wat vinden jullie nou van verplichte dagen, zoals vader/moeder dag kerst verjaardagen etc. ja je doet het voor de persoon in kwestie maar zelf ben je toch ook vader of moeder of jarig of wat dan ook? bijv: Ik moeten 3 vaders op 1 dag een plezier doen. De vader van mn meis (mn lieffie ) opa 1 en opa 2 ik vind het een gerees op zich om alle vaders langs te gaan en dan nog niet over de te dure kado's geproken pfff eigenlijk vind ik dat vaderdag (om maar iets te noemen) het hele jaar moet zijn. geef af en toe eens een geurtje haal een bakkie ga op visite doe iets leuks ga er lunchen dat hoeft toch niet maar 1x per jaar! kijk als je jonge kinderen hebt dan is dat natuurlijk helemaal spannend want er moet getekent en geknutseld worden! ik vind zon dag voor de kids goed om te laten merken dat vader of moeder zijn niet iets vanzelfsprekend is! en daar mogen ze respect voor hebben. maar in mijn familie lijkt het wel vanzelf sprekend te worden dat we de hele dag omgooien en voor hun leven en luxe dure kado's moeten aanslepen!poeh neej geen zin meer in bah. vorig jaar voor de komst van de kleine hebben we dit ook zo uitgelegd. maar nu begon het gezeur alweer! hoe laat komen jullie? eten jullie mee? broer moet wel om 4 uur weg en ik(opa) tussen 2 en 4! :x naast dit moeten we ook nog zelf iets gaan doen en naar opa 1 whaaaaa! bah bah bah haat verplichtingen! haha ff spuien hoor! hoe gaat dit bij jullie?
Ik snap helemaal wat je bedoeld! Commerciele meuk allemaal! Heb al gezegd, dat wij niet aan vader en moederdag doen. Er worden dat altijd dure cadeau's gekocht en waarom? Ze zijn toch niet eens jarig. Was ik vorige week bij mijn ouders, mn moeder: Ja we hebben een cadeau voor je vader voor vaderdag, kostte maar 150 euro ofzo. Je kan erbij leggen wat je wilt. *zucht* Het wordt me gewoon verplicht door mn neus heengeduwd!
ik snap ook helemaal wat je bedoeld, maar vind het ook wel lastig mijn vader is het enige nog wat ik heb dus ja doe het toch maar weer ieder jaar! maar goed ik zei gister ook tot hoelang moet ik dit dan nog vol gaan houden ieder jaar weer, wij hebben ook een gezin kijk fay is 2 dus dan is het leuk, maar als ze 15 is hoeft ze het van mij echt niet meer te doen hoor.
Ik doe al jaaaaren niet meer aan vader/moederdag. Mn ouders vonden het ook onzin.. maar het leuke was de pruldingetjes die je op school maakte. Nu doe ik wel aan vaderdag, maar dan alleen voor mn vriend, omdat ie nu voor het eerst vader is, en dat vind ik wel leuk, dus niet verplicht. Ben het overigens niet mee eens dat zo'n dag "goed" is voor de kids zoals jij het zegt. (quote: "zodat ze merken dat vader of moeder zijn niet iets vanzelfsprekend is" en dat ze daar "respect voor mogen hebben".) Ik vind dat je vanzelf wel respect krijgt van je kinderen als je je kinderen ook met respect behandeld, en dat ze er zeker geen moeder of vaderdag voor nodig hebben om te zien dat vader of moeder zijn niet iets vanzelfsprekends is. Mijn zoontje heeft er niet om gevraagd geboren te worden, wij hebben besloten dat we graag een kindje wilden, en gelukkig ook gekregen. Dus heb ik er geen moederdag voor nodig zodat hij moet beseffen dat moeder zijn niet vanzelfsprekend is.
Ik zou willen dat ik men vader nog een leuk kadoo zou kunnen geven maar helaas is hij overleden. Maar dan had ik het idd ook niet persee met vaderdag gegeven maar gewoon omdat die men vader is.
ja daar gaat het om omdat ie je vader is en niet omdat het ineens vaderdag blijkt te zijn! Oek oek: heb het inderdaad verkeerd geformuleerd!
