Pff, even weer tot rust komen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Ster27, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Vanavond voor het eerst 112 moeten bellen voor een situatie die ons zelf betrof. Sinds een jaar of acht word de woning naast ons zo’n 20 meter verderop (landelijk gebied) gekraakt. Op wat rare, vreemde dingen na nooit geen problemen met ze gehad, ze zijn erg op hunzelf. Nu hoorde ik vanavond na het eten onze honden (witte herder en Jack russell) een beetje vreemd blaffen in de tuin en ging kijken wat er aan de hand was. Stond er een smoezelige man met zijn fiets aan ons hek (en dus op onze oprit) te schreeuwen en te keer te gaan tegen onze honden en kinderen. Ik ben erheen gegaan en meneer schreeuwde tegen mij dat de hond (herder) niet spoorde en gek was. Ik heb hem rustig verzocht om weg te gaan, dat hij op mijn terrein was en het terrein van de hond en dat de hond inderdaad gaat blaffen wanneer er iemand op onze oprit komt, maar dat dit ook de bedoeling is aangezien het onze waakhond is. Aangegeven dat dit het huis en de tuin van mijzelf en de hond is en niet van hem en nogmaals verzocht te vertrekken. Meneer bleef te keer gaan, vanachter het hek uithalen naar de hond (die niet eens bij hem in de buurt durfde te komen overigens) en wilde niet weggaan. Ik heb aangegeven de politie te zullen gaan bellen indien hij niet wegging, maar ook dit had geen effect. Mijn man had (eindelijk) de commotie ook gehoord en kwam naar buiten, ook naar hem was de man agressief. Die ‘rothond’ blafte altijd naar hem wanneer hij langsfietst schreeuwde hij. Ja, hij blaft inderdaad naar mensen wanneer hij het niet vertrouwt, gelukkig maar, daar hebben we hem ook (mede) voor. Ik heb de politie maar gebeld aangezien meneer niet van plan was weg te gaan en er werd beloofd om langs te komen. Uiteindelijk is na een tijd de man weggegaan, politie heeft hem opgezocht en hij heeft toegegeven verbaal agressief te zijn geweest. Volgens hem had de hond hem aangevallen (dit was eerder andersom, de hond zit achter een hek, 10 meter van de weg af en blijft altijd op afstand als hij het niet vertrouwt, een hoop geluid, maar verder niet en meneer al zwaaiend en grijpend richting onze hond...), maar de politie heeft hem gezegd dat hij niets bij ons te zoeken heeft en uit de buurt moet blijven. Maar goed, oudste zoon helemaal overstuur en bang en jongste ook wel een beetje (ook al doet hij nog zo stoer).
    Mijn man is ‘s avonds vaak weg tot ‘s avonds laat, soms in de nacht ivm werk en ik moet zeggen dat ik hier nu toch minder relaxt zit. Gelukkig heb ik hier mijn twee hondjes en de politie gaf aan dat meneer nu wel weer aanspreekbaar was en niet (meer) labiel overkwam, maar toch... getver... mijn gevoel van veiligheid heeft toch wel een knauw gehad.

2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Pfff heftig zeg! Ik snap dat je gevoel van veiligheid een knauw heeft gehad!
    Ook niet leuk voor je kinderen :(

Hopelijk blijft die gekke vent ook echt weg en heb je er geen last meer van. Nu maar even met de honden in de buurt proberen te ontspannen.

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Nee, zeker niet leuk, al helemaal niet voor de kinderen. De oudste is heel gevoelig en kreeg echt een lichte paniekaanval, zo sneu. Nu maar hopen dat hij wegblijft en zo niet dan mochten/moesten we meteen weer bellen gaf de agent aan.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  4. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat een nare ervaring.
    En zwaar overdreven van die man.

