Kitten gezocht, weten jullie een nestje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Indy89, 5 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Hoi Dames,

Deze week mijn lieve oude kater in laten slapen. Het was een asielkat met een flinke geschiedenis.. Pfff wat een verdriet en leegte kan je voelen om zo'n beestje.

Gekukkig hebben we nog een lieve jonge poes en die mist haar broertje ook.

We zijn opzoek naar een kitten, gewoon een huis tuin en keuken poes of kater. We wonen in een rustige buurt met veel ruimte in en om het huis.

Weten jullie iemand met een nestje kittens? Willen jullie mij een Persoonlijk Bericht sturen? Op marktplaats ben ik steeds te laat...

We willen er ook gewoon voor betalen:)

Alvast bedankt!

2. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    misschien in het asiel? daar zitten vaak ook jonge kittens.

3. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou ook naar het asiel gaan, dan heb je nazorg en de castratie/sterilisatie zit er ook bij in.

4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik zou toch ook kiezen voor een asielkitten, die hoeft niet zo'n dramatisch verleden te hebben als een eerder dier en die zitten ook echt op een warm thuis te wachten. Ik denk dat jullie ze dat wel kunnen bieden, met meteen een vriendje erbij om te spelen.

5. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Thanks voor de reactie meiden, zijn vandaag al asiel in en asiel uit geweest..
    Kijken naar oudere katten, maar er was geen match helaas.. Kittens hadden ze ook niet:(

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Leuk. Half april komt hier ook een kitten bij. Rode kater. Is nu 2 weken oud.

Dat nestje is al vergeven.

Maar zin in speel maatje voor Elmo. En voor bij de kids en eigen kat. ELMO nu is meer kat van mijn zoon. Zusje sinds jaloers.

7. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    leuk hoor elmo:)

8. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Ik weet niet of je zo lang kunt wachten, maar onze poes is krols en heeft het hier op het erf zeer gezellig met een aantal buurtkatten :D
    Wij verwachten begin mei een nestje. (Gelderland)

9. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Wat leuk Aliwen:)

We hebben geen haast, je weet nooit wat er op je pad komt natuurlijk, maar zou het wel leuk vinden als ik op de wachtlijst mag staan:)

10. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aliwen, hoe kan je doelbewust je poes laten dekken op je erf? Wat ontzettend erg, de asielen puilen uit van de katten en dan laat je dit gebeuren? Ongelooflijk, ik heb hier geen woorden voor........

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Doe niet zo overdreven joh..

12. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Volgens mij is dat zeg maar de natuur... Een kat wordt krols en krijgt kittens... Zolang je kat niet "geholpen" wordt kun je daar niet echt iets aan doen lijkt me... En ik snap best dat mensen hun kat niet laten "helpen" vind dat zelf ook tegen de natuur in gaan. Al zijn mijn katten het wel....

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

On topic:
    Wij hebben onze twee katten (poes en kater) bij een vriendin van een collega van mijn schoonzus vandaan. Toevallig dus.
    Ik heb ook een tijdje gezocht maar kon geen nestjes vinden. De asiels hadden wel volwassen katten maar geen kittens.
    Men steriliseert teveel tegenwoordig, er komen nauwelijks nestjes huis-tuin-keuken katten meer bij, haha.

14. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Hoi Lisa,

Ik heet geen aliwen, maar wil toch graag reageren op je reactie. Ik snap je helemaal, maar de boosdoeners zijn de mensen die een dier zomaar nemen en hem/haar daarna dumpen in het asiel en dat zijn vaak "zorgen" kindjes. Ik heb met liefde een oude kat uit het asiel gehaald die veel zorg nodig heeft en waar ik veel kosten aan heb gehad.. daar kies je nou eenmaal voor als je een huisdier neemt, daar ben ik me bewust van.

De kat die we nu hebben is met haar nestje met 4 a 5 weken uit de auto gedumpt in de polder. Haar zusjes hebben het niet gered, zij gelukkig wel.. maar is wel slechtziend en een beetje "vals". Mijn oude kat heeft daar veel stress van gehad helaas, maar toch heb ik ze beide gehouden en mijn best gedaan het oudje te beschermen.

Als ik een geschikte asiel kat zou vinden twijfel ik geen moment, maar zou het ook fijn vinden om een kitten op te voeden en eens een "normale" kat om me heen te hebben.

Als mensen die een nestje krijgen goed kijken bij wie ze zo'n diertje plaatsen voorkom je ook een hoop "gedump". Mensen die het doen voor het geld en geen reet geven om de beestjes, die verpesten het voor de rest. Net als mensen die zomaar een huisdier aanschaffen en er achteraf spijt van hebben.

Ik denk dat meningen ruim verschillen, maar er zijn ook te veel mensen op de wereld en we fokken met zijn alle ook door.. dus ja.. er valt overal wel wat over te vinden!

15. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb 5 kittens van een week oud, maar daar heb je niet zoveel aan. Tenzij je over 3 maanden een trip naar Portugal in de planning hebt.

16. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Klopt, als er een nestje op marktplaats komt zijn ze binnen 5 min gereserveerd:p!

Wat leuk dat je andere katten een fijn plekje hebt kunnen geven, voelt ook fijn om iets goed te doen voor die diertjes♡. Mijn hart gaat uit naar een kitten, maar als er een leuke match via het asiel binnenkomt kan ik daar altijd nog voor kiezen!

Maar krolse katten, blijf vooral kroelen:p Masr baasjes, let goed op aan wie je een kitten vergeeft!

17. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Haha geen tripjes op de planning! Vorig jaar wel naar porto geweest met vriendinnen, wat een prachtige stad en wat een leuk land♡

18. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik doe zeker niet overdreven. Ik vind het schandalig als je zo onverantwoord met je kat omgaat.

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    De natuur? Wat onzinnig...
    In de natuur redden veel dieren het niet, en krijg je dus een natuurlijke selectie.
    Hier in dit land bestaat die natuur niet. En heb je dus veel te veel katten.
    Daarom zitten de asiels vol. Ook omdat mensen denken : wat leuk, een kitten!
    Met alle gevolgen van dien.
    Dus je verhaal gaat niet op.;)

Overigens, is dit ook je mening voor landen waar de straatkatten een groot probleem zijn? Het is de natuur, dus laat ze maar lekker voortplanten?

On topic, leuk hoor, een kitten :)
    Wij kiezen weer voor een asielkat, maar ik snap je keuze.

20. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Schandalig? Misschien is de eigenaar van het beestje wel een ontzettend kattenmens en wil ze wel 8 katten hebben die familie van elkaar zijn:D
    En bij deze gunt ze er ook één aan ts;)

Deel Deze Pagina