik malse kippenpootjes wil dan marineer ik ze met kruiden en olijfolie en leg ze dan in een laagje water met olijfolie in een ovenschaal. Eerst 20 minuutjes op 200 graden en dan nog tien op 100. Zo zijn ze goed gaar maar niet knapperig! Wel elke paar minuten omdraaien.
ik heb een recept voor "sticky"kippenpootjes, met een zoetige smaak. Als je dat wil, dan zoek ik het even op.
Oh! Dat lijkt mij ook wel heel erg lekker!! Ik kom ook niet verder dan kruiden en langzaam braden, dus al ik dat recept ook mag?
oke komt tie: 6 eetlepels tomatenketchup 2 eetlepels ketjap (manis) 1 eetlepel (zonnebloem)olie 2 eetlepels donkere basterdsuiker Ik doe het met drumsticks, maar het kan ook met andere kipsoorten hoor. alle ingredienten door elkaar mixen en de kip erdoorheen halen. Dan de drumsticks in een lage schaal leggen en afdekken met plastic folie en een uurtje in de koelkast laten marineren. Dan bereiden zoals je gewend bent, ik gooi ze een half uurtje in de oven op 180 graden. Na een kwartiertje haal ik ze nog een keer door de marinade en draai ik ze om. eet smakelijk.
Ik gebruik altijd gewoon zout, peper en wat kerrie. Dan bak ik ze eerst in de pan en daarna gaan ze in de oven. Voor ze in de oven gaan smeer ik ze in met wat water met zout erin. Krijg je een heerlijk zoutig knapperig korstje van.
Wij gebruiken ook altijd de braadpan om daarin de kip gaar te maken. We hebben geen oven namelijk. Wat ik doe is altijd de kip kruiden, nadat je de kip heb dicht geschroeid zeg maar. Dan houd hij het vocht het beste vast en zo krijg je heerlijke malse kip! Verder doe ik er eigenlijk helemaal niets mee, behalve in Croma bakken (blijft toch de lekkerste), en zo houdt je de meeste smaak
Ik kruid ze meestal met kipkruiden (pikante of gewone) van verstegen en dan lekker bakken in de pan. Wat ook lekker is is van die pakjes van conimex (allerlei smaakjes) beetje water en wat groenten toevoegen en dan lekker de beetje voorgegrilde kippenpoten hierin laten sudderen. Succes! en eet smakelijk
ketjap, kerrie, verse knoflook, gemberwortelpoeder peper en zout en oliijfolie. Lekker een paar uur laten staan, heeeerlijk!!
ik doe zelf altijd gembersiroop ( bij de toko of schap van supermarkt te vinden bij de indo producten en de ketjap enzo ) en daar dan zeezout overheen strooien en een beetje vers gemalen peper. en een scheutje ketjap manis.( 3 eetlepels ) en dan in de oven 50 minuten 180 graden ( maar dan worden ze knapperig ) geloof dat je ze dan in kan pakken ook met bakpapier om het velletjes niet te laten bakken. je kan ook een pot van heins of een ander merk tomaten saus voor pasta pakken. prei ( half ) knoflook ( 2 teentjes) en een ui eerst de kippetjes braden. in de pan tot ze bruin zijn een beetje. dan het vet afgieten. dan in de pan met een beetje boter mocht de pan niet anti aanbak zijn. de twee teentjes knoflook ui en prei beetje aanbakken. vervolgens de pot met saus er helemaal in gieten. en dan de pot half vullen met water. die erin gooien bij de saus. dan de poten er weer allemaal in. en dan de deksel erop voor 40-45 minuten. zachtjes laten prutelen. even afentoe kijken of het niet te hard gaat. dan vind ik ze persoonlijk het lekkerste !!!
Olie, zout, peper, ketjap en paprikapoeder in een zak. Kippies erin, en dan een paar uur in de koelkast. En daarna.. lekker in de oven! daar krijg je mals vlees van, het bot valt er dan bijna af Succes!