en wat ind je van me kindjes? owja nog even over welke gelachten het best bij elkaar kunnen.. zolang 1 van de 2 kittens zijn maakt het echt niet uit ze wennen wel aan elkaar. zou je een kat uit het asiel nemen dan word dit een ander verhaal. Nou heb ik een ras dat niet zonder andere katten kan. dus is dit ook makkelijker. die katten houden ook echt van elkaar en verzorgen elkaar ook.
Ik heb mijn twee katten als een klein katertje en een klein poesje gehad en het zou me in de toekomst bij een nieuwe kat niet uitmaken wat het geslacht is. Een poes zowel als een kater moeten beide geholpen worden. De mijne zijn beide hartstikke lief maar natuurlijk ook wel eens vervelend. Ik kan geen keuze maken... ik vindt het juist leuk om te zien dat ze zo anders zijn. Het is ook niet te zeggen dat juist poesjes overal neer plassen en dat katers heel veel klauwen.. ze zijn echte individuen.. net als mensen Ben echt dol op ze!
afhankelijk of niet hangt vooral van het karakter af en niet van geslacht. (al zijn katers over het algemeen aanhankelijker hoor, maar het verschilt echt heel erg!) als je een kat op tijd laten helpen heb je eigenlijk geen last van krolsheid of sproeien. qua geslacht maakt het niet zoveel uit wat je kiest zolang het een kitten is. dus: ga naar een nestje en kijk naar welke kat bij je past! dat zie je direct en verliefd wordt je toch en dan is het geslacht van ondergeschikt belang. ik leef al sinds mijn geboorte tussen de katten en heb het altijd zo gedaan.
Mijn voorkeur gaat uit naar een kater, omdat mijn katers veel aanhankelijker zijn dan de poes. De katers heb ik bij 6 maanden laten helpen en geen van beide hebben ooit gesproeid in huis. De katers en de poes gaan even ver van huis, een van de katers is namelijk eigenlijk altijd samen met de poes.
Ik zou juist voor een poes gaan, hier op dit moment ene kater en poes, hadden 2 katers en een poes. Katers die plassen bij ons vaker naast de bak, poes heeft dit nog nooit gedaan. Onze poes inderdaad ook wel wat minder aanhankelijk! Alle twee lief voor onze dame! Wij hebben trouwens britskorthaar (lilac: kater en chocolate: poes)
bij ons is het juist de poes die weleens ernaast plast... zoals ik al zei, het wisselt heel sterk en je moet echt kijken naar een kitten die bij je past.
Onze poes is juist veel aanhankelijker, en bij mijn ouders is het net zo, daar gaan de (ex)katers net meer hun eigen weg. Mijn kat wordt nu langzamerhand wel steeds aanhankelijker, dan gaat hij lekker tegen me aan liggen op de bank. Het vrouwtje springt op mijn schoot zodra ik ook maar ga zitten en wanneer ik in de bank hang moet ze altijd boven op me zitten ipv ernaast.
Wij hebben een kater en een poes, allebei geholpen. Zijn raskatten dus komen niet buiten en zijn heel lief, rustig en sociaal: Britse Kortharen. (foto zie album). Maar ook weleens ondeugend hoor. Onze kater is wat rustiger en heel aanhankelijk. Vraagt ook vaak om aandacht. Je kunt alles met hem doen hij zal nooit krabben of blazen naar je. Poes bepaalt zelf wel wanneer ze aandacht wil en laat zich ook altijd luid horen d.m.v. gemiauw als je haar oppakt of per ongeluk wakker maakt en het staat haar niet aan. Maar ook zij krabt of blaast nooit naar je. Ze zijn beide leuk met hun eigen eigenschappen, maar ik zou mocht er een overlijden toch voor een kater kiezen. Mijn man daar en tegen zou weer voor een poes kiezen.
Wij hebben een poes en die is echt erg lief. Beetje bang, maar wel aanhankelijk. Ik snap het trouwens niet zo goed waarom ze niet naar buiten mogen? Ik heb dan wel geen raskat, maar die gaat gewoon naar buiten. Heb geen omheining, maar niet omdat ik het teveel werk of geld vind, maar omdat ik het nut er eerlijk gezegd persoonlijk niet van inzie. Nu wonen wij aan een bos en dat scheelt dus ook wel.
Ik heb er wat ervaring mee en ik vind katers héél lief, maar ze hebben soms hun 'kuren' ook als ze gecastreerd zijn. Ze blijven soms heel lang weg enzo. En als je ze niet castreert durven ze te sproeien.. Katinnen ook heel lief, beetje meer huiselijk, wel kans op zwangerschap als ze niet gesteriliseerd worden én tijdens de paartijd zit je met alle katers van de buurt in je tuin vooral snachts die serenades brengen aan je katinnetje Dus ik zou zoiezo castreren/steriliseren maar geslacht maakt eig niet echt uit..
Hoezo vies? Ik heb een kater en een poes. Mijn kater is juist veel knuffeliger dan mijn poes, alhoewel het allebei type schootkat is. Mijn kater heb ik inmiddels al 10 jaar. Hij was 1 jaar toen ik hem uit het asiel heb gehaald. Toen hij 5 jaar was, heb ik er een poesje (kitten) bij genomen. Dat ging uitstekend. Mijn kater had het poesje direct geadopteerd. Mijn kater en poes hebben nog nooit naast de kattenbak gepoept of geplast en nog nooit ergens gesproeid (ondanks 2 verhuizingen). Ze zijn beiden geholpen trouwens. Mijn katten zijn binnenkatten en dat bevalt ze prima. Ik wil niet dat ze onder een auto terecht komen. Wil ze voor geen goud missen! Mijns inziens maakt het dus totaal niet uit of je voor een kater of een poes kiest. Het is gewoon waar je zelf de voorkeur aan geeft.
Mijn katten komen wel buiten.. zijn altijd binnenkatten geweest omdat ik midden in de stad woonde en ik het niet prettig vond om ze buiten te doen. Nu hebben we een mooi huis met een redelijke tuin. De buren achter ons hebben ook 2 katten en die komen nu steeds vriendjes maken met die van ons. Onze katten durven niet eens ver van huis want ze zijn bang dat we weggaan. Ze gaan dan ook alleen met lege maag naar buiten (weet ik zeker dat ze terug komen) en als we beide werken blijven ze binnen. Zodra het donker is komen ze binnen (roep ik ze) Dit is altijd zo gegaan.
Ik vind onze katers (niet gestracreerd) veel knuffeliger dan sommige poezen (We hebben ook een cattery). Met weglopen geen ervaring want ze komen hier niet verder dan de buitenren. Uiteindelijk maakt het denk ik niks uit of je nou een poes of een kater neemt. Ze kunnen allebei heel knuffelig zijn of juist niet.
hej wat leuk dat jullie ook een cattery hebben! welk ras? wij zijn een cattery van noorse boskatten xxx jazy
Nou, de antwoorden zijn flink verdeelt zo te lezen. We zijn wezen kijken nu. Er waren er nog drie beschikbaar. Pfff, moet je net mij hebben, drie van die kleine hompjes kat. En dan de leukste aanwijzen. Niet dus. Dus we hebben mijn dochter maar laten kiezen. Ze probeerde meteen een poesje weg te graaien. Niet gelukt natuurlijk, maar we hebben nu wel gekozen. En ze dacht dat het een poesje was. Maar nu twijfelt ze weer, misschien toch een kater. Ach, het maakt denk ik ook niet zo veel uit als ik de wisselende reacties lees. Ik laat het beestje toch steriliseren/castreren. Naar mijn mening zijn er al genoeg rasloze katten die op een baasje wachten. Dit word voor mij het eerste niet-asieldier. En ik denk echt niet dat het wel of niet een tuinafzetting te maken heeft met wel of niet iets over hebben voor je kat. Of je je kat wel of niet buiten laat is persoonlijk, dat geld ook voor een afgezette tuin. Dat moet maar net mogelijk zijn. En hoeveel ik over heb voor mijn dier heeft niets te maken met wel of geen tuinafzetting.
@Jazy, wij hebben cornish rex, iets heel ander dus. Je moet er ook maar net van houden, maar ik vind ze prachtig. Al vind ik noorse boskatten en main coons wel heel indrukwekkende beesten. Prachtig zijn ze!
Over dat een tuinafzetting niet zegt hoeveel je van je kat houdt, dat heeft ook niemand hier gezegd geloof ik hoor T enige is is dat t veel veiliger is voor je kat en je zelf al noemt bang te zijn weer een kat kwijt te raken, dan is dat een hele goede oplossing. En ja ook heeft t te maken met wat je over hebt voor je kat want veel mensen vinden t teveel geld kosten voor een dier, dat werd daarmee bedoelt.
Dan is het goed . Ik begreep dat ik niet genoeg over zou hebben voor mijn kat als ik geen tuinafzetting zou nemen. Maar om het geld laat ik het niet hoor. Je weet 't met geld en dieren toch niet, want je kan ook een mega dierenartsrekening krijgen. Onze tuin word de showtuin van mijn vriend die hovenier is, dus een afzetting ga ik er hier echt niet in krijgen, hihi. En we hebben speciaal voor de katten een huis gezocht die niet in de buurt is van een weg. We woonden voorheen op een camping, compleet autovrij uiteraard. Ze zijn (waren )zo gewend alle vrijheid te hebben.