Ik ben benieuwd: dragen jullie kindjes een helm als ze bij jullie op de fiets zitten? En waarom wel/niet?
Heb tijdje geleden een soortgelijk topic geopend, misschien heb je daar wat aan. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor WEL, maar echt happy ben ik er zelf nog niet mee. Het is dat manlief zeer verstandig is en we dus echt niet zonder weggaan. Ach, het lijkt trouwens wel schattig hoor, en hij vind het prima maar wilde wel graag dat er meer waren die het deden, dan voelde ik me niet zo'n einzelganger, ben wel blij dat het steeds meer IN is!
Helaas nog niet....we hebben de allerkleinste helm besteld die we konden vinden maar daar verzuipt Irem nog steeds in, hij past qua omvang wel op haar hoofd maar het ding zelf is zo groot dat hij steeds over haar ogen zakt. Dat schiet gewoon niet op.
Ik ga vanmiddag voor de eerste keer fietsen met mijn dochter, en heb geen helm, heb ik nog niet eens bij stil gestaan om er een aan te schaffen. Denk ook niet dat ik er een ga halen.
Tjah, ik zat er laatst nog aan te denken.. Had beide kinderen op de fiets, Soraya van 12 kilo achterop en Iliyas van 10 kilo voorop. Behoorlijk zwaar dus. Ik dacht bij mezelf; wat nou als ik val? Dan vallen ze beiden met hun mooie koppies op de grond.. Dus wij gaan ook helmpjes aanschaffen!
Hier wel helmpjes, maar pas sinds dat Lisa er is. Met 2 kinderen op de fiets vind ik het toch 'enger'. En eigenlijk vind ik ook wel dat het gewoon moet, als je valt kan je toch een hoop letsel voorkomen.
Niet. We wonen in een hele rustige stad, weinig echt gevaarlijke/drukke plekken en meestal fietsen we over rustige stukken. Ik fiets zelf, dat vind ik ook wel prettig. Als ze straks haar eerste eigen pogingen gaat ondernemen vind ik het misschien nog wel een ander verhaal. Tegen die tijd zal ze ook wel af en toe mee gaan ponyrijden, en dan moet ze toch ook een cap/helm op. Dus dan zal er wel wat komen, over 2 jaar ofzo.
Maar ook dan kan je vallen en ik heb daar wel nare dingen over gelezen (schedelfactuur), dus daarom toch maar helmpjes, ik wil het risico niet lopen. En Eva fietst al sinds ze ruim 2 is, wel met zijwieltjes, maar door haar capriolen valt ze toch wel eens, dus ook dan liever een helm op. Ze vindt dat gelukkig niet erg, maar vergeet 'm wel eens (ze fietst veel in de tuin).
Ja, absoluut! Vanaf de eerste dag dat ze voorop de fiets ging. Toelichting? Nou, ga eens na vanaf welke hoogte je kind een klapper maakt als je fiets omvalt of jij zelf met fiets en al. Nee dank u, dat risico loop ik liever niet. En ja, vroeger hoefde dit niet, bestond het niet etc. etc. En wij zijn ook groot geworden. Maar voor nu is het: Een dikke ja, omdat het kan. Het bestaat nu wel en ik maak er graag gebruik van.
ik zit er ook over na te denken eigelijk.. vind het geen gezicht maar goed wat is nu belangrijker, hoe het eruit ziet of als ie valt dat zn hoofdje beschermt is. dus denk toch wel dat ik het ga doen
Ja, hier ook een helmpje. Het zal mij niet gebeuren dat ik een ongeluk krijg en achteraf denk "had ik nu maar een helmpje opgezet". Lekker interessant wat andere mensen ervan denken. Gaat om de gezondheid van mijn dochter. Heb een harstikke leuk: wit met bloemetjes.
ik dacht eigenlijk dat ze er wettelijk gezien ook mee bezig waren om het te gaan verplichten. maar dar hoor ik eigenlijk helemaal niks meer over. ik heb trouwens niet gestemd want ik mag niet fietsen dus zal hij nooit bij mij achterop zitten. wat ik me dan weer wel afvraag, hoe doen jullie dat als ze zelf gaan leren fietsen helm op of niet?
Dat is ook precies de reden waarom ik het wel gedaan heb en ook al zie ik er bijna niemand mee, ik voel me toch best verstandig eigenlijk ook al vind ik het een onding terwijl ie er best leuk uitziet.........
Ik heb ook ooit vernomen dat ze het zouden verplichten maar of dat nog gaat gebeuren? Ik zal er in ieder geval achter staan als ze het gaan verplichten. Stijn fietst nu zelf en heeft een helm op.. Vanaf dag 1 gedaan want zelfs met zijwieltjes ging meneer op zijn kant
Hier ook vanaf dag 1 een helmpje op. Zou het mezelf niet vergeven als hij een smak zou maken. Hebben een hele stoere met politiemannetjes en boeven. Een echte stoere jongenshelm. En hij is er intussen helemaal aan gewend, gaat tijdens het fietsen met het scherm tegen zijn helm slaan, want dat tikt zo lekker haha.
Nee, hier geen helmpjes. Ik heb een risico afweging gemaakt en ik vind het niet nodig. Ik begrijp wel dat er andere mensen het wel doen.