Kitten aanschaffen

Discussie in 'De lounge' gestart door Me26, 27 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Nadat we afgelopen lente onze lieve poes hebben moeten laten inslapen willen we graag een nieuwe kitten. We hebben nog wel een heilige birmaan van bijna 4 jaar die graag speelt en een speelkameraadje wel leuk zal vinden, denken we.
    We hebben een leuk nestje gezien. Nu twijfel ik of 1 kitten bij een kat die hier al woont goed gaat of twee beter is. Hoewel 3 katten ook wel weer veel is. Wie heeft hier ervaring mee?

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik denk per kat verschillend is. De ene kat zit niet op een andere kat/kitten te wachten. De ander vindt het prima.

Je zou ook via een asiel of stichting een kitten kunnen nemen en kijken of het matcht. Die nemen makkelijker een kitten terug dan een particulier.

Ik vang kittens op via de kattenbescherming. Dus als je vragen hebt of ik je moet koppelen aan een stichting roep je maar.

Zoe123 vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.361
    30.652
    113
    Vrouw
    Normaal zou ik kiezen voor 2 kittens. Maar.
    De poes die je hebt speelt graag. Dan lijkt een kitten erbij een goed idee. En 2 niet perse nodig.

Hoe het uitpakt is altijd afwachten.

4. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.559
    3.889
    113
    Vrouw
    Omdat je er al een hebt zou ik voor 1 gaan.
    Bij ons is het wel goed gegaan, we hadden al een kat van 4 en er is er een bij gekomen van toen 6maanden (wel geen mini kitten meer dus), paar dagen wennen met voorzichtig aftasten en wat territoriaal gedrag maar erna ging het goed. Het enige wat ze nu nog doen is blazen naar elkaar als ze de trap op gaan tegelijk, dan is het precies een stelletje kleuters die als eerste boven willen zijn :roflmao:
    Echt samen spelen doen ze ook wel niet maar dat is heel katafhankelijk denk ik, we hebben gewoon 1 luie dikzak en 1 actief katertje (beetje gelijk hun baasjes :p)

5. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.462
    833
    113
    Persoonlijk zou ik voor 2 kittens gaan, ondanks dat je kat nog een speels is.

Ik vang op voor een stichting en adviseer zelf dan toch om 2 kittens te adopteren.

Zie het hier ook de kat van 2 en 3 zijn lang zo speels niet meer als die van 9 maanden.
    Onze kitten van 15 weken speelt heel veel met die van 9 maanden, de oudtee bemoeien zich er een stuk minder mee.

Me26 en Zoe123 vinden dit leuk.
  6. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik zou zelf 3 katten teveel vinden. De ander is ook 'nog maar' 4 dus kan nog jaren mee, de vraag zou dus vooral zijn of je 3 katten wil?
    Ze zijn maar kort klein en veel langer 'groot', dus de beslissing zal je ruimer moeten overdenken dan of t op dit moment leuk is voor ze.

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben 2 kittens van 4 maanden en een kater van 4 jaar. Beste keus ever om de twee kittens samen te nemen. Het gaat met onze oudere kater goed. Maar die drukte, daar wordt hij soms wel wat geirriteerd van. Dan neemt hij even wat afstand. De kittens zijn sowieso dol op elkaar. Qua aantal vind ik het zelf niets uitmaken, 2 of 3 katten. De kattenbakken moeten toch iedere dag en stofzuigen ook.

Zoe123 vindt dit leuk.
  8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij hebben net 3 kittens, op zich maakt 2 of 3 niet zoveel uit. Kittens zijn wel veel speelser dan een 4 jarige speelse kat, dus ik denk dat je, als je er maar 1 neemt, wel regelmatig het kitten moet uitputten (dmv spelen) om je andere kat wat rust te geven.
    Op zich kan het dus wel om voor 1 kitten te gaan, omdat je andere kat nog niet zo oud en speels is. Ik zou zelf eerder voor 2 kittens gaan, dan heb je er minder werk aan om het spelen in goede banen te leiden, omdat de kittens dan elkaar hebben als je andere kat even geen zin heeft.

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Bedankt allen. Die van 4 is een Heilige Birmaan en die blijven wel lang speels. Maar we hebben besloten om voor 2 kittens te gaan. Twee kittens vind ik wel echt leuk en dan is nu wel het moment. Kinderen helemaal blij, want nu kunnen ze beide een naam bedenken en die is ook al gekozen. ❤️

Fantykoekie, aicirtap, Zeebra en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb over paar weken 2 zwarte-witte kittens. Een mannetje en vrouwtje beschikbaar. We wonen in regio utrecht. Ze zijn nu bijna 10 weken oud.

11. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.957
    3.836
    113
    Vrouw
    Ooooo zo leuk voor je.
    Ben jaloers, heb nu 2 katjes van 1 jaar en denk er soms over om nog een 3e te nemen :oops::roflmao:
    Maar woon in een appartement en ze gaan niet naar buiten dus ik hou me echt in om nog eentje bij te kopen. :roflmao:

12. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    We hebben al een nestje gevonden. Vandaar dat toen de vraag kwam voor 1 of twee. Twee hele mooie kittens.

aicirtap vindt dit leuk.
  13. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Kinderen zijn dolblij. Over een aantal weken kunnen we ze ophalen. Het is broer en zus. ❤️

Fantykoekie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina