er staat in mijn buurt een huis te koop dat voor september de deur uit moet. Nou had ik het er pas met mijn vriend over dat ze dat huis voor een belachelijke prijs te koop hebben staan en dat wij er dat wel voor willen geven. Waarschijnlijk via via doen ze het voor nog wel minder weg en zeker als september nadert en het huis nog niet verkocht is. nu zaten wij te denken er bijvoorbeel een bod op te doen maar we hebben zelf zon zelfde huis in de zelfde buurt en de huizenmakt is niet zo super op het moment. stel dat we dat huis heel goedkoop kopen zitten we nog met ons huis natuurlijk! of we houden ze beiden en verbouwen die andere... kan dit allemaal en hoe zouden jullie dit aanpakken. mijn vriend werkt 40uur en ik ben huismama dus krijg je zon hypotheek dan wel? vind het gewoon zon gemiste kans haha
Hangt er natuurlijk vanaf wat je vriend verdient en wat het huis kost. Maar om tegenwoordig op een hele jonge leeftijd twee huizen te kunnen bekostigen...denk dat het lastig wordt
dat zal best daarom zet ik de vraag hier neer want heb er echt geen verstand van. is er geen andere mogelijkheid om een 2e huis te kopen die de verkoop weer ingaat ofzo?
Volgens mij wordt het dan een soort beleggingspand. Niet iedere hypotheekverstrekker wil dan een hypotheek verstrekken. Bij Abn Amro in elk geval niet, tenminste geen woninghypotheek. Anders moet je eens de hypotheker bellen ofzo. Misschien dat zij raadt weten.
Dat hangt af.. of je een overbruggingshypotheek kan nemen of niet.. ik heb het ook gehad met onze oude woning.. gelukkig hadden we toch een maand overbrugging anders hadden we hier niet kunnen wonen...
Dan begin jij toch een beleggingsbedrijfje (onroerend goed) Je kunt navraag doen bij de Hypotheker. Wie weet is het interessant.
Ik sluit me aan bij dushi, je kunt altijd informeren naar beleggingspanden e.d. Je koopt het aan, verbouwt het, en verhuurt het dan voor een leuke prijs of verkoopt het door (met winst natuurlijk !)
Op een belegingspand kun je geen volledige hypotheek krijgen. Tenminste, bij een fatsoenlijke bank niet. Dan zul je zelf ongeveer vanaf 40.000 euro moeten inversteren. Ik geloof minimaal een kwart. Als het zo makkelijk zou zijn zou ik dit ook allang hebben gedaan,