nee ik was veel te laat thuis.. en morgen pas na 10 uur 's avonds (dan al vanaf 8 uur 's ochtends op pad.. ) Ik denk dat ik morgen ergens eerst mijn zusje eens ga bellen.. Ik vind zo'n beestje in het asiel zo vreselijk.. Maar dan vraagt iemand hier.. Ik hoop dat ze geld opzij zetten voor de sterilisatie.. en dat doen ze dus niet.. en dat brengt mij dan weer aan het twijfelen.. Wat moet ik nou.. Ik zit hier zo vreselijk mee in mijn maag.. Ik vind nml echt dat als je eenmaal een dier hebt dit een deel van je gezin moet zijn.. Dat is bij ons ook zo.. Ik zou radeloos zijn als lola of samos niet meer bij ons zijn en ik weet dat ze in zo'n hokje in het asiel zitten te verpieteren.. (kitten is nml ook gek op de kids van mijn zusje) Maar aan de andere kant wil ik ook niet over een klein jaartje allemaal kleine kittens moeten slijten omdat mijn zusje het beestje niet heeft laten helpen.. (rare change of mind ineens.. Maar jullie zetten mij aan het denken..) Wij kunnen de kitten er zelf ook niet bij hebben.. Samos is nml al helemaal van het padje sinds lola er bij is.. Hij vind haar maar een raar beestje (en toegegeven.. lo doet ook wat adhderig en lichtelijk contact gestoord aan)
Tja als ik ook al lees dat er nog geen geld is voor sterilisatie. Dan hoef je niet gek op te kijken dat dat poesje een keer het huis uitglipt als ze krols is. Gedekt door een andere straatkat..nestje...alle gevolgen van dien. Of het arme beest blijft wel binnen maar wordt steeds krols. Vreselijke aanslag voor het lichaam van zo'n poes. En wat als ze iets gaat mankeren en speciale voeding nodig heeft? Je kan er donder op zeggen dat ze dan weer op marktplaats terecht komt. Ik weet dat het zielig is voor de kids. Maar die komen daar wel snel overheen. Zo'n kat moet nog haar hele leven verzorgd worden. En zo'n kitten zit nooit lang in een asiel. Die zijn als eerste weg.
Ik zou in dit geval ook zeker de 'tough love' route gaan en het beestje een ander gezin gunnen. Het is gewoon stom en onverantwoord als je zusje gezien hun omstandigheden nu een huisdier neemt. Dus lekker in het asiel laten, het zal idd niet lang daar zitten.
Volgens alle NIBUDS en dierenbeschermings etc kost een kat tussen de 300 en 500 euro per jaar. 300 is dan met goedkoop voer en goedkope kattenbakvulling enzo, 500 als je het daarin wat ruimer neemt (duurder, maar vaak beter voor de kat). Als je denkt dat ze geen structurele 8 euro per week over zullen hebben voor de kat, dan zou ik inderdaad de tough love route kiezen. Hoe triest ook, dan was een huisdier op dit moment niet meant to be.
En dan is dat berekend op alleen voer en kattenbakkorrels. Dus kun je nagaan... Kosten die er dus nog bijkomen zijn de dierenarts en dat is alles behalve goedkoop. In het eerste halfjaar ben je al 200-300 alleen al kwit aan de DA voor inentingen, ontworming, chippen en sterilisatie/castratie. Als ik het zo lees denk ik ook dat het beter is om het katje daar te laten, kittens worden vaak al snel geplaatst.
Sorry geen geld voor sterilisatie is einde verhaal, wat denk je zelf als ze gedekt wordt ik snap het volkomen hoor maar als je geen cent te makken heb begin er niet aan, wat denk je van dierenarts kosten. Ik heb een kat met vlooienallergie, als ze 1x gebeten word zit heel dr rug onder en naar de dierenarts krijg ze een prik. Wat denk ej als kat ouder word met nierproblemen,blaasgruis etc etc. Nee zou het niet doen, dat katje is zo weg daar misschien maar beter dat tie weggeglipt is (voelde de bui al hangen )
Late reactie.. Maar ik heb nagedacht.. Jullie hebben gelijk.. Doet wel zeer om dat beestje daar te laten hoor.. Het is zo'n schatje
Ik denk dat je er goed aan doet hoor. Iemand in zulke financiële omstandigheden kan nooit goed voor een kat zorgen. En uiteindelijk komt het op marktplaats of toch naar het asiel (alhoewel dat ook weer geld kost om het beestje daar te plaatsen).
Hoewel ik het dubbele gevoel dat het je geeft heel goed snap, denk ik ook dat je het juiste hebt gedaan. Kittens zijn gelukkig populair. Dus hopelijk heeft dit beestje snel weer een ander gezin en dan ééntje die financieel wel ruimte voor een dier hebben. Behalve dat je zusje haar niet zou kunnen laten steriliseren, zouden ze waarschijnlijk ook geen geld hebben als het beestje onverwachts onder het mes zou moeten of aan duurder dieet voer zou moeten. Wel heel sneu voor je nichtje, maar gelukkig kan zij lekker bij jullie met de katten knuffelen!
Dat is mooi makkelijk! Andere instanties (gemeente/dierenbescherming) betalen voor een dier dat je aanschaft terwijl je het geld niet hebt om 'm te verzorgen. Een verzekering is sowieso te duur voor mensen die ik de schuldsanering zitten. De verzekering is een groot deel van het leefbedrag. Gewoon geen dier aanschaffen als je het geld er niet voor hebt. On topic: Ik denk niet dat ze het beestje meegeven wanneer ze weten dat er geen geld is....
Gelukkig niet!! Misschien een harde les. Maar eerst nadenken of je een dier kunt geven wat hij nodig heeft en dan pas aanschaffen! Ik kan er echt niet bij dat mensen dat niet schijnen te begrijpen.
Vind het nogal cru , het is een dier geen voorwerp wat bij de gevonden voorwerpen ligt . Tjah jammer eigenlijk toch geen geld om het beestje op te voeden . Ja erg leuk voor hun maar dat bedenk je je toch eerder ? Je neemt toch ook geen kind om vervolgens te bedenken dat je het geld er niet voor heb . Vind dat dieren niet de dupe mogen worden van impulsieve beslissingen .Zo komen er nou dieren die doodziek zijn en pijn leiden maar geen spuitje krijgen . Laten we hopen dat het diertje goed terecht komt !
Ik denk ook dat dit de beste beslissing is. Hopelijk krijgt het beestje snel een nieuw mandje. En mensen gaan niet zomaar naar een asiel dis hij zal vast een goed plekje krijgen.