Kiss syndroom

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lala2, 7 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Dag dames,

Hier weer een bericht van mij. Eerder plaatste ik al een nachtbrakers topic. Nu het volgende;

Omdat ik toch onzeker werd van het gekrijs van mijn zoontje en het vreemde slaapgedrag Snachts ben ik naar een manueel therapeut gegaan vandaag. Mijn zoontje overstrekt namelijk ook veel en tilt z'n hoofd gewoon op... continue! Tijdens boeren enzo!

Nu blijkt hij een milde vorm van het Kiss syndroom te hebben. Er is tijdens de bevalling ook behoorlijk aan hem getrokken dus dat verklaard een hoop.

Zijn er mensen met ervaringen wat betreft kiss bij hun kindjes en hoe is de behandeling daarvan gegaan?
    Ik ben heel erg benieuwd!

Liefs en alvast bedankt!

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze oudste had kiss, hij kon of wou zijn hoofd niet draaien.
    Wij zijn naar een osteopaat gegaan en na 3 a 4 behandelingen was het over.

3. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Ok! Ja de aangeraden osteopaat heeft en wachtlijst dus vandaar dat het de manueel therapeut is geworden. Wat deed die osteopaat precies?

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Bij chiropractor geweest ivm vermoeden kiss (agv snelle stuitbevalling). Na 3 behandelingen gaat het een stuk beter, al zijn we er nog niet helemaal. Chiropractor heeft op een milde manier de nekwerveltjes 'geactiveerd', op de plekken waar zij spanning voelde.

5. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Ja zoiets deed de manueel therapeut bij onze zoon ook! Hoe vaak gingen jullie? Ik heb volgende week weer een afspraak.

6. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

22 aug 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Onze dochter had ook het KISS-syndroom. Zij had een duidelijke voorkeurshouding, haar hoofdje was ook echt al afgeplat. Zij kon haar hoofd ook maar naar een kant draaien. Wij zijn naar een manueel therapeut geweest en die heeft haar 1 keer behandeld. Na deze behandeling kon onze dochter haar hoofd goed naar beide kanten draaien. We zijn na die ene behandeling nog een keer terug geweest maar alles bleek in orde. Wel is de fysiotherapeute nog een aantal keren geweest om ervoor te zorgen dat ze ook beide kanten goed bleef gebruiken en de afplatting niet erger werd.

7. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Oh wauw! Nou mijn zoon is gisteren voor het eerst geweest maar na een paar uur thuis was hij alweer aan het overtrekken en z'n hoofd aan het optillen. Ik zou vandaag de manueel therapeut terugbellen en denk dat ik woensdag alweer terug moet. Tenminste dat zei ze..

8. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier kwamen wij er met 11 maanden achter dat zoon Kiss had. Na 1 behandeling zie je ook nog geen resultaat hoor! Bij ons had het sowieso 2 behandelingen nodig voor we resultaat zagen. Na 5 behandelingen hadden we een zoon die doorsliep en ook overdag langer dan een halfuur sliep! HEERLIJK!

9. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Denk ook dat je na 1x geen wonderen hoeft te verwachten. Lekker een vervolgafspraak maken :) Succes ermee!

10. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Oh nee hoor had ik ook niet verwacht :) maar wilde graag jullie ervaringen weten :)
    Heb net wel de manueel therapeut gesproken. Ik moest haar bellen om door te geven hoe het ging. Ze vond het jammer te horen dat hij z'n hoofd weer zo optilt en weer overstrekt. Ze wilde hem vanmiddag weer even zie dus dat gaan we maar doen :)

Lijkt me ook heerlijk als hij vlot wat rust vind :)

11. wachtend

Het is natuurlijk ook niet niks als een kindje met zo'n kracht ter wereld word getrokken! Hier merkten we eigenlijk na 2x echt wat verschil toen sliep hij ineens overdag een stukje beter en na 5x hadden we uiteindelijk resultaat dat hij de nachten beter sliep en ook langer doorsliep. Vanaf toen ging ook zijn ontwikkeling ineens met sprongen vooruit.

12. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn dochter had kiss, vrij "ernstige" vorm. (Hard getrokken met vacuumpomp), pas na 4 mnd zijn we begonnen met behandelen bij een MT. Het hielp, alleen duurde dit wel lang. Ze had veel behandelingen nodig. En eigenlijk pas rond haar 1e verjaardag had ik zoiets van "volgens mij is het nu zoals het zou moeten zijn".

13. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

22 aug 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wij zagen dus wel na 1 behandeling resultaat! Maar ik heb wel begrepen dat, hoe langer het duurt, hoe meer behandelingen er nodig zijn. Onze dochter was vier maanden toen wij een manueel therapeut bezochten. Van dorpsgenoten heb ik begrepen dat zij ook allen slechts een of twee behandelingen nodig hadden, bij dezelfde manueel therapeut. Zij staat ook echt heel goed aangeschreven en is tot ver in de regio bekend.

14. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Nou... vanmiddag moeten we weer en ik hoop dat het gaat helpen want m'n zoontje heeft echt een huil dag. Hij is sinds z'n geboorte gewend een slaapje nu te doen van een uur a 3 uur in z'n eigen bed.. nou no way. Ligt al bijna een uur te krijsen.. zucht en niks helpt. Hoop echt dat er snel verbetering in komt!

15. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

22 aug 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Sorry, ik heb je andere topics niet gelezen dus als ik iets vraag wat eigenlijk al bekend zou moeten zijn moet je het me niet kwalijk nemen. Zou er niet ook iets anders aan de hand kunnen zijn? Onze dochter had namelijk ook flinke reflux klachten. Na de eerste behandeling bij de manueel therapeut zagen we vooral resultaat in haar bewegingen. Het huilen/krijsen ging onverminderd door. Kort daarna hebben we Nexium meegekregen in sindsdien een ander kind. Zou dat bij jullie niet ook aan de hand kunnen zijn? Sterkte ermee...erg zwaar! Hoe is de behandeling vanmiddag gegaan?

16. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi! Oh geeft niks hoor. Onze zoon is een nachtbrakers dus had daar een topic over. Nu blijkt dat andere kindjes veel slechter slapen ;) ;) ;)

Maargoed ik dacht ook aan reflux maar dat had mijn dochter dus en herken er niet zoveel van bij mijn zoon. Mijn dochter kreeg hiervoor zantac. Ik moet aankomende week naar het cb en zal het daar eens bespreken voor de zekerheid.

De behandeling ging goed en daarna heeft hij even lekker geslapen in de box... nu ligt hij 45 min in z'n bed en alleen aar hommeles hij wil NIET slapen! Hoe lief ik ook voor hem ben. Ik had z'n bedje lekker opgewarmd en z'n lampje staat zachtjes aan. Veel aaien over het bolletje.. al paar keer maar nee hij blijft pissig. Hoop echt dat het beter gaan worden.. dit is klote.
    Als het goed is word het beter... een keer.. daar houden we maar aan vast he!

17. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Hoe is het nu?

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Niet alles gelezen maar mijnoudste dochter was enorme huilbaby met reflux, kraampjes etc. Bij 5wk gingen we naar osteopaat en dag erna andere baby. Ze poepte ineens elke dag ipv 1x per 4-5 dagen. 2x gegaan uiteindelijk.
    Ze had ook kiss ivm keizersnede.

Ik ben nu bevallen met keizersnede van tweede en afspraak staat al volgende week voor de osteopaat preventief.

19. wachtend

Wauw piccolina dat is wel heel snel! Bij ons is aangegeven dat ze sowieso de tijd moeten krijgen van de kraamweken en die zijn geloof ik 6 weken! Na 6 weken na de bevalling is het beter om te gaan ipv veel eerder!

Deel Deze Pagina