Ik ben heel trots: mijn dochter kan zelf gaan zitten! Ze zit in kruiphouding (kan nog net niet kruipen) en vervolgens laat ze zich op 1 been hangen en floept dat been eronderdoor naar voren. Tadaa!! Ze kijkt er heel triomfantelijk bij!! Ze kan zich nog niet zo goed in evenwicht houden (ik liet haar ook nog niet zelf zittend spelen, maar nu moet het dus wel...). Ze valt ook nog wel regelmatig om, dus ik hou haar maar goed in de gaten. Is dit eigenlijk een normale tijd dat ze dit leren? Ik had het echt niet verwacht, maar ze kon het opeens!! Ik zit eigenlijk al een paar weken te "wachten" op het kruipen, omdat ze daar zo mee bezig was... Wanneer ging jou kindje zitten?
haay haay mijn zoontje ging zelf zitten toen hij 8 maand was, een dag erna ging hij staan haha het kan ineens heel snel gaan! wacht maar voordat je het weet loopt ze weg Liefsz 8)
Volgens mij is 7 maand wel mooi optijd. Dacht dat 9-10 maand gemiddeld was? Ons jochie deed het bij 12,5 maand pas. Maar hij speelde altijd op zijn buik, dus had de behoefte niet om te gaan zitten.
Lars gaat nog niet uit zichzelf zitten, maar is er volgens mij wel heel erg mee bezig. Ook in een kruiphouding gaan zitten, hij is er echt bijna... Hij kan al wel een klein poosje (ong. 5 minuten) zitten, maar ik blijf er altijd bij, hij corrigeerd zichzelf wel aardig goed, maar het kan natuurlijk eens mis gaan en dan kukelt hij om.... Maar het is zo leuk nu, hij kan steeds meer een echte grote jongen wordt hij al!!!
Volgens een mooie link die ik zojuist gehad heeft, zit 50% van de kindjes bij 6.8 maand zonder steun en 90% van de kindjes bij 8.3 maand.
Léonie kan wel zelf zitten maar moet er wel bij blijven, als zxe iets achter haar of in de buurt ziet, kan ze omdonderen. Helemaal uit zichzelf gaan zitten, doet ze niet. Wel om de haverklap omrollen; leg haar op haar rug, knipper met mn ogen en ze ligt weer andersom!
wat een vlotte kindjes! haha Hier een heerlijk jochie, maar wel lekker lui als ik t zo lees! haha Hij zit wel zelf maar moet er wel bij blijven! En kruipt ook nog niet niks.... Is ie nou erg laat? Of hoef ik me geen zorgen te maken....?
Mijn oudste was tien maanden toen ze zelfstandig kon gaan zitten, heeft nooit gekropen (bleef gewoon op d'r gat zitten en schoof zo lekker rond. Wel zo handig, had ze één van d'r handjes vrij...) en begon met staan toen ze ruim een jaar was. Lopen deed ze voor 't eerst los toen ze ongeveer 1,5 jaar oud was. Nu is ze zes en alles is goed gekomen.. Elk kind heeft zijn of haar eigen ontwikkelingstempo en voorkeuren voor wat hij of zij leuk vindt. Mijn oudste was veel meer bezig met d'r fijne motoriek, vond ze interessanter, dan d'r grove motoriek.
Aaron kan wel goed zelf zitten al een tijd, maar niet zelf gaan zitten. Hij heeft ook het omrollen pas ontdekt toen hij 6 maanden was en doet het soms de hele dag niet. Hij vindt het allemaal niet zo boeiend geloof ik. Maar hij doet wel dingen na zoals tong uitsteken en nee schudden. @Ccwomen: nee hoor. Gemiddeld kruipen ze pas met 11 maanden geloof ik. En je hebt uitschieters naar boven en naar beneden. Mij is gezegd: als hij met 2 jaar nog niet loopt, hoef je je pas zorgen te maken /
Is heel gemiddeld hoor met zeven maanden. Geniet ervan, over een paar maanden kan je achter haar aan gaan rennen en is de rust echt voorbij.