Webwinkel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Eigenlijk zit ik al langer te spelen met de gedachte om een webwinkel te beginnen.

Eigenlijk heb ik twee ideetjes;

A: Een webwinkel met feestkleding (bruidsmeisjes/jonkerskleding), want deze zijn eigenlijk weinig te vinden en het is super leuk natuurlijk. Al die kleine frummeltjes.

B: Gewoon een webwinkel in dameskleding. Denk aan kleding voor dames van mijn leeftijd <25.

Maaaaar...

Ik heb dus geen idee waar ik moet kijken, hoe ik moet beginnen. Hoe ik het moet aanpakken. En ik vroeg mij af of jullie er ideetjes over hadden?

Groetjes,

2. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik denk eerst eens bij de KVK laten informeren water allemaal bij komt kijken, en een marktonderzoek doen ??

3. minon

minon Niet meer actief

Ik wil je niet ontmoedigen maar optie A zijn er ook al flink aantal van in Nederland.
    Ik zou eerst uitzoeken waar je je spullen kan inkopen voor een goede prijs, naar de kvk gaan voor informatie, en op papier zetten wat je doel is en hoe je dat wilt bereiken en waarmee. Zo heb je voor jezelf een duidelijk beeld en kun je eventueel een tijdlijn aan hangen wanneer je alles klaar wilt hebben. Ook een goed marktonderzoek doen. Is de markt niet al verzadigd in wat ik wil gaan doen, wat zijn de prijzen bij anderen, kan ik daarin mee als ik daar mijn inkoop doe, zo niet waar dan wel. Etc etc etc.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Er zijn ook nog verschillende manieren om een voorraad te hebben.

Zelf zou ik denk ik liever werken met drop shipping. Dan hoef je niet de artikelen zelf op voorraad te hebben.

En hier is een website waar je al je vragen over een webwinkel kunt stellen:

info en vragen webwinkel

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    allebei zijn er al heel veel van en optie A zijn er ook al veel met een daadwerkelijke winkel erbij (wat veel mensen toch fijn vinden om te passen e.d.) ik zou liever een wat afwijkend product kiezen of iets waar je zelf heel goed in bent of heel veel plezier aan hebt (iets wat je zelf leuk vind verkoop je altijd beter)

6. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Denk ook dat je nummer zoveel in de rij bent die iets opent in bruids en/of dameskleding.
    Ik zou idd marktonderzoek doen en je laten informeren bij kvk

7. Within

Within Niet meer actief

Ik ben ook bezig met het invullen van een webwinkel nu in dezelfde sector als jouw optie A. Heb getwijfeld of ik ook kleding voor de kinderen erbij zou willen doen, want mijn groothandel heeft modellen die ik hier in Nederland nog niet ben tegen gekomen tijdens mijn marktonderzoek. Ik heb alleen besloten het niet te doen om me echt op 1 artikelgroep te richten. Ik maak gebruik van drop shipping, dus heb geen voorraad.

Belangrijk is dat je gaat kijken hoeveel uur je aan je webwinkel wil gaan besteden per week. Minder dan 15 of meer dan 15?
    Werk je naast je webwinkel ideeën? Dan zou ik voor minder dan 15 uur gaan belasting technisch gezien.
    Welke hoek wil je het zoeken, wat zijn de mogelijkheden voor je klanten, hoe maak je jezelf uniek tegenover de rest?
    Website, heb je daar verstand van of zoek je een simpele webbuilder waar je alles makkelijk kan toevoegen en beheren?

De KVK heeft veel informatie op hun website staan, daar word je standaard naar door verwezen als je een vraag stelt.
    Daar kan je ook bedrijven vinden die hetzelfde doen, en eventueel goed uitzoeken of je bedrijfsnaam al bezet is of andere associaties oproept. Tegenwoordig kan je je bedrijf via de kvk site al inschrijven. Je kan dan een afspraak maken of gewoon binnenlopen om je gegevens door te lopen en je in te schrijven. Inschrijven is gratis, uittreksel erbij kost je 11 euro. (niet verplicht) ook krijg je bij inschrijving direct je BTW nummer.

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik denk dat dames mode wel lastig is...... Zalando heeft zoveel aanbod en ook nog eens gratis verzenden en retour. daar kun je als eenmanszaakje nooit tegenop.
    Ik denk dan ook dat je hier niet echt winst op gaat maken.

eerste optie vind ik dan leuker, maar geen idee hoeveel daar van zijn in NL

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Waarom is minder dan 15 uur belasting technisch beter??
    Mij is door mijn adviseur verteld dat het niet veel uitmaakt hoeveel uur je ermee bezig bent uiteindelijk gaat het om de omzet die je hebt..
    Wel is het zo dat je als je meer dan 1225 uur (geloof ik?) per jaar aan je bedrijf werkt dat je dan starters voordelen hebt...
    Het is zelfs zo dat als je een baan erbij hebt en je maakt verlies met je bedrijf dat je dat van je loon bij je werkgever eraf mag trekken (maar een adviseur kan daar meer over vertellen)

10. Within

Within Niet meer actief

Dan bel ik de kvk adviseur maar eens dat hij mij verkeerd heeft voorgelicht..

(al moet ik wel zeggen dat dat al 3 jaar geleden was)

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik ben vorige week net gestart in een webwinkel met mode accesoires. Bij verschillende groothandels heb ik ingekocht, en een deel heb ik niet ingekocht en die lever ik op bestelling.

Via mijnwebwinkel kun je heel makkelijk een site in elkaar zetten. Ik zou een bedrijfsplan schrijven om voor je zelf alles op een rijtje te krijgen. Denk ook aan algemene voorwaarden, wat doe je bij klachten, levertijd, opslag, hoe kom je aan klanten. Er zijn inderdaad veel webwinkels in dit soort dingen, dus bedenk iets waarmee je opvalt en net iets beter bent. (Prijzen, levertijd...)

Het is leuk om te doen, maar houd rekening dat het wel even duurt voor het goed gaat lopen.

Deel Deze Pagina