Lastig verhaal vooral omdat je kind degene is die de kat opzoekt. Kan de kat ook hoog liggen, zodat je kind er niet bij kan? Ik neem hierbij wel aan dat je je kind corrigeert als ze achter de kat aan zit of als hij ligt te slapen en je weet dat hij kan reageren. Die dikke vindt echt alles goed, zal nooit uithalen maar onze dame kan je niet zomaar vasthouden, behalve mijn dochter die kan alles met haar ! Vocaal kunnen bengalen zeker zijn! Wij vinden het fantastisch
Ja ze wordt vanaf de geboorte zowat al gecorrigeerd en zat hoge plekkies maar dat ligt niet zo lekker kennelijk. In de regel houdt ze zich netjes aan de afspraken maar ze is zo impulsief :s (staat ook in dr rapport van school). Mja, heb dr al uitgelegd dat als het nog een keer gebeurd dat de kat een ander huisje gaat krijgen. Daar schrok ze wel van en die boodschap lijkt enigzins aangekomen. Hopelijk komt het niet zo ver. De kat is zeker niet de schuldige in t verhaal, maar ik moet wel voor de veiligheid instaan. Ze kunnen best veel maar het blijven ogen en nagels waar altijd wel een beetje vuil aan kan blijven hangen, nog los van t type wonden. Heeft mij ook een bloedvergiftiging opgeleverd een keer, maar in je hand valt dat iets meer op en duurt t iets langer voordat t bij cruciale dingen terecht kan komen.
@Nina Sanders https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3128231/dierenasiel-harmelen-stampvol-kittens.html?fbclid=IwAR2089Ql6o6xcV6uizzOE8RSjmZolyrTDYcYSpCHVJnZ62L1ztge5MGZLns
OMG! Zoveel. Wat sneu zeg. Ik ga dit aan mijn man laten zien. Hoewel ik al weet dat nu niet het juiste moment is..
Ik las ook dat de allergiën bij mensen vaker komen door kortharige dan bij langharige. Maar of dat echt zo is weet ik niet. Ben daarin totaal geen proffesioneel
Ik denk dat het echt heel erg van de persoon afhangt. Meestal zijn mensen allergisch voor verschillende dingen (en het kan ook nog eens verschillen per periode) en soms kun je ook niet eens echt spreken van een allergie maar van een gevoeligheid voor. Zeker als je bijvoorbeeld als kind erg gevoelig of zelfs allergisch bent voor dieren/pollen/andere dingen dan kun je daar soms ook overheen groeien. Volgens mij is mijn man gevoelig voor heel veel dingen, maar écht allergisch (wat zijn de symptomen? Beperkt dit zich tot jeuk en benauwdheid of horen hier ook andere klachten bij?) zal hij niet zijn voor katten, anders hadden zijn ouders in zijn kinderperiode en wij daarna ook geen katten kunnen houden. De klachten verminderden nl. Wel is het bij het ene ras erger dan het andere ras. Waar dat precies aan ligt geen idee. Maar dat doet er ook niet toe, het gaat om de ervaring. Ikzelf heb bijvoorbeeld als kind heel erg hooikoorts ontwikkeld. Maar écht zo vreselijk dat ik soms mijn ogen amper kon open houden en echt moeite had met ademen. Met tabletten, neusspray en oogdruppels ging het wel, maar die moest ik echt vanaf begin maart tot september gebruiken. Naarmate ik ouder werd, werd dit gelukkig minder. Nu heb ik er zelfs soms bijna geen last meer van. Maar er kan zomaar een jaar tussen zitten waarop ik toch weer een bepaalde periode erg last krijg van iets. Heel stom maar vorig jaar hadden wij borders gemaakt in de tuin en daar dus ook een aantal siergrassen in gezet. Ik weet niet wat exact maar daar zit dus ook een boosdoener tussen die verschrikkelijk op mijn neusslijmvliezen werkt (én keel, heel naar). Mijn man geeft dat juist met de variant die er pal naast staat en dus ook direct erna bloeit. kun je de klok op gelijk zetten. En soms heb ik ook in februari last van iets, dat duurt zo'n 2 weken. Geen idee wat er dan in de lucht hangt. Die witte pluizen die je soms overal ziet vliegen door de lucht (wat is dat?) zijn ook niet echt lekker voor mn keel en neus. Zo zie je maar..