Ach, wij doen het voor de aardigheid thuis....maar: er wordt geen tour langs alle oma's en opa's gedaan.... Mijn schoonvader en zijn vrouw doen niet eens aan kerst, laat staan deze dagen. Mijn schoonmoeder zou wel willen, maar nee, we zijn een week later gegaan met een bloemetje, maar die nemen we wel vaker mee (bloemen) Wij gaan wel elke moederdag naar mijn eigen oma, waar dan de hele familie komt. Dat is traditie en gezellig, zonder verplichting en cadeaus, niet nodig! Alleen....dit jaar was mijn oma met vakantie, dus heb ik mijn ouders op het eten uitgenodigd, ach dan is het toch ook goed! Dat commerciele gedoe vind ik ook niets hoor, weet nog dat mijn tantes vroeger tegen elkaar aan het pochen waren hoeveel armbanden, kettingen en geurtjes er waren ongeslagen, terwijl mijn moeder alleen maar trots was dat ik steeds iets maakte.... dat heb ik, vanmwege puberaal geldgebrek, heel erg lang volgehouden en mijn moeder vond het fantastisch! Dat heeft toch veel meer waarde dan dure cadeaus! Wij kijken nu al een paar dagen tegen het vaderdagcadeautje dat onze dochter op het kdv heeft gemaakt......maar mogen het nog niet uitpakkken. Nu weet ik wat erin zit, maar met moederdag was ik ook erg nieuwsgierig wat zo'n meisje van 1 voor elkaar kan krijgen, hahaha....
Ik doe al jaaaaaren niet echt meer aan vader of moederdag...tenminste, niet van MIJN ouders of die van mn vriend/man. Op die dag is het voor de vaders en moeders die nog voor jonge kinderen zorgen vinden wij. Dus n knutselwerkje en een klein kadootje van vriend/vriendin. En naja n ontbijtje moet dan van de kinderen. En verder hebben wij dan n hele dag voor ons gezinnetje. Al die verplichtingen zitten alleen maar in de weg van de papa's en mama's die nog niet zo heel lang papa of mama zijn. Mijn moeder wil t niet eens hebben dat ik dan langs kom. Dat is mijn dag. En zo denkt de moeder van mn man er ook over. Ja ik bel wel of zeg iets op msn als ze daar al zitten. Maar verder zijn we meestal die dag weg naar de dierentuin oid (houden we nml alle 4 van). Behalve dit jaar want ik loop niet zo bijzonder makkelijk meer
Hier gaat het heel makkelijk, je hoeft ook niet altijd op vaderdag perse te komen. Zo gaan we morgenvroeg een bakkie doen bij mijn schoonmoeder en haar man. Voor hem vinden we het gewoon heel leuk om te doen omdat hij nooit eigen kinderen heeft gehad en Kylian dus het eerste kindje is om hem wat te doen met vaderdag. En we gaan zondagmiddag naar mijn ouders voor vaderdag en omdat mijn moeder afgelopen woensdag aan staar is geoppereerd (2 vliegen in 1 klap) De cadeautjes houden we altijd binnen de perken, dit jaar voor beiden iets van 15,- vind ik meer dan genoeg. Zondagmorgen is voor ons als gezin. En volgend jaar, ach dan zien we wel weer. Kan zo wezen dat we dan een dagje weg gaan en dus geen vaderdag voor de opa's vieren Groetjes Anita
tweeling, ik had je niet eens herkend met die andere avatar! hier 's morgens vaderdag voor mijn man, de kindjes hebben allebei iets op school gemaakt. rond 11 uur naar mijn vader, daar hebben we een kleinigheidje voor gekocht, 7 euro. 's middags naar een vormsel en een verjaardag, daar moet mijn schoonvader ook heen, dus die daar hebben wij en hij echt geen tijd voor! maar hier is dus niks verplicht! het is graag of niet! vaderdag vind ik ook ecth van de zelfgemaakte cadeautjes en niet van dure cadeaus!
