100 Wow dat is flink geld.... Persoonlijk zou ik als ik in hun situatie zat het katje daar laten en naar een ander gezin laten gaan.... Hun kindjes kunnen van jullie katten genieten begrijp ik? Als ze dan in rustiger vaarwater zitten kunnen ze nog kijken of ze een huisdier aanschaffen...
Dit! De kitten is waarschijnlijk nu al gechipt, die zal sowieso betaald moeten worden. Is chippen trouwens niet verplicht?
Is verplicht ja,maar ik begreep dat ze het kitten nog maar net hadden dus kan zijn dat het nog niet was gedaan. Wij moesten onze hond ook nog laten chippen toen hij bij ons kwam..dit is wel al 5 jaar geleden.
Ik vind 100 euro niet veel geld. Hopelijk denken mensen dan eerst eens na voordat ze aan beesten beginnen. Daarbij is een asiel ook niet gratis. Het ene beest zit er een week de ander maanden. Wel sneu voor je nichtje.
Ik denk ook dat de kosten betaald zullen moeten worden. Het is misschien gechipt, nagekeken door de dierenarts, kost voer en ruimte. En tjaa...een kat is niet altijd goedkoop, het kan soms dure bussiness zijn. Misschien beter als het een ander gezin vindt.
Bel het asiel op. En je kan het katje halen.. Kost misschien 20 of 30 euro.. Als hij nu al is gechipt hoef jij niets te betalen want ze moeten 2 weken wachten voordat ze hem 'vrijgeven' in die 2 weken mogen ze niets doen bij het diertje. De eigenaar heeft 2 weken de tijd om z'n diertje op te halen.. 100 is meestal het bedrag dat je betaald als je een diertje adopteerd.. Dan zijn ze ingeënt en gechipt (misschien zelfs al geholpen) Maar je eigen dier terug halen uit het asiel kost geen 100..
Dat zou helemaal van de zotte zijn! De belastingbetaler die kan opdraaien voor dit soort onzinnige dingen, een gezin wat totaal impulsief en onbezonnen een dier aanschaft. Sorry, TS. Ik denk dat het beter voor het katje en zeker voor het gezin is als er een nieuw adres wordt gevonden voor het arme beestje. Het lijkt mij dat je zusje en haar man eerst wat meer verantwoordelijkheid moeten leren in alle opzichten. Wel heel sneu idd dat de kinderen daar weer de dupe van worden.....
Ik denk juist niet dat het al gechipt is, een dier wordt namelijk bij mij weten pas gechipt, zodra het herplaatst kan worden.. In de opvang is het officieel nog eigendom van de eigenaar, mag dan niks mee worden gedaan, ( geen enting, castreren,chippen) vandaar dat de opvang ook vaak een quaranteneafdeling is Chippen is vanaf 1 april verplicht bij puppys geboren vanaf die datum, katten willen ze ook wel invoeren maar is ivm boerderijkatten/ wilde katten veel moeilijker te controleren Ik zou gewoon idd opbellen, bellen staat vrij!!
De asiels zitten overvol, dus wie weet heb je geluk en mag het katje tegen een kleine vergoeding van voer e.d zo weer mee! Lang laten zitten kost ze meer!
Sorry dat ik het zeg, maar wat moet je met een kat als je in de sanering zit en moeite hebt om zelf rond te komen? Katten kosten ook geld en wat gaat ze doen als je eens acuut naar een dierenarts moet? Een kitten heb je voor zijn hele verdere leven, jij hebt dan wel de verplichting ervoor te kunnen zorgen.. Is er bijvoorbeeld wel geld voor een castratie?
Pcies en bij die 100 euro zit ook meteen de castratie en chip. Dus 100 euro is echt niet veel voor wat je krijgt..
Even niet of die mensen nu wel of geen kat kunnen betalen. Het is gewoon belachelijk als het asiel 100 euro vraagt als je je eigen kat op wilt halen. 20 tot 30 euro ok, maar 100 euro kan echt niet. En ze mogen hem pas enten/chippen/castreren na 2 weken. Dus het klopt gewoon echt niet. Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu is afgelopen.
Wie zegt dat dit kitten er niet al langer zit? Dat heb ik nergens uit kunnen halen.. Bij ons asiel hier gaat een gevonden dier 3 weken in quarantaine, pas daarna is het asiel eigenaar en pas dan moet je betalen als je hem wilt (of je nou de eigenaar was of niet) Een kitten zullen ze idd nog niet castreren, maar je mag hem terugbrengen voor castratie als ie oud genoeg is, dat zit immers bij de prijs in.
De datum staat in mij Posts hoor Zit er nu nog maar net.. Ik heb vandaag nog niet gebeld, was pas na 6en thuis. Tijdens mijn werk kan ik ook nooit bellen.. Sta voor de klas. Niemand hoeft tegen mij sorry te zeggen hoor.. Ik sta er zelf ook dubbel in.. Ik heb mijn zusje nog zo gewaarschuwd voor ze de kitten aannamen. Kijk wij hebben huisdieren en weten dus oom welke kosten dit mee kan brengen.. Ergens denk ik.. Moet je dit wel weer gaan oplossen voor hen.. Maar dan zie ik weer dat koppie van dat meiske.. Ik ben een enorme softy Niks aan te doen.. En om het plaatje compleet te maken.. Mijn man is ook zo'n eitje.. Kost ons klauwen vol geld.. Doetjes zijn....
Ik vind jullie geen doetjes, jullie hebben een hart voor dieren! Je zus heeft bewust gekozen voor een kitten met de daar ook bijbehorende kosten. Niemand verwacht dat het beestje ontsnapt. Hoop voor het poesje dat ze wel maandelijks n klein bedrag weg leggen voor de castratie. Er is al genoeg leed bij dieren, hoop dat het poesje een mooi toekomstig blijvend huis krijg met veel liefde.
Oh excuus, had het zo snel niet gezien.. Weet je, ik had buren die ook om de haverklap nestjes bij hun kat hadden, geen geld voor castratie, maar de kids vonden het zoooo leuk. Ik heb er mede daardoor nogal een aversie tegen gekregen..
"Bel het asiel op. En je kan het katje halen.. Kost misschien 20 of 30 euro.. Als hij nu al is gechipt hoef jij niets te betalen want ze moeten 2 weken wachten voordat ze hem 'vrijgeven' in die 2 weken mogen ze niets doen bij het diertje. De eigenaar heeft 2 weken de tijd om z'n diertje op te halen.. 100 is meestal het bedrag dat je betaald als je een diertje adopteerd.. Dan zijn ze ingeënt en gechipt (misschien zelfs al geholpen) Maar je eigen dier terug halen uit het asiel kost geen 100.." Dit is toch echt niet waar! Misschien bij jou in de gemeente, maar hier niet! Ook mijn kat is eens kwijt geraakt. En echt heel wat kilometers verder gevonden. Gelukkig vond ook ik 'm via de site van het asiel waar de gevonden dieren op vermeld stonden terug. Maar mijn kosten voor het ophalen van mijn eigen kat waren maar liefst 140,- !!!! Dat waren kosten voor het in quarantaine houden, inentingen en het voer (etc.)