magnesium vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door eline2014, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eline2014

eline2014 Niet meer actief

ik word snachts steeds rond dezelfde tijd wakker, gebruik al valdispert en valeriaan en heb nu ook magnesium tabletjes gekocht,klopt het dat je door magnesium dieper slaapt?

2. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Dat kan idd zo zijn. Ik vroeg me alleen af welke vorm magnesium je hebt gekocht. Want als je magnesiumoxide gekocht hebt dan heb je er niet zoveel aan. Deze vorm wordt bijna niet opgenomen door het lichaam.

Goede vormen van magnesium zijn onder andere: magnesiumcitraat of magnesiummalaat

Ik hoop dat het je helpt

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik gebruik sinds juni magnesium en ik weet niet wat me overkomt... ik slaap weer. Vaster, dieper en langer. Ik kan af en toe wel huilen van geluk. Als je nagaat dat ik dus de afgelopen vijf jaar nachten maakte van vier tot vijf uur met ongeveer drie onderbrekingen. Ik ging om half elf naar bed, werd rond half een wakker tot een uur of twee, dan sliep ik weer tot een uur of half vier, dan lag ik tot een uur of vijf half zes wakker en om kwart voor zeven gaat de wekker. Ik kan je wel vertellen dat ik afgelopen winter een breekpunt heb gehad. Ik was finaal op. Ik heb hier (toevallig) over magnesium gelezen en heb een potje gehaald. Dagelijks een keer, 200mg (citraatvorm) vlak voor het slapen gaan. En in het begin dacht ik nog; het zal.. Lucky shot. Maar nu, bezig met het tweede potje, ben ik zo gelukkig! Wat voel ik me een ander mens zeg. En ik heb soms nog wel zo'n nacht erbij als voorheen, maar dan heb ik een etentje gehad of per ongeluk koffie gehad. Dus ja, dat kan zeker aan de magnesium liggen.

4. eline2014

eline2014 Niet meer actief

ik heb dus de magnesiumoxide gekocht...deze is dus niet goed?
    welk merk gebruik jij als ik vragen mag?

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Wel goed voor je stoelgang haha, wij gebruiken ze in het ziekenhuis bij obstipatie ;) maar ik denk dat je best even bij de drogist of apotheek kan navragen.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    lk gebruik magnesium citraat van het merk NOW. Ik bestel ze online, dat is veel voordeliger. Hier bestel ik ze;
    http://www.bodystore.nl/mineralen-magnesium.htm

Ik kies voor de capsules. Deze zijn iets duurder, maar werken voor mij het beste. Een half uurtje voor het slapen gaan neem ik er 3 (500 mg)
    . Meestal bestel ik 3 potten tegelijk :)

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik slaap er ook beter door. Slik het al eenhele tijd, als ze op zijn en vergeet te halen slaap ik gelijk slechter.

Ik haal ze altijd bij de Tuinen. Wel die wat duurder zijn.

8. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad echt magnesiumcitraat halen, in een 'gewone' winkel hebben ze er meestal ook niet heel veel verstand van. Op internet is wel heel veel informatie te vinden.

Mijn leven is i.i.g. totaal veranderd door het gebruik van magnesiumcitraat. Ik slikte eerst die van NOW en nu ben ik overgestapt naar de spray en magnesiumvlokken (voetenbad) van Zechsal. Als ik het een tijdje niet/slecht gebruik merk ik het ook behoorlijk snel aan mijn stemming.

9. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ik bestel ze bij www.deonlinedrogist.nl

Als je daar magnesiummalaat(malate) of magnesiumcitraat( citrate) intypt, krijg je veel merken te zien. Ik gebruik meestal die van 'Now'. Die zijn meestal qua prijs wel goed.

10. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    ik gebruik het eigen merk van onze natuurwinkel hier; Erica (ook online) te vinden. 9,95 voor 60 stuks. Ik weet dat Solgar ook heel goed is.

11. Stukkie

Stukkie Actief lid

8 feb 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik magnesium olie. Word sneller door het lichaam opgenomen.
    Smeer het onder me voeten voor ik naar bed ga.

Ik masseer ook me nek en schouders omdat ik elke dag hoofdpijn had. Nu al een maand geen hoofdpijn :)

Deel Deze Pagina