Ik heb echt al een uur zitten zoeken op internet maar ik kan gewoon nergens vinden of ik plakjes gerookte ontbijtspek mag hebben. Ik vind dat altijd zo lekker op roggebrood! Weten jullie het?
Ik weet het niet zeker, eigenlijk. Ik eet geen gerookte vis (zalm enzo) dus dacht dat gerookt vlees ook wel niet zou mogen. Ik heb het niet gegeten tijdens de zwangerschap.
Maar met vis is het weer een ander verhaal geloof ik. Dat mag je dan weer niet als het vacuum voorverpakt zit. Yara, als je het niet zeker weet kun je het natuurlijk altijd aan je vk vragen als je weer moet of even bellen. xxx sas
mensen ik snap best dat je voorzichtig wilt zijn als je zwanger bent maar als je je gewoon aan het voedingsadvies van de vk houdt kun je verder alles eten. Probeer er een beetje ontspannen mee om te gaan en jezelf iets te zeggen. Geen tartaar, filet americain, niet doorbakken biefstuk, vis uit vacuum verpakking ( tenzij je die goed verhit) geen produkten van rauwe melk ( dus wel de gewone brie uit de supermarkt) geen alcohol, drugs, roken en matig koffie dan is er niets aan de hand, niet op internet gaan zoeken. Overal waar je extreem veel van eet is niet goed maar gewoon appeltaart, kruidnootje, een dropje enz blijven eten.
Kan er inderdaad niet een topic worden geopend die bovenaan blijft staan waarin staat wat wel en wat niet mag. zodat niet iedereen steeds hoeft te vragen of dit of dat wel of niet mag
Is al eens gevraagd aan de mods, maar gebeurt niet omdat het overal op internet te vinden is site van het voedingscentrum is wel duidelijk vind ik
Ik word af en toe ook een beetje tureluurs van al die topics over voedsel. Terwijl het toch echt duidelijk op oa de website van voedingscentrum wordt vermeld wat wel en niet mag. En staan daar de dingen die je zoekt niet bij? Gewoon eten!
Sorry hoor, ik heb op de sites gezocht maar ik wist het gewoon niet zeker. Het lijkt me idd wel een goed idee om 1 topic bovenaan te hebben staan, voor mensen die het alsnog niet zeker weten.
Niet doen tijdens zwangerschap | Voedingscentrum, eerlijk over eten Nou ik vind het ook niet zo duidelijk dit zegt het voedingscentrum: vlees alleen te eten als het goed doorbakken of gestoofd is. Eet geen rosbief, filet Americain, salami, chorizo, tartaar of carpaccio. Als salami en chorizo niet mag ben ik niet zo zeker dat ontbijtspek wel helemaal ok is. Gerookt ontbijtspek is niet goed doorbakken.. Ontbijtspek wordt wel eens rauw genoemd, je zou het natuurlijk altijd zelf nog even kunnen bakken.
Als salami in het rijtje staat, waarom zouden ze ontbijtspek dan ook niet noemen als je dat niet mag eten?
dat van die vacuum verpakte vis wist ik niet... dus gerookte zalm uit een pakje van de supermarkt is geen goed idee??
Gerookte ontbijtspek is echt niet rauw (de naam zegt het al 'gerookt'....). Van rauwe spek kun je hartstikke ziek worden of je nu wel of niet zwanger ben. Het is bewerkt vlees en mag je gewoon eten. Alles wat niet op de site van het voedingscentrum staat bij afgeraden is voor elke zwangere eetbaar. Lijkt mij heel duidelijk.
Als het vacuumverpakt is (wat het vaak is), kun je het beter laten staan. De AH verkoopt (of verkocht?!) ook zalmsnippers die niet vacuumverpakt zijn en dat mag wel.
Ik schrok al even:S Ik heb sinds het begin van dit topic toch aardig wat brood met gerookt spek weggewerkt. Maar goed, ik heb volgende week weer een afspraak met de verloskundige en dan vraag ik het toch maar even na voor de zekerheid.