hoihoi heeft er iemand een kitten gratis/te koop wij zoeken een katje. heeft er iemand een laat me het even weten. groetjes claudia
Ik kwam toevallig vandaag deze advertentie tegen op mp: Marktplaats.nl > Gratis jonge kittens af te halen. 8 weken oud en ontwormd - Dieren en Toebehoren - Katten en Kittens | Toebehoren Groetjes, Suzanne
dankje, wonen alleen een beetje ver. we wonen in zeeland moet dus beetje brabant zuid holland zijn was ik nog vergeten erbij te zetten maar bedankt voor het meedenken
KIJK HIER EENS; welkom bij gratis kitten Ik hoop dat jullie een katje gaan kopen ipv gratis af halen.... Vergeet 1 ding niet. Een kitten is NOOIT gratis!!! Ook al kun je hem gratis af halen via een vage advertentie op marktplaats of waar dan ook (raar hoor gratis af te halen... vaak klopt er dan iets niet), een kitten gaat je hoe dan ook geld kosten. Denk ook aan de verdere kosten van; Aanschaf van voer, mandje, bakjes voor eten en drinken, verzorgingsproducten (borstel, ontvlooidruppels, ontwormkuurtjes, reismandje, krabplank of krabpaal etc... dit zijn noodzakelijke dingen en die kosten ga je tegenaan lopen). Jaarlijkse inenting. Verdere onvoorziene kosten bij een dierenarts. Alleen een consult betaal je al contant, laat staan als je dan nog medicatie, zalfje of een behandeling moet laten doen. Het komt echt wel voor hoor, dat je met een oogontsteking, verkoudheid (veel niezen) of iets anders daar terecht komt. (Dit risico is helemaal groot als je via marktplaats een kitten haalt. Je hoort zo vaak gedonder daarmee, en die kittens zijn er de dupe van met ziektes, infecties etc) Wat doe je in de vakantieperiode met je kitten? Heb je oppas geregeld, is een pension te betalen? Nou ja, sorry voor mijn lange bericht... Het zijn wel goedbedoelde adviezen hoor . Het is wel erg belangrijk om dit goed overdacht te hebben voordat je een kitten in huis haalt. Mocht je toch besluiten om een 'gratis' kitten van marktplaats af te halen, ga er dan gelijk mee naar een dierenarts en laat het kitten checken! (maar dan is het geen gratis kitten meer.... je betaald dan het consult). Je weet iig zeker of je een gezond katje hebt gehaald, die een goede en gezonde toekomst bij jou kan krijgen. Beter even in investeren, als dat later blijkt dat hij FIV heeft of een andere vage infectieziekte.... Een kitten is NOOIT gratis. Als het afhalen gratis is dan komen er nog genoeg andere kosten bij. Als er later iets mee is moet je er ook voor opdraaien. Ik hoop dat je een verstandige keus maakt. En natuurlijk dat er een heel lief en leuk kitten op je pad komt... Succes met zoeken (veel plezier) en ik hoop dat je nog wilt overwegen om een andere keus als 'gratis' te maken.
hoihoi bedankt voor jullie reacties.. we hebben zelf al twee katten. we hebben al alles op marktplaats vragen ze voor een geen raskat 150 euro. dat vind ik best duur. de andere twee katten ook toen van marktplaats gehaald voor 25 euro ook geen raskatten. maar sommige zeggen ook ja ik wacht op een hogere bieder. dat vind ik dan ook zo belachelijk. maar we blijven door zoeken en hoop houden groetjes