Toeslagenaffaire belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door xSNDY19x, 31 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.810
    686
    113
    Vrouw
    Ik ben op zoek naar mensen die bezig zijn met de belastingdienst om te kijken of zij ook gedupeerde zijn van de toeslagenaffaire. Ik ben op zoek naar ervaringen hoe het proces loopt e.d.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik weet niet of je die hier veel zult vinden. Is er geen topic over op ‘nieuws’ oid?

3. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik ben gedupeerde.

Ik ben in februari 2020 aangemeld, de belastingdienst moest mij eerst voor 1 mei laten weten of ik in aanmerking kwam voor de Catshuisregeling, dit werd 10 mei en ze zagen voor nu geen reden om de Catshuisregeling uit te keren en ik zou integraal beoordeeld worden voor 1 juli.

Het is bijna 1 augustus en heb inmiddels een brief gehad dat ze 1 juli ook niet gaan halen dat het oktober zou worden. Maar op Twitter werd al door van Huffelen verkondigd dat ze ook met die volgorde achter lopen.

Ik verwacht er niet veel van de hele situatie brengt nog meer stress met zich mee voor iets wat inmiddels tien jaar geleden is. Opnieuw word ik geconfronteerd met de almachtige belastingdienst en nog steeds wordt er gesuggereerd dat ik fout zat/zit.

Nadeel van alles is dat ik geen bewijzen meer heb, ik bewaar alles netjes en na 7jr heb ik het weg gedaan en kort daarna werd ik dus benaderd dat frustreert me nog het meeste. Al kan de belastingdienst daar niks aan doen natuurlijk.

4. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.810
    686
    113
    Vrouw
    Jeetje waarom zagen ze voor nu geen reden dan in de lichte toets? Of hebben ze dat niet aangegeven?

5. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ik ben gedupeerde.
    Wat wil je precies weten?

6. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik kreeg de standaard brief, ik zou geen kinderen hebben, terecht terug betaald moeten hebben of geen werk gehad hebben.

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ook wij werden jarenlang getreiterd door de BD. Iedere keer kwamen ze met een nieuwe beschuldiging, uiteindelijk jarenlang een grote "schuld" moeten terugbetalen aan deze (m.i criminele) organisatie, omdat wij zogenaamd fraudeurs zouden zijn. Dat was een heel stressvolle periode voor ons waarbij we letterlijk iedere cent moesten omdraaien voor iets dat niet onze schuld was.

Toen alles afbetaald was, zijn we geëmigreerd, pas daarna werd me duidelijk dat dit op grote schaal is gebeurd helaas.

8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
  9. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja echt heel frusterend. Zeker omdat ik die brief pas ver na 1 mei kreeg (en met mij vele anderen) nu hebben ze alle tijd en mogen ze er net zo lang over doen als ze zelf willen.

En eerlijk het geld zal me gestolen worden (tuurlijk is het lekker als je het krijgt begrijp me niet verkeerd) maar ik wil gewoon horen dat het geld wat ik heb terug moeten betalen hun fout is en niet de mijne.

soovi, Zeebra en citroenrasp vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ja, precies.
    Eerlijk gezegd zou het geld me ook weinig doen (als we niet geëmigreerd waren hadden we er wellicht recht op?). Maar na jarenlang beschuldigingen, onterechte boetes betalen en voor fraudeur uitgemaakt te worden zou het natuurlijk wel fijn zijn als er excuses kwamen.

11. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Je hebt er nu ook recht op hoor! Dat je inmiddels niet meer in NL woont maakt niet uit (ik ben lid van div fb groepen en er wonen zat mensen inmiddels niet meer in NL.)

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    O, dat wist ik niet! Gelukkig gaat het ons tegenwoordig financieel goed af, dus zal daar geen beroep op doen. Dan komt het hopelijk terecht bij mensen die het echt nodig hebben. :)

Het voelt voor mij iig wel een beetje als sorry zeggen, daar ben ik al blij mee.

13. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Een vriend van mij is gedupeerde (hij was de man die boos werd in de tweede kamer). Met zijn (inmiddels) ex-vrouw heeft hij nog torenhoge schulden en is hun huwelijk gestrand door alle stress die dit voortbracht. Werkgevers wilden hem niet aannemen ivm mogelijke beslaglegging waardoor hij een gat in zijn cv heeft. Nu nog zie ik zoveel boosheid en stress bij hem. Hij heeft honderden gesprekken met Kamerleden, belastingdienst, etc gehad en nog heeft hij niks gekregen van wat hem beloofd is. Ik heb echt ontzettend veel medelijden met de mensen die dit overkomen is. Met name de frustratie en het onrecht lijkt me het ergste.

14. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.810
    686
    113
    Vrouw
    Ik wil weten hoe alles beetje gaat.
    Ik heb donderdag te horen gekregen dat uit de lichte toets groen licht is gekomen dus ik krijg de catshuisregeling en ga het integrale traject in. Echter zit ik nog voot 4 maanden in de msnp (dankzij de belastingdienst) en niemand kan mij vertellen hoe dit nu verder gaat.

15. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.810
    686
    113
    Vrouw
    En jeetje wat een verhalen hierboven. Wat heeft deze piep organisatie veel gezinnen toch zoveel ellende aan gedaan.

16. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Ik weet niks over het traject op zich. Ik zit min of meer aan de andere kant. Bij ons wordt bij de mensen die toegelaten zijn tot de regeling de gemeentelijke belastingen over een aantal jaren kwijtgescholden

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.169
    10.678
    113
    Ze hebben het ooit bij ons (en alle andere ouders van onze gastouder!!!) geprobeerd. Middenin augustus, de hele boel ineens stop gezet, en in de vakantie binnen 2 weken een shitload aan loonstroken, facturen, afschriften en weet ik wat aanleveren. Ik kon het gelukkig zo uitdraaien bij bank, werkgevers en gastouderbureau. Ruim 90 pagina's. Ik uiteraard de belastingdienst gebeld, "dat is een steekproef, waar jullie toevallig uit gekomen zijn". Uh huh. Maar goed, alles was uiteraard gewoon op orde. Vanaf oktober kregen we weer toeslagen. Wij konden deze maanden gelukkig zelf opvangen, maar je zal maar geen reserves hebben zeg. Dan zit je toch vet in de problemen door een "steekproef".

Jaren later heb ik nog wel de brieven voor ouders in de affaire gehad. Nogmaals gebeld, wat hebben jullie met betrekking tot ons dan? Nou niks. We hebben weleens veel moeten terugbetalen, door onverwacht hoger inkomen en doordat onze lieve gastouder uren in mindering bracht die uiteindelijk niet werden afgenomen, waar ze natuurlijk helemaal niet verplicht toe was.

Wij hebben het verder maar gelaten. We zijn puntje bij paaltje nooit ergens van beschuldigd en hebben inmiddels geen toeslagen meer nodig.

18. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ik ben door de belastingdienst zelf aangemeld begin vorig jaar.
    Vervolgens werd ik in februari dit jaar gebeld dat ik onder de Catshuisregeling viel en een paar dagen later had ik het geld op mijn rekening. Ik was dus een van de eersten.
    Wij wachten nu nog steeds op een zaakbehandelaar voor de beoordeling maar heb laatst een brief gekregen dat ze de termijn verlengd hebben met 6 maanden...
    Ergens voor het einde van het jaar hoop ik toch die zaakbehandelaar te hebben.

xSNDY19x vindt dit leuk.
  19. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Precies dit hebben wij ook gehad. Een aantal keer zogenaamde ‘steekproef’ controles, waarbij de belastingdienst een keer vanaf december tm april de kot had stop gezet. Gelukkig konden we dit zelf opvangen, en kregen we met terugwerkende kracht alsnog de toeslagen waar we recht op hadden. Maar wat een gedoe, hele stapels papierwerk, allemaal met de post natuurlijk. Al staat het in het niet wat de gezinnen is overkomen die onterecht zijn beschuldigd voor fraudeur, zo in de schulden zijn geraakt en alle stress die ze hebben. Vreselijk :(

20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Jeetje wat afschuwelijk zeg..

Deel Deze Pagina