Onze kat is helaas overleden na 13 jaar Dood gevonden op zolder...bah...nare ervaring. En we willen hem echt niet vervangen, maar we zitten al een tijdje te denken aan een hond. Een pup wel te verstaan. En ik zou het onwijs leuk vinden als de pup samen met een kitten kan opgroeien. Zijn er misschien mensen die een zwangere kat hebben? En die een kitten binnen een paar maandjes een heel liefdevol huis willen geven? Ik ben echt niet op zoek naar een raskat. Ik vind alles leuk...ik heb er alleen geen honderden euro's voor over (zoals fokkers vragen). Mijn enige eis: gezonde ouders, zodat de kans groot is dat de kitten ook gezond is.
Op Marktplaats staan best vaak katten. En evt via facebook nu? De kat van mijn vriend zijn oma gaat vast binnenkort weer jongen. Maar deze kittens zijn best wild en daar moet je echt tijd in steken. Wij hebben er ook 1 van hun, en na een jaar kan ik echt zeggen, wat een schatje. Maar toen we hem net hadden heb ik me wel eens afgevraagd wat ik had gedaan haha Succes!
Je zou naar een asiel in de buurt kunnen gaan daar zijn ze altijd blij wanneer je een katje komt halen. Je moet er wel voor betalen maar dan zorgen ze ook voor een sterilisatie/castratie, spuitjes. Ik geloof niet eens dat je dan veel meer kwijt bent dan wanneer je het zelf zou laten doen. Wij hebben er 2 gehaald uit het asiel en zijn dol gelukkig met ze (ook nu ligt er 1 op mijn schoot tijdens het typen) Veel plezier met de zoektocht
Ik heb al bij het asiel gekeken, maar daar hadden ze op het moment geen kittens. En ik weet waar ik aan begin Ik heb zelf al eens een nestje gehad, en heb in totaal al wel 6 katten opgevoed. Ervaring genoeg. Ik vroeg het hier omdat er vaak zat 'ongelukjes' gebeuren en mensen dan toch ineens met een nest zitten. Ik wilde mijn beschikbaarheid aangeven als 'warm mandje'
Wij hebben zelf poezen via Mirtos geadopteerd. Daar hebben ze ook nog jonge poesjes, maar ja.. ik denk dat de ouders niet bekend zijn jammer genoeg. En snap je gevoel dat je je kat niet wilt vervangen hoor.. dat doe je ook helemaal niet, maar als je ruimte in je huis en hart hebt voor een ander poesje is dat toch mooi?
Bij kruisingen kun je nooit zeker weten of de ouders en hun voorouders gezond zijn. Dat is ook de reden waarom je nu eenmaal meer betaald voor een raskat; de lijnen zijn bekend en er is meer zekerheid. Daar betaal je voor. Logisch. Maar goed, over het algemeen gaat het wel goed met kruisingen natuurlijk er zijn er vast en zeker genoeg te vinden die bij jullie een goed huisje krijgt.