Tips tegen een virale keelontsteking?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mississippi, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi ladies

Iemand nog tips tegen een virale keelontsteking? Word er echt helemaal gek van, ben verder ook niet echt ziek meer alleen die keelpijn wil maar niet overgaan (nu dag 3) Ben 35 weken zwanger nu dus mag ook vrijwel niks aan medicijnen... Ben ook al bij de ha geweest en die was duidelijk dat het geen bacterie is en dus krijg ik geen AB kuur, er staat 1-2 weken voor :( bleh.... iemand een gouden tip hoe ik snel van die keelpijn afkom?
    Alvast bedankt!

2. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Gorgelen met molkosan. Heel vies maar helpt wel! Beterschap!

3. Beebii

Beebii Lid

16 mrt 2015
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijmsiroop om de keel te verzachten en sabbelen op snoepjes kan al enorm helpen! :) lekker thee met honing drinken!

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja eet me een ongeluk aan dropjes (bloeddruk was toch ook al laag ;)) Ga zometeen weer aan de thee met honing!
    Molkosan ken ik niet, waar koop ik dat?
    Bedankt voor het meedenken!

5. voetstap

voetstap Niet meer actief

Niet praten

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb echt heel vaak last gehad van keelontsteking. Het enige wat mij hielp was heeel veel thee met honing en gorgelen met zout water. Is heel vies, maar hielp gelijk. Had dan in ieder geval niet zo'n pijn meer.
    Beterschap!

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Waterijs eten en idd niet praten.

8. Beebii

Beebii Lid

16 mrt 2015
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Molkosan bij de apotheek, misschien ook drogist? En bij snoepjes of dropjes niet zuigen maar echt sabbelen, want speekselaannaak is goed om je keel te verzachten (te smeren zegmaar..) in ieder geval beterschap :)

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bedankt allemaal voor de tips!

10. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Thee met citroen en honing.
    Die dropjes/snoepjes zou ik dan wel suikervrij doen (tanden) ;) zeker als je dat de hele dag door in je mond hebt.

Beterschap!

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Gorgelen met zoutoplossing en islamoos keeltabletjes. Beterschap!

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nou bij mij helpt gorgelen niet haha. Duurt hier al ruim 2 weken helaas. Echt heel naar.

13. Manoya

Manoya Niet meer actief

Lauw water met wat kaneel, honing en citroensap.
    Lekker nee? maar werkte hier wel.

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja het gorgelen helpt maar eventjes, krijg er verder alleen een hele droge/zoute mond van :D
    Vannacht toch maar weer naar de paracetamol gegrepen, was niet te doen zonder :(
    Heb wel het idee dat het nu voornamelijk rechts wat minder pijn doet, links is echter nog steeds vreselijk en m'n oor doet nou ook vrolijk mee, bah bah...
    Manoya dat ga ik proberen!
    Dankjulliewel voor de tips en beterschapswensen :)

15. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    toen ik de griep had met daar boven op ook een keel amandel ontsteking vertelde de ha vrolijk dat t zeer waarschijnlijk een virale ontsteking was en mocht van die heerlijk grote brufen 600mg tabletten slikken om de pijn te verzachten wat overigens niet hielp omdat ik amper kon slikken en heel mijn keel vol zat met pus :):(

snachts hield ik t niet meer en heb de hap gebeld voor zover ze me konden verstaan en mocht komen. Bleek uiteindelijk toen een bacteriele infectie te zijn en hop binnen 1,5 dag deed de ab zn werk er waren de pus en witte plekken uit mijn keel weg. Wel nog een hele nasleep van de griep gehad maar wat was ik blij dat ik weer wat kon eten want was met 3 dagen al 2 kilo kwijt:(

Heel veel beterschap.

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb idd wel pcm genomen, ik kreeg ook oorpijn en hield t niet meer uit. Heb ook neusspray gebruikt, de kindervariant, omdat mijn neus dicht zat en ademen door mijn mond deed zo veel pijn.. Waterijsjes en ijsblokjes waren erg fijn! En idd beterschap.

17. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier is het zeker geen bacteriële keelontsteking omdat m'n amandelen 7 jaar geleden verwijderd zijn :) dus schijnt dan niet meer te kunnen.
    Rechts is de pijn nu weg, het lijkt verschoven naar links en m'n linkeroor... Weet niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn... Ibuprofen mag niet tijdens de zwangerschap, echt vervelend heb een hele kast vol strepsils liggen. Bedankt!

18. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Dit! Dat doe ik ook als in keelontsteking heb.
    Toen ik zwanger was van de jongste had ik ook keelontsteking. Toen heb ik er nog wel trachitol bij genomen.
    En een paracetamolletje mag je nu best!

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

AB helpt dan idd niet, dus heeft helemaal geen zin.
    Ik ben er net weer vanaf, had 'm ook te pakken. Ben er anderhalve week mee zoet geweest, maar ergste keelpijn was na een dag of 4 wel over.

Ik heb hier een zak met menthol-keelsnoepjes gehaald toen :)

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lekker thee trekken van tijm, rozemarijn, oregano en munt.
    Of lindebloesemthee drinken (theezakjes te koop bij o.a. Turkse winkels onder de naam 'Ihlamur').
    Honing.
    Sowieso veel drinken om je keel vochtig te houden.
    Antafluutjes eten, of pecto.
    Gorgelen met zout water.

Beterschap!

Deel Deze Pagina