Dag, ik heb net mijn tweede ks gehad. Na een week was alle pijn weg. Ik vloei nog wat, maar heel minimaal en doe ongeveer alles weer (behalve tillen/zuigen/dweilen ed). Ennieweej, ik word gewaarschuwd dat hardlopers doodlopers zijn. Maar bij de eerste ks was ik ook enorm snel weer op de been en had ik nergens last van. Hoe was dat bij jullie?
mijn herstel was ook snel vond ik zelf. Het was meer dat ik niks mocht maar ik kon alles wel weer ongeveer na 2/3 weken. Alleen lange stukken lopen daar moest ik echt van bijkomen maar dat heeft meer met de conditie te maken Je lichaam geeft zelf aan wat je wel en niet kan en daar moet je vertrouwen.
na 1,5 week was ik alweer boodschapjes aan het halen en deed het huishouden weer maar nu negen weken verder doe ik alles nog maar vloei nog steeds..... straks naar de gyn hoop dus niet dat de vlieger van hardlopers zijn doodlopers voor mij op gaat
Bij de 1e was ik idd hardloper doodloper ik dacht al heel snel dat ik alles kon maar heb daarna nog maanden last van mijn buik enzo gehad de 2e keer was ik sneller van de pijn af en kon ik sneller weer lopen enzo en heb nu nergens geen last meer van gehad.
Hoi hoi. Het is voor mij nu drie en halve week geleden en doe eigenlijk alles weer, alleen stofzuigen dweilen nog niet. Boodschappen samen met vriend. Zondags bevallen dinsdagsmiddags thuis. En van af dat moment ben ik alleen maar besig geweest moet zeggen dat ik me de eerste week behoorlijk voor bij ben gelopen, Ben nu nog veel moe, maar alles heeft ze tijd nodig. Groetjes Patricia
Jij zegt t.. Ik dacht t.. Ik mocht na 2 dagen voor t eerst van bed af, catheter eruit, morfine pomp eruit... ( dinsdagavond ks, donderdag ochtend uit bed).. Na 3 weken vond ik mezelf wel helemaal hersteld..Zat binnen 14 dagen na de ks zelf in de auto om even een boodschappie te doen ( lees: van t erf af te komen) Voor de wekelijkse boodschappen heb ik wel een poosje hulp van mn man gehad wat betreft de tassen in huis sjouwen.. Ik heb een goed en snel herstel gehad, vind ik zelf..
hier precies hetzelfde mocht 2 dagen later pas proberen uit bed te gaan en te douchen dat was al een hele opgave... 6 dagen later naar huis omdat we zelf alle spullen hadden ingepakt hihi anders had ik nog zeker 1 dag eigenlijk moeten blijven temp was nog niet zo goed enzo
Dinsdag 16.00 de ks gehad en vrijdagochtend was ik thuis. Woensdag ochtend de catheter er uit, donderdag zelf gedouched. Na een week voor het eerst een stukje buiten gelopen.. Na 3 weken pas weer de honden etc uitgelaten, even naar het dorp.. Na 4 weken deed ik alles weer..
Hier dinsdag de ks gehad en woensdagochtend voor het eerst uit bed. Dat was wel de hel hoor, wat een pijn had ik toen! Wist van ellende niet eens hoe ik mijn bed weer ín moest komen...! Donderdag de catheter eruit en zaterdagochtend naar huis. Na 2 weken was de echte pijn vrijwel over. Na 3 weken voelde ik echt zowat geen pijn meer en nu merk ik het alleen nog af en toe als ik stiekem mijn dochter van 2 wel eens optil (maar die weegt ongeveer 12 kilo, dus wel wat anders dan een pasgeboren baby'tje en het mag ook officieel nog niet natuurlijk, maar je moet toch wat...!)
hier sturen ze je ook gauw naar huis hoor zondag bevallen woensdagochtend naar huis oja of ik wel voor 0900 mijn kamer wou verlaten leek wel een hotel 12 uur na ks al catheter eruit en volgende morgen moest ik me al douchen echt waanzin hier heb ook een klacht ingediend......
na een week mocht ik naar huis en reed ik weer auto (mijn dochter lag nog in het ziekenhuis en ik reed op en neer). Na anderhalve week deed ik weer boodschappen. Na 2 weken kwam mijn dochter thuis en deed ik alles weer. Heb nergens last van, alleen is mijn buik nog een beetje gevoelloos.(soort van doof gevoel ofzo, net als dat je been slaapt) Dat kan het gevolg zijn van te snel weer aan de slag... maar ach als dat het enige is!
