Hoi, Mijn zoontje van 8 weken (ja meneer is er ZEER vroeg bij) zijn hoektandjes boven (hierin dus ook al een aparte meestal zijn het voorste tandjes onder of boven las ik zo) staan op het punt door te komen. Maar mag ik daarvoor een produkt gebruiken zoals detinox of chamodent? Deze zijn volgens mij vanaf 3 maanden? Of zijn er andere dingen die ik mag geven naast de koude bijtring en tandvlees masseeren (laatste werkt wel goed, maar om nu de hele dag met mn vingers in zijn mondje te zitten weet ik ook niet). Wel mag ik van geluk spreken snachts wordt hij er maar een enkele keer door wakker. Alle tips zijn welkom!!
Hoi hoi Wij hebben een tube gengigel. (Weet niet of dat hetzelfde is als de produkten die jij noemt) Het is wel prijzig maar je doet er ontzettend lang mee 10,- voor 1 tubetje. Het lijkt echt gel/vaseline-achtig. Je doet wat op je vinger en smeert het tandvlees in. Daarbij masseer je het tandvlees. Het spul verdooft en verkoelt het tandvlees. Nienke vind het heel erg prettig. Je mag het vanaf heel klein al gebruiken. je koopt het gewoon bij de drogist.
Hier gelukkig niet veel gebruikt, behalve de massage. Met 8 weken was bij hem 1 tandje heel duidelijk omhoog aan het groeien. Met 4 maand was hij pas door! Met 3 maand kwam de 2e tand omhoog die was nog eerder door dan de 1e tand. Ik ben niet van de medicijnen als massage nog werkt. Puur omdat je dus blijkbaar niet weet of een tandje snel door is of niet. Bij mijn dochter waren altijd binnen 2 weken helemaal door vanaf het moment van omhoog komen. 2 weken was echt de max. Nu dus 2 maanden en 2 maanden medicijnen geven ervoor ben ik persoonlijk geen voorstander van..
Ik had VSM. Mijn verstandskiezen kwamen door en dat vond ik een mooi moment om het eens op mezelf te testen... Ik merkte totaal niets, proefte niets, het deed niets. Dit vind ik dus geen aanrader! Gelukkig zijn mijn voorgangers het eens met elkaar!
Finn kreeg zn tanden pas veeeel later (hij was ruim 1 jaar) maar bij hem hielp de detinox goed, veel beter als chamodent.