bestek

Discussie in 'Voeding' gestart door loesjej, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    welk bestek gebruiken jullie?

hier dreumesje die nu ook avondeten sjelluf wil doen en ik heb alleen die "voeder"lepels met extra lange steel, en das erg onhandig voor hem.
    Voor zijn brood heb ik het Hema jip en janneke vorkje, die met die stompe punten, maar vind het lepeltje van dat setje niet echt handig.
    Hij eet overigens (nog) het makkelijkst met een lepel.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij gebruiken de setjes van de Hema.
    Gewoon vanaf de eerste hap gebruikt door zowel de kinderen als ons, en nu gebruiken we ze nog altijd.

Bekijk bijlage 43711

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ hanneke: ik heb het een paar keer geprobeerd met een soortgelijk bestekzetje, maar die worden hier zo snel zo heet. Hebben jullie daar geen last van?

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm, nee, geen last van. Hier prikken we het gewoon aan het vorkje en laten ze happen. En als ze het zelf doen dan prikken ze dus zelf en happen ze. En soms prikken wij en happen hun, haha, maar dan dus ook geen probleem.

Lepeltjes worden alleen gebruikt voor yoghurt/kwark dus ook geen last van. En het mesje proberen we ze te leren dat het niet in de mond mag ... maar dat heeft eigenlijk ook geen kans om warm te worden.

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey had IKEA bestek, 4 messen, 4 vorken en 4 lepels (elk setje een eigen kleur) voor 1 euro.

Nu eet hij met zijn zilveren bestekje en soms wil hij met ons bestek eten.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Prik je ook de rijst? En bijv. doperwten? Want dat gaat hier dus met de lepel en die wordt hier dus vaak te warm.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rijst gaat idd eigenlijk ook meestal op de vork idd en soms met de vingertjes. Doperwtjes worden hier standaard met de vingers gedaan (stelletje viezerikken he ;)) en soms proberen ze het met het vorkje.

Maar oke. Als ze dan dus warm worden is idd wel lastig. Dan zul je toch iets moeten wat van plastic is ofzo denk ik.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ hanneke: bedankt voor je reactie :) Ik dacht misschien dat ik gewoon raar bestek heb ;) Ik kan het eens proberen met een andere.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In het begin gebruiken we wat kleiner bestek van de Etos, die zijn van kunststof, en de handvaten zijn gebogen. Dan kunnen de kindjes de lepel en vork makkelijker vasthouden en mikken.

Vanaf 1,5 hebben we zo'n standaard metalen kinderbestekset gebruikt. Toen was hij motorisch goed in staat te mikken met dat bestek..

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hebben we nooit last van gehad. Eten was nooit zo heet op het bord dat het bestek te heet werd om in de mond te doen.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ging hier altijd goed met een gewone theelepel van ons bestek.

Deel Deze Pagina