hallo meiden, in september is onze kleine meid 6 maand en hebben we een paar weekjes vakantie. nu zitten we er toch aan te denken om op vakantie te gaan met haar, we zouden eerst niet gaan maar het lijkt ons toch wel heerlijK! wat is makkelijker/handiger met een baby van 6 maand? vliegen naar bv mallorca/griekenland (max 4 uur vliegen) of met de auto naar italie ( bv gardameer ) te rijden? als we gaan vliegen zouden we een appartement willen boeken en als we met de auto naar bv Italie zouden gaan boeken we een ruime stacaravan in noord italie op een camping. wat zijn jullie ervaringen? we zijn erg benieuwd naar jullie tips etc. Zouden we onze kinderwagen mee moeten nemen? (mag dit in bv vliegtuig?) We hebben een Mutsy 4 rider, weet niet of ze met 6 maand nog in de reiswieg gaat passen? ze is nu 55 cm met 8 weken. Groetjes Lisa
Wij kiezer voor vliegen met ons kindje van dan 6 maanden. We gaan waarschijnlijk naar Rhodos dat is ongeveer 4 uur vliegen. Ik vind het vliegtuig wel een stuk fijner. Het is veel korter en je hebt ook alle aandacht voor je kindje. Het Gardameer is (volgens de anwb) ongeveer 11 uur rijden dus je bent wel twee dagen aan het rijden. Bedenk dat je in iedergeval om de twee uur moet stoppen en je dan ook meer tijd kwijt bent omdat je moet verschonen, voeden, kindje even wat bewegingsvrijheid geven. Staat de maxicosi achterin? Want dat lijkt me ook niet echt leuk voor zo een kleintje om zich zo lang te vervelen. Ik zou er in iedergeval naast gaan zitten. Verder over het reizen met een baby in het vliegtuig. Kinderwagen mag mee (ook met reiswieg) alleen mag meestal niet mee tot aan de gate dus op het vliegveld heb je geen kinderwagen. Een buggy mag meestal wel mee tot aan de gate. Wij gaan voor een buggy die in ligstand kan dus ook als je kindje nog niet zelfstandig kan zitten kan hij dan in de buggy. Ze doen ook niet echt voorzichtig met je kinderwagen dus dat risico heb je ook nog.
Vliegen! wij hebben een aantal x gevlogen, toen hij 6 maanden was en 7 maanden, 14 maanden en nu in juni weer. een keer 6 uur een keer 4 uur en een keer 11 uur.. het wordt alleen maar lastiger, dus ik zou zeggen, gaan nu je kleintje nog niet zoveel wilt en kan. En wij hadden de bugaboo ingecheckt, moet je extra voor betalen want is extra ruimbagage, maar daartegenover stond wel dat hij elke avond heerlijk sliep in zn eigen wagen, naast het tafeltje in het restaurant of aan de bar, verzin het maar.. echt meenemen! We hadden een buggy mee voor de tijd vanaf inchecken tot in het vliegtuig. Ik zeg doen! nu kan het nog makkelijker dan wanneer ze zo loopt enzo, en sowieso ben ik van het 'gewoon doen en proberen' have fun!
Wij hebben net gevlogen met onze 5,5 maanden oude dochter. Ging super. De kinderwagen met reiswieg en al zijn meegevlogen in een stokke prampack in het ruim. Onze dochter is nu bijna 7 maanden en past nog in de reiswieg. Wij vonden het super handig om de reiswieg mee te hebben. Als we s avonds uit eten gingen dan lag zij daarin te slapen.