Ons zoontje heeft maandag z'n elleboog gebroken en nu voor een week een drukverband om (kousje om z'n arm, daarna watten en dan drukverband eromheen) Sinds gisteren huilt hij enorm van de jeuk. Zo erg dat hij er niet door kan slapen en steeds wakker wordt, er overdag aan wil krabben en het drukverband bijna lostrekt enz. Op deze manier worden het nog lange dagen, we hebben woensdag pas controle in het zkh. Heeft iemand nog een tip wat ik kan doen tegen de jeuk, zodat hij zich wat beter voelt? Gewone pijnstilling krijgt hij al vanwege de breuk, maar dat helpt natuurlijk niks tegen de jeuk. Alvast bedankt!
Wat sneu voor je zoontje. eigenlijk mag je niks doen ivm dat het verband/ gips te los gaat zitten, maar vroeger gebruikten mensen een breinaald. eigenlijk niet goed zeggen ze, maar ik heb vaaaaaak wat gebroken gehad en regelmatig dus in het gips. Van de jeuk wordt je knettergek, dus ja…. ( het is goed gekomen met mijn breuken, ondanks de breinaalden)
Wij hadden een spray toen mn zoontje in het gips zat. Ook tegen de jeuk Met een lang, dun opzetstuk, zodat je goed bij de binnenkant van het gips kon komen. Maar dat was dus gips...Of dat ook kan met drukverband?
Oooh wat naar. Die jeuk is verschrikkelijk. Ik had jeuk bij tape. Mijn voet was ingetaped en was allergisch Moet bekennen dat een haaknaald ook goed helpt. De spray ken ik niet. Zou dan wel even inlezen. Misschien informatie halen bijd e apotheek. Die kunnen vast advies geven.
Breinaalden etc zijn juist gevaarlijk omdat door het zweten de huid weker wordt en je dan met een breinaald of wat dan ook door je huid zou kunnen gaan heb ik altijd begrepen. Ik zou zelf even advies inwinnen bij een arts die hebben vast wel goede tips