Schoonma was al geprikkeld toen we aangaven geen tijd te hebben zondag. Dus toch maar fftjes langs met een flesje drank.
Al jaren geleden afgeschaft! In het begin werd ik asociaal gevonden, nu weten mensen dat ik het niet kwaad bedoel. Ik verwen en verras de mensen van wie ik hou het hele jaar door. We maken soms met al onze vrienden zelfs plannen om een bepaald persoon zomaar in het zonnetje te zetten op een bijzondere manier. DAT is liefde en respect, niet de verplichte dagen. Vaderdag en moederdag vind ik dan wel enigzinds bijzonder, maar wel alleen binnen mijn eigen gezin. Opa is dan wel mijn papa, maar hij moet respecteren dat ik nu zelf een gezin heb en dat hij het met minder aandacht zal moeten doen. Dure cadeaus hoeft van mij niet, maar ik wil wel altijd laten zien dat mijn vader (of moeder) bijzonder voor me is. Ik denk dus wel goed na over een cadeautje en zorg altijd dat het erg persoonlijk is, en dat hoeft niet perse duur te zijn. Dit jaar --> 17 euro materiaalkosten: 2 weken boetseren, zweten, rotzooi en een bezoekverbod voor mijn vader hahaha... <-- het resultaat mag er wezen: mijn vader krijgt een zelfgemaakt beeld speciaal voor hem, dat zijn 2 dochters en kleinkind laat zien (zeer typisch, correct en herkenbaar nagemaakt). Deze moeite doe ik me nu voor hem (mijn manier om te zeggen dat ik van hem hou), maar daarintegen zorg ik ervoor dat ik met kerst (commerciele bullshit) zo ver mogelijk bij mijn ouders uit de buurt ben. Gelukkig respecteren ze mijn keuze. Zouden ze dat echter niet doen, dan heb ik daar geen boodschap aan. Er is een grens, vooral bij feestelijkheden, en die grens loopt in een grote boog om mijn gezin heen. Die grens is ook duidelijk voor iedereen, wat belangrijk is voor verdere communicatie hihi..
Het zou een dag moeten zijn om er eens extra bij stil te staan. Dit kun je doen zonder geld uit te geven. Tja, van mij mag het dus ook zonder verplichtingen. Ik baal sowieso van opgelegde behoeften :x
Die verplichtingen zijn inderdaad vreselijk vervelend, heel je vrije zondag gaat er van naar de bliksem! Maar ik ga altijd maar wel overal naartoe op die dagen want heb geen zin in gezeur.....................
Vader en moederdag is leuk voor als je kinderen heb die iets maken op school, maar voor de rest vind ik het ook geldklopperij. En het is zeker lastig, als je beiden met gescheiden ouder te maken hebt.....4 keer een vaderdag houden, pfff.... Ach ja, we overleven het wel, maar je moet wel alles goed inplannen...
Ik doe niet aan vaderdag of moederdag! Das alleen verzonnen om de winkels te spekken Ik neem af en toe wel iets voor ze mee
Ik doe er wel aan...maar koop nooit dure dingen. Kleine presentjes die toch gewaardeerd worden. Ik denk dat we niet moeilijk moeten doen,er zijn genoeg anderen die graag zouden willen dat hun dit met hun ouders konden vieren,helaas hebben zij geen ouders meer. Ik zie het meer als een bedankje,dat zij mij op aarde hebben gezet en dat ik nu ook een kleine heb,dankzij hun. Dit hoeft maar met iets kleins te zijn geen dure kadootjes. Laten we allen(die nog ouders hebben) Blij zijn met hun.
ik vind het gezellig hoor! Ik loop zo'n beetje de deur plat bij mijn ouders, maar we doen er wel altijd aan! Vind het nu ook leuk om iets voor mijn man te doen en hij omgekeerd met moederdag. Toevallig ga ik morgen niet naar mijn vader, die is dinsdag jarig...