Dochter heeft geen ritme.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamabeertje, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hallo allemaal,

Zoals de titel al aangeeft heeft mijn dochtertje(nu 8 maanden) geen ritme. Heeft ze eigenlijk nooit echt gehad.

Ze wordt 's morgens ergens tussen 6.00 en 09.00 wakker(dit zijn wel uiterste) en 's avonds krijgt ze tussen 20.30 en 21.00 haar laatste voeding. Dit is ongeveer het enige wat vast staat.

Zelf zit ik er niet zo heel erg mee, want ik werk niet dus ik pas mijn schema wel aan haar aan. Maar ik vroeg me af of er meer baby's zijn die dit hebben, want ik zie altijd van die keurige schemaatjes van: Om 7.00 fles, 10.00 fruithap, etc. Maar die van mij heeft dat dus niet.

Ik ben benieuwd...

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Dochter 6,5 maand en hier ook geen ritme..
    Wordt wakker wanneer ze wilt, vanaf dan eet ze ongeveer om de 4u, soms ook vroeger, soms later.. Slapengaan tussen 20u & 21u..

Ik zit ook nog thuis.. Begin binnen 2 weken te werken en dan gaat ze naar de crèche, ik verwacht dat er dan wel meer ritme in gaat komen..

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Jahoor. Hier deed ik niet aan wakker maken (op de dagen dat we vrij waren). dan had ze wel standaard lunch tussen 12-1 en avondeten tussen 5-6. De rest was variabel :)

4. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Ik werk wel maar mijn dochter doet precies waar en wanneer ze er zelf zin in heeft. Ze is nu 7,5 maand en ze slaapt nog steeds een keer of 5 overdag op verschillende tijden. Als ze moe is is ze moe, zo niet dan heeft het ook echt geen zin om haar op bed te leggen. Dus die 5 slaapjes kunnen ook soms 2x zijn. Als we de hele dag thuis zijn dan zit er een redelijk schema in maar bij mijn moeder, schoonmoeder en Kdv doet ze echt waar ze zelf zin in heeft ;)

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Als je 's ochtends de wekker zou zetten en haar iedere dag om die tijd wakker zou maken krijt ze vanzelf een ritme met tijden. Nu zal ze toch ook wel een ritme hebben? Alleen begint ze op verschillende tijden.

6. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Hier kwam dat, uit zichzelf, vanaf een maand of 11. Toen ging hij ook beter eten, minder drinken en vaste slaapjes doen.
    Hij was ineens een grote jongen met een ritme ☺️

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook niet echt een ritme gehad, voor mijn gevoel was het altijd rommelig. Totdat hij nog maar 1x sliep overdag met 11/12 maanden. Sindsdien hebben we een aardig ritme, maar zoontje is nog steeds flexibel en daar is mama wel blij mee... :D

8. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Zelfs dan komt het ritme er nog niet echt in. Soms gaat het een paar dagen aardig hetzelfde een dan veranderd het weer.
    Maar zoals Olifantje1991 ook zegt dat ze zo flexibel is heeft ook zeker voordelen.

9. Laiila

Laiila Lid

9 mrt 2015
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van nu elf maanden heeft nooit een ritme gehad ;).
    Vooral overdag snachts ging altijd wel goed.
    Maar overdag was het elke dag compleet anders!
    Ik heb het ook nooit erg gevonden. En kindje zelf ook niet.
    Hij gaat slapen wanneer ik zie dat hij moe is en blijft lekker beneden of we gaan wat leuks doen als ik zie dat hij daar zin in heeft.

Deel Deze Pagina