Stamppot rauwe andijvie met lenteui?! Weet niet waar je naar op zoek bent. Wij vinden stamppot rauwe andijvie in de zomer heerlijk. Kook ongeveer 1,5 a 2 kilo kruimige aardappels. Voeg als deze klaar zijn wat melk, een klontje roomboter, een bosje gesneden lenteui en de andijvie toe (zak a 400 gram). Daarbij bak ik altijd een runderworstje, speklapje of karbonaatje... Heeerlijk!
moet je hier eens kijken: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/263680-maken-jullie-andijvie-stampot.html
Rul gehakt bakken met een uitje, andijvie koken en aanmaken met maizena, gekookte aardappels erbij, heerlijk!
is het ook mogelijk om met andijvie een ovenschotel te maken? wij eten best vaak andijvie omdat mijn vriend dat erg lekker vind alleen ben ik een beetje uitgekeken op de stampot haha
Wij zijn gek van andijvie op deze manier (klinkt misschien wel vies, maar wij smullen ervan) Stamppot maken met rauwe andijvie. Daar rulgebakken gehakt doorheen doen wat je lekker pittig hebt gekruid met kerrie. En op het laatst geraspte kaas erbij. Is een verbastering van een recept van AH. Daar moest je de stamppot in een ovenschaal doen, dan laagje gehakt met kerrie en dan weer laagje stamppot. Daar kaas overheen en dan in de oven. Maar de ervaring leerde dat het net zo lekker is om alles door elkaar te gooien en veel makkelijker te maken op deze manier.
Haha eens! Dat vind ik ook het lekkerste recept voor andijvie!! (maar ik vind andijvie dus wel heerlijk!)
Roergebakken andijvie is ook lekker, ff wat (runder)gehakt rullen in een pan met een knoflookje en kruidjes, andijvie klein snijden en goed wassen, als het gehakt lekker bruin is andijvie erbij mikken..Ff roerbakken, beetje kerrie of kerriesaus erover, aardappelpuree of rijst erbij eten, mmmm! ...Maar stamppot rauwe andijvie is ook errug lekker...Met uitgebakken spekjes en zilveruitjes erdoor....
Stamppot andijvie met shoarma, en dan zorgen dat je wel wat jus van je shoarma krijgt, dan trekt dat lekker in de aardappels.
gehakt kruiden met zakje verstegen gehakt paprika kruiden. gehakt rul bakken samen met een paprika in stukjes. aard koken, eitje koken. aardappels stampen met scheutje melk, gehakt mengsel, klein gesneden gekookt eitje, rauwe andijvie, beetje geraspte kaas en mengen maar!! Zo lekker! O ja, k doe er zelf op mijn bord altijd nog wat sambal door voor wat pit (mn man houdt niet van pittig) oudste smult er ook lekker van!!
Wij eten zoetzure andijvie, met gekookte aardappels en pindasaus. En een lekker kipfiletje erbij. Ja , ik weet het klinkt ranzig maar het is zo lekker , jummie jummie. De andijvie fijn snijden en aanmaken met azijn, zoetstof, peper en zout. Lekkere pittige pindasaus erbij . Echt een heerlijk zomergerecht.....
wij eten andijvie ook wel is met pasta rode ui in halve ringen snijden dit in balsamicoazijn met wat rietsuiker in de oven zetten (beetje laten in koken) in een oven schaal onder tussen de pasta koken en wat cashewnoten of walnoten fijn hakken andijvie heel kort in de wok en dan pasta en andijvie bij de rode ui met balsamico en suiker mixen en de noten er door heen heerlijk en snel je kan er vlees en is naar keuze bij doen of dit gewoon vegatarisch eten. eet smakelijk liefs Hellen
Ik vind verse andijvie niet zo lekker, hier is het dus andijvie a la creme met gebakken spekjes en gefruit uitje en aardappels. Hmmm!
Kipblokjes bakken, uitje erbij, champignons bakken, andijvie roerbakken ( kort) Champignonssausje maken en champignons erdoor roeren. Kip met uitjes en champignons onderin de ovenschaal. Andijvie erover heen. Championsausje erover en tot slot afsmeren met puree en een klein laagje geraspte kaas voor de smaak. Even in de oven en TATATATAAAAAA heerlijk !!