Zaterdagavond om acht uur een spoedkeizersnede gehad. Nu had ik alleen wat lichte voorweeën gehad, dus geen vermoeiende dag met veel pijn, dat scheelt vast ook wel, dat ik het allemaal zo vond meevallen. Zondags de eerste overeind was wel even pittig, maar na de eerste keer ging het eigenlijk best goed, en de pijnbestrijding vond ik ook top. Op maandagochtend mocht ik de katheder uit en gelijk douchen. Dat ging prima, heerlijk! Vanaf die tijd mocht ik weer zelf overal naartoe lopen en ging het elke dag beter. Dinsdags mocht ik eigenlijk al naar huis, maar omdat onze Jesse nog op de neonatologie lag, mocht ik nog twee dagen blijven, toen móést ik naar huis. Daar ging het ook goed, hoewel we elke dag twee keer naar het ziekenhuis op en neer reden voor Jesse. Dat vond ik wel erg zwaar. Toen Jesse 9 dagen was, mocht hij ook naar huis, en vanaf die tijd ging het alleen nog maar beter. Ik was wel steeds bang dat de 'terugslag' nog komen zou, maar die kwam gelukkig niet. Ik kon qua herstel geen verschil vernemen met een gewone bevalling.
Woensdag ks, donderdagochtend infuus/kathether eruit en zelf douchen! Mocht eigenlijk vrijdag naar huis, maar Tessa was teveel afgevallen en zag geel, dus een dagje extra gebleven. HErstel supervlot, nog sneller dan bij de 1e ks (spoed)! Stofzuigen/dweilen e.d. doe ik sinds een week of 2 weer.... De rest al vrij snel gedaan, lopen ging ook prima en tja, tillen doe je toch meer als je al een peuter hebt rondlopen! Ik denk maar zo, als het kan kan het!
Ja, dat denk ik dus ook. Mijn man ligt nu in het ziekenhuis (een ontsteking aan zijn hand die echt heel erg heftig is). Dus ik moet nu de boel in mijn eentje runnen en ik til dus heel veel aan mijn zoontje. Ik voel er totaal niets van (heb vantevoren wel een consult bij fysio gehad om uit te zoeken hoe ik het best kan tillen en houd me ook aan die regels) en probeer het gewoon te doseren. Maar het is gewoon even niet anders.
hoiiii 16 maart 2010 0m 23:29uur is mn zoontje gehaald met ks omdat de 14de sochtends mn vliezen zijn gebroken en met infuus de ween nog steeds niet sterk genoeg waren,, na 12uur infuus maar 2cm ontsluiting erbij:S in totaal dus 5.... schoot dus niet op en hij moest toch echt die dag komen omdat ik al 60uur met gebroken vliezsen zat...woensdagochtend katheter eruit,,, smiddags al zelf na wc geweest toen best al veel gestaan en gelopen ( mocht niet maar werd gek in bed!) donderdag ochtend zelf gedoucht en smiddags na huis omdat ik dat heel graag wou (normaal moet je langer blijven),,,, en wel genoeg had bewezen dat het goed ging met mij want met onze kleine man ging het prima en zag er het nut niet van in om nog een nachtje te logeren in ons ooh zo mooie ziekenhuis eenmaal thuis was ik al op zolder bezig met de was,,, opvouwen, ophangen najah je kent het wel.... kben ook al vrij snel al lekker gaan wandelen met luke en de hond,,,,kmoet zeggen dat het nu nog steds goed gaat en nergens last van heb,,, maar dan is het per persoon verschillend,, de verpleging op het ziekenhuis keken er van op dat ik ook zo snel op de been was,,, verder gaat het nu nog steeds prima.... naar ong. week vloeide ik ook bijna niet meer,,, luister gewoon naar je eigen lichaam, maak het niet te gek,,en hou vooral wel je rust groetjes en liefs van deze kant