Chocoladebiscuit, welke vulling?

Discussie in 'De lounge' gestart door juffie81, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Ik was net bij de jamin en wilde gewone biscuitmix kopen. Helaas was die en was er alleen nog maar chocoladebiscuit. Wat is lekker om dit te vullen?

2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Kersenbavaroise

Of juist chocolade. Yummie. Yummie.

3. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Aarbeienbavarois, slagroom, dun laagje gesmolten chocolade; hard laten worden en daar de vulling op. Frisse jam kan ook nog natuurlijk.

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik maak zelf kokosvulling en chocolademouse. Dus 1 laag kokos en 1 laag chocolademouse.

De taart is altijd als eerste op, dus ik denk dat hij lekker is haha ;)

Koskosvulling:
    1 blikje kokosmelk (400 ml)
    125 gram suiker
    1/4 theelepel zout (doe ik niet, maar misschien vind je het zelf wel lekker)
    3 eetlepels maizena
    125 ml water
    1 theelepel vanille essence
    1 bakje/zakje geraspte kokos

Verwarm de kokosmelk op laag vuur. Los de maizena op in het water en voeg dit bij de warme kokosmelk.
    Laat op laag vuur pruttelen tot het de dikte krijgt van yoghurt.
    Voeg nu de geraspte kokos toe en roer tot het nog iets dikker word. Als laatste pas de vanille essence toevoegen.
    Nu helemaal laten afkoelen in de koelkast tot het echt goed koud is en stevig.

Als je het gaat vullen gebruik dan even een dijkje van botercreme

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Chocolademouse:

200 gram chocolade (puur, wit of melk) ik gebruik puur
    250 ml slagroom
    zakje vanillesuiker

Chocola in stukjes breken en smelten in 50 ml slagroom in een pannetje op laag vuur. Dit helemaal af laten koelen tot het koud is in de koelkast.
    Klop dan 200 ml slagroom stijf met een zakje vanillesuiker erdoor.
    De chocolade erdoor spatelen en dan een paar uur laten opstijven in de koelkast.

Ik gebruik hiervoor ook een dijkje botercreme.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Daar kan bijna alles in :)

Maarre, je kunt ook zelf biscuit maken hè, daar heb je niet zo'n mix voor nodig.
    Van de leukste taarten.nl:

Ingrediënten
    5 eieren
    150 gr. suiker
    125 gr. bloem
    25 gr. maizena
    zakje vanillesuiker
    zout

Deze hoeveelheid is goed voor een ronde vorm van 24cm of een vierkante van 20x20.

Werkwijze
    Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in. Doe de eieren met de suiker en vanillesuiker in een kom. Zet de kom in een bak met heet water en klop de suiker door de eieren; klop tot de suiker volledig is opgelost en er een dikke, lichte en schuimige massa is ontstaan; klop zeker 10 minuten! Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water.
    Schep de gezeefde bloem, de maizena en het zout er voorzichtig door; niet mixen maar spatelen! Schep het beslag in de bakvorm. Bak het gebak in ca. 45 minuten in het midden van de tot 185° C voorverwarmde oven; voor optimaal resultaat: laat de temperatuur vanaf 140° C geleidelijk oplopen naar de 185° C. De biscuit is gaar als een breinaald die je in de taart steekt er droog weer uit komt (controleer dit regelmatig na ca. 35 min. bakken). Laat de biscuit afkoelen op een rooster.

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Zat er iets bij?

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Kersen vlaaivulling en aangevette slagroom! Beetje schwarzwalder kirsch idee.

9. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Ik heb uiteindelijk het biscuit gevuld met botercreme en slagroom-oreokoekjes. Was erg lekker!!

Thanks voor alle tips!

Deel Deze Pagina