Onze oven is echt eens aan een schoonmaakbeurt toe. Ik heb dat ding nu twee jaar en geloof niet dat ik ooit dat ding heb schoongemaakt . Vreselijk, ik weet het maar het is zo kut om een oven schoon te maken. Vraag is, is er een middel dat helpt het makkelijk schoon te maken. Dan praat ik over het kaliber: inspuiten, even laten intrekken en vervolgens zonder enige druk de rommel kunnen afvegen. Bestaat zoiets?
Dasty.. maar weet niet of het na 2 jaar niet schoonmaken zo makkelijk zal gaan. Als je het regelmatig doet is het maar een klein werkje.
Schuim van mr mussle. Makkelijk insprayen en later afnemen...gord luchten want ruikt erg chemisch maar wert top. En daarna schoynhouden dmv alufolie op bodem scheeld werk hihi.
Inderdaad, insprayen met Dasty van de Wibra of ovenspray van Mr. Muscle. Die laatste moet geloof ik wel een half uur inwerken, maar is wel goed spul. Je kunt het bruin wat er van af komt zo wegvegen met een doekje.
Thanks! Ja ik weet het. De oven is hier echt het ondergeschoven kindje. *schaam*. Nu gebruiken we hem op zich ook niet zo vaak maar goed. Het moet toch een keer. Ik ga jullie tips ter harte nemen. Vooral het alufolie na het schoonmaken
Ovenspray van t kruidvat, bij hardnekkig vuil even een nachtje laten intrekken. Werkt prima! En is niet duur.
Oh ja, dasty ontvetter, de gele! 2 euro. Insprayen, laten intrekken, goed boenen. Is ws wel nodig na 2 jaar
dasty is supergoed! en goedkoop.. en ruikt ook nog eens best lekker.. vind ik van muscle niet handigste is om elke week er een lappie met dasty doorheen te halen.. hoef je niet zo hard te poetsen
ammonia oven voorverwarmen op 200 graden, dan uit er een bak water in en schaal ammonia en de deur weer dicht. 2 uur laten staan en je kan al het vuil (zelfd al is het 5 jaar oud) er zo vanaf halen, werkt ook voor je bakplaten
W5 ovenreiniger van de lidl. Stinkt enorm maar werkt super. Kan zowel koud als warm (dus oven aan/uit) Als je warm doet dan veeg je het met gemak weg. En hier wordt de oven ook altijd vergeten
Ik gebruik ook Dasty of Odix (is hetzelfde maar dan van de Zeeman). Maar denk dat het na 2 jaar niet een kwestie is van inspuiten en wegvegen.