Pffff... ervaren jullie dat ook zo? Ons huis is praktisch verkocht dus krijgen we groen licht om alvast verder te kijken. Eén huis sprong er gewoon uit voor ons, ons droomhuis. BALEN... is net onder voorbehoud verkocht. De kans dat het niet doorgaat is nul lijkt me, wie weet er nu niet wat ze kunnen lenen voor ze in onderhandeling gaan. Nu is het dus zoeken geblazen naar een ander huis. We zullen maar meerdere panden gaan bezichtigen, want nu is het zo moeilijk! Keus nr twee ligt kort langs een oud spoor dat buiten gebruik is. Maar over de grens zijn ze ene station aan het bouwen, dus het lijkt weer in gebruik te gaan komen, lijkt puur een kwestie van tijd maar hoe lang dat zal gaan zijn weet niemand hier. Dat wil ik echt niet, zo'n spoorlijn naast de deur. Er is een hoop ouwe meuk en een hoop echt oude panden te koop. Dan praten we over 1935 of zo. Lijken me super tochtgaten! Maar we kijken naar renovaties en isolaties, want we willen geen grote verbouwing meer. Dat hebben we gehad en nu willen we rust in de tent. En ik wil ook zeker geen monumentaal pand. Zijn hier mensen met oude panden? Hoe zit dat qua stookkosten? Ik moet sowieso schakelen, want we komen uit Duitsland en daar stoken we op olie. Verder weet ik het belang van bouwinspecties, zeker bij zulke huizen. De druk is nu gewoon best groot, de laatste keer dat ik verhuis, weer terug naar de geboortestreek. Dus het is een huis voor het leven. Groetjes en alvast bedankt
Zeker als je er de komende tig jaar wil blijven, geen haast! Desnoods ga je tijdelijk huren als je er hier uit moet, tot Het Huis voorbij komt Hier geen ervaring met oude koophuizen, je kan natuurlijk fantastisch renoveren en isoleren dus dat ligt er maar net aan. Wij hebben zeven jaar zitten kleumen in een naoorlogs woningbouwflatje zonder cv, en dat raad ik je zeker niet aan, ik geniet nu van mijn moderne appartement uit deze eeuw
Precies.... heb de optie tot huren ook al uitgezocht en heb een site waar we ons aan kunnen melden en waarbij het niet uitmaakt hoe lang je ingeschreven staat zoals bij veel woningcorporaties Plus de huurhuizen die zo nog op jaap en funda staan en zo. Renoveren zien we om drie redenen niet zitten. Ten eerste willen we niet weer zolang in de sh*t zitten, zeker niet met twee kleine kinderen. We hebben het er echt mee gehad. Ten tweede kost het een hoop geld en ten derde doet manlief een opleiding en dat met 2 kinderen betekent gewoon geen tijd meer voor zoiets. Zeven jaar?? Dat had ik nooit uitgehouden. Wij hebben 3 jaar in de kou en naar kale muren en recht tegen het dak zitten kijken (geen plafonds)... dat was al veel te lang!
In elk geval super dat je je eigen huis kwijt bent. Dat moet hier nog eens eerst gebeuren. Je droomhuis komt echt wel voorbij. Jammer van dat ene huis, maar er zijn echt wel weer nieuwe huizen dadelijk. Locatie is zo belangrijk, ik zou zo'n gok bij het spoor ook niet nemen. Welke regio zoek je?
Ja, als het inderdaad doorgaat allemaal dan heeft het ongeveer een jaar te koop gestaan. We hadden op zeker 3 jaar gerekend, dus dat valt dan mee. Hoe staat het ervoor bij jou Syane, wel kijkers? Idd lokatie is belangrijk. Ik zoek in regio Cranendonck. We zijn nu aan het dubben wat we doen. Lekker goedkoop... of wellicht toch dat ene huis dat ik vandaag van een makelaar kreeg. Zit wel wat hoger dan de prijs die ik in gedachten had (maar ik zit altijd extra laag), maar het is wel echt helemaal af inclusief isolaties en nieuwe garage en dergelijke. Dus we moeten nog voor- en nadelen tegen elkaar wegzetten. Het wordt wel of een halfvrijstaande of vrijstaande woning.
Wij staan pas net 1,5 week te koop hoor. Met de open huizendag 1 paar kijkers gehad. Wel meteen serieuze, maar die hebben nu toch een ander huis in deze wijk op het oog. En verder nog niks. Gewoon afwachten en geduld hebben dus. Je kan er niks over zeggen he en dat is ook meteen zo lastig. Nog nooit gehoord van Cranendonck haha..... Ik zou zeggen, ga gewoon kijken bij allerlei huizen, ook al zitten ze iets boven de prijs die je zelf in gedachten hebt. In deze tijd weet je het nooit. En het ligt er inderdaad ook aan of je je prijs nog baseert op nog moeten verbouwen, want als je dan een kant en klaarhuis kan krijgen, hoef je die kosten weer niet te tellen he.