Heeft iemand recent een deposito geopend zonder betaalrekening? Zo ja, waar? Mijn man heeft hem op Nationale Nederlanden geopend, daar zit 1,9% rente op voor 1 jaar. Maar ik zat even te kijken voor mezelf bij Bunq, daar zie ik 2,4% rente voor 1 jaar. Volgens mij hoef je daar ook geen betaalrekening te openen. Iemand ervaring met die deposito?
Nee geen ervaring mee.. het is echter heel normaal dat je tegenwoordig geen spaarrekening meer kan openen zonder betaalrekening aangezien dat voor de banken niet zo rendabel keer is tegenwoordig. Als het je gelukt is hoor is het graag
Bij NN kan het dus in ieder geval, en ik lees bij Bunq dus ook. Maar bij Bunq heb ik nog wat vragen over de gang van zaken (alles via de app?), dus zoek wat ervaring. Overigens weet ik niet of je een spaarrekening kan openen zonder betaalrekening, maar een deposito in ieder geval wel bij deze twee banken.
Ik zou dan een deposito via Raisin nemen. Daar zit je nu al boven de 4% voor 1 jaar. Is verzekerd tot 100.000 euro, dus net zo veilig als bij een Nederlandse aanbieder. Je hoeft hier ook geen andere rekening voor te openen.
Ik had daar naar gekeken maar ik durf niet zo goed, want alles was in het Frans heb jij daar een deposito?
Ik heb een deposito rekening bij DHB bank. Vaste rente van 1,75% + een variabele rente. Afgelopen 3 maanden was mijn rente 3,648%. Mijn man heeft dat allemaal uitgezocht, ik weet niet precies hoe het allemaal in elkaar zit. Ik weet dat hij gelinkt zit aan mijn gewone rekening bij ING en dat ik geen betaalrekening bij DHB heb. De looptijd kan je varieren
Ja, ik heb er nu twee lopen en deze lopen bijna af. Ik zat dus van de week te kijken naar de huidige rentes en die zijn mooi opgelopen het afgelopen jaar. Het is even een geregel bij het aanmelden, maar daarna erg overzichtelijk en makkelijk. Ook in het Nederlands zover ik me kan herinneren. Ik kies dan voor landen zonder bronbelasting en die vallen onder zelfde garantieregeling als de banken in NL. Ik vind het allemaal goed te doen en makkelijk verdient!
Hier ook (op aanraden van zp-ers) een deposito en een spaarrekening bij Raisin. Duurt lang voordat hij opent en de screening is lastig, maar als je dat eenmaal hebt gedaan is alles simpel. Echt hoge rentes, ook op de spaarrekeningen, bijv bij een Franse of Zwitserse Bank.
Kijk uit bij Bunq! Daar open je een gratis spaarrekening denk je, maar dan geven zij jou ongevraagd de eerste maand gratis "upgrade" naar de betaalde versie. Dit moet je zélf ergens in de app weer handmatig terug zetten naar de gratis rekening, maar dat zeggen ze er niet bij. Als je het niet terug zet, zit je ineens aan een betaalde versie vast. Ik had de rekening nog niet in gebruik genomen en stond ineens het bedrag van de betaalde dienst in de min. (is opgelost na een slechte review, dat dan weer wel ) Wij zijn wel tevreden over Leaseplanbank, dat werkt echt heel fijn en eenvoudig.
Wij hebben er een via leaseplanbank. Staat denk ik inmiddels al wel 10 jaar geld op. In het begin veel rente, tussendoor nagenoeg niets en nu begint het weer een beetje!
Zoiets las ik ja. En het feit dat het allemaal via die app moet vind ik ook maar niks. Stom dat je niet gewoon via de site een rekening kan openen. Ik zit echt te twijfelen. Ga ik al die moeite doen voor een beetje meer rente of ga ik toch gewoon maar bij NN een deposito openen? Maar daar is nog maar 1,9% voor één jaar. Dat is natuurlijk nog niet echt veel.
Leaseplanbank 2,5% voor 1 jaar zie ik. Maar wel met een sterretje, moet nog even de kleine lettertjes lezen. Hoef je daar geen betaalrekening te openen?
Wij hebben bij Leaseplanbank alleen een spaarrekening/depositorekening. Je stort het geld op de spaarrekening (daar krijg je ook rente als je het daar laat staan) en dan kies je hoeveel geld je van die spaarrekening in een deposito zet. Wij hebben een depositoladder gemaakt, daarbij hebben we het bedrag om te starten opgesplitst in 5 delen en dat vastgezet voor 1, 2 , 3, 4 en 5 jaar. Elk jaar valt er dan 1 deel vrij wat we dan weer opnieuw vastzetten tegen 5 jaar. Dat hebben we gedaan, zodat we elk jaar kunnen kiezen of we het geld nodig hebben of opnieuw vastzetten. Daarnaast heb ik nu een financiele meevaller vastgezet voor 1 jaar tegen 2,5%.
Ik heb er een bij NIBC, al sinds mijn 18e, staat al een tijd geen geld meer op maar de rentes zijn er langzaam weer aan het oplopen dus misschien binnenkort weer.
Ik wilde zeggen: heeeee verhoging, 2,5% bij Leaseplanbank, maar ik lees terug en die stond al op 2,5% Nationale Nederlanden is wel omhoog gegaan naar 2,25%. Ik wacht nog heel even af nav de renteverhoging van de ECB en dan ga ik denk ik wel wat vastzetten.