Medezeggenschapsraad

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

In de nieuwsbrief afgelopen vrijdag stond een vacature voor de mr voor school. Nu ga ik er van de week nog dingen over vragen maar was benieuwd of er hier meiden zitten die in de mr zitten? Hoe dat bevalt? Hoeveel tijd neemt dat in? En aan welke taken moet ik een beetje denken?
    Het lijkt me nl erg leuk om me op te geven hiervoor. Mee te denken.

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    De MR is het meebeslissen over grote beslissingen die op een school genomen wordt. Denk bijvoorbeeld aan het draaien van een hoeveelheid groepen op school.
    De ouderraad is het organiseren van feesten etc.

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ik zit in de MR vanuit ons team. We vergaderen 6 x per jaar. Op het vergaderrooster staat onder andere: vakantierooster, schoolplan, formatie, Arbo, schoolbegroting, jaarrekening. Bij veel zaken is de instemming van de MR nodig, bij andere dingen heeft de MR alleen informatierecht.
    Als je het leuk vindt om inhoudelijk met de school van je kind bezig te zijn is de MR wat voor jou.

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Mijn man zit in de MR van de school van onze kinderen. Hij vergadert bijna elke maand. Op dit moment zijn ze vooral bezig met de inhoud van de nieuwe schoolgids, schoolplan, formatie.
    Ik merk ook dat hij veel tijd kwijt is aan het inlezen en corrigeren van stukken en documenten. En hij moet aantal keer in het jaar naar bijeenkomsten van gemeente of overkoepelende onderwijsinstelling.

5. Ellen291982

Zo te lezen lijkt het me leuk om te doen.

@koala ik zal eens vragen of dit ook geldt voor onze school.
    Is hij ook penningmeester oid dan? Omdat hij documenten moet corrigeren?

6. koala28

koala28 Niet meer actief

Nee, hij is voorzitter maar aan elk lid van de MR wordt gevraagd bijv. de schoolgids of belangrijke stukken door te nemen en waar nodig correcties of aanvullingen door te geven.

Ik vind zelf dat een MR lid wel echt de taken moet uitvoeren waarvoor degene in de MR zit. En dat gebeurt helaas door sommige niet op onze school. Er zitten een aantal leden in de MR die gewoon niets lezen en overal akkoord opgeven. En dat vind ik niet kunnen. Je moet wel kritisch zijn.

7. Ellen291982

Dat vind ik ook echt idd. Waarom zit je anders in de raad? Je mag juist je mening geven en vind dus ook dat je dat moet doen.

Deel Deze Pagina