Ik zou zelf nooit zo reageren (uiteraard haha) maar ik vind blaffende honden wel ontzettend irritant.
    Dan vertrouwen die beesten mij blijkbaar ook nooit want blaffen naar mij ook.
    Waar is dat voor nodig?
    Je zou je toch veilig moeten voelen dat ze er zijn en eventueel gaan blaffen als iemand het terrein op komt.
    Waarom dat blaffen als er iemand langs loopt of fietst? Is zoiets niet af te leren?

5. rums

rums Niet meer actief

Wat vervelend! Fijn dat je waakse honden hebt. Wij hebben camera's laten ophangen omdat ik savonds regelmatig alleen thuis ben.

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hè bah, wat vervelend zeg. Hopelijk blijft hij weg!

Ikzelf ben helemaal geen held met alleen thuis zijn enz. Mijn man is 's avonds ook vaak weg en pas laat thuis. Omdat ik een angsthaas ben wonen we in een woonwijk met camera's rondom, felle lampen die aangaan als er iemand in de tuin loopt.
    Als ik niet zo bang zou zijn zouden we ook in een huisje achteraf wonen met een stukje grond maar helaas...

7. Colour

Colour Bekend lid

5 feb 2013
    644
    173
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat een nare ervaring moet dit voor je geweest zijn.
    Fijn dat de politie en zo oppakte :thumup:

Hopelijk blijft die man weg na deze waarschuwing.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat kun je wel afleren, maar wel met veel moeite.
    Het is namelijk zelfbelonend gedrag. Ze blaffen en zeggen "ga weg ga weg ga weg" en doordat jij doorloopt of fietst, doe je exact wat ze vragen.

Maar; ik ga mijn hond niet afleren te blaffen als er iemand bij mijn huis komt, omdat dat persoon het misschien vervelens vind. Ik heb onze honden óók voor de bewaking en daar hoort alarm slaan bij.

@ts, wat een freaky vent zeg. Hopelijk blijft hij weg!

DastyQueen en masami vinden dit leuk.
  9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Het is wel af te leren, maar ik wil juist dat hij aanslaat wanneer hij iets niet vertrouwt. Hij blaft echt niet bij iedere fietser of voetganger die langskomt (gelukkig niet want wij wonen langs een drukke fietsroute), ook niet naar de postcode, maar als hij het niet vertrouwt dan laat hij van zich horen.

Ik heb ook meer het idee dat het de man dwars zat dat mijn hond niet bij hem wilde komen en als reactie op deze afwijzing zo heftig reageerde. Ik kan me herinneren dat we een jaar of twee geleden ook een rare (dezelfde?) vreemde snuiter aan het hek hadden staan die onze herder wilde aanhalen die hier totaal niet van gedient was en niet bij hem in de buurt wilde komen. Toen is hij afgedropen, dit keer sloeg hij door.

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik kreeg net ook al een appje van mijn man met een link naar een camera, deze maar meteen besteld, toch wel fijner idee. Ben niet zozeer bang voor onszelf, maar wel voor de hondjes.

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Duidelijk verhaal.
    Lijkt me ook niet fijn als je je thuis onveilig voelt.
    Heb je wel buren in de buurt of woon je vrijstaand?

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij wonen inderdaad vrijstaand, het gekraakte pand staat het dichtst bij ons huis (20-30 meter). Hier zit nog wel een zandweg tussen. Onze andere (directe) buren wonen ongeveer 100 meter van ons af. Daar kregen we overigens gisteren al meteen een appje van dat de honden anders blafden dan normaal, of er iets aan de hand was. Wel goede sociale controle dus .

wenneke20 vindt dit leuk.
  13. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Nadat we vanwege onze buren hebben moeten verhuizen een jaar bij schoonouders gewoont en ook hier kwam ze vervelen wel vanaf de openbare weg trouwens...dus toen schoonouders hun huis klaar was en ze verhuisde ook hier camera s laten neerghangen ook ik ben vaak alleen door man ze werk ..

Deel Deze Pagina