Even jullie mening nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door JongeMama22, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Hallo dames heb even jullie eerlijke mening nodig van jullie.

Ik loop sinds een paar jaar hard en ik liep altijd door het bos heen. Het is een recreatiebos waar altijd wel mensen zijn. Nu wil ik straks weer beginnen met hardlopen na mijn bevalling en wil weer door het bos lopen, vind het gewoon mooie natuur en zeker met de herfstkleuren enzo.

Nu zat ik dat te vertellen tegen mijn man en mijn schoonvader en die verklaarde me allebei voor gek. Hun redenatie is dat je als vrouw zijnde dat nooit moet doen omdat je in de bosjes getrokken kan worden of overvallen kan worden. Ik heb daar zelf nooit zo over nagedacht en heb me nooit onveilig gevoelt daar, en uiteraard ga ik daar niet s'avonds lopen of als het donker is ook niet. Nu durf ik niet meer door het bos te lopen:)

Wat vinden jullie?

2. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik ben persoonlijk echt niet bang aangelegd, dus ik zou gewoon de "normale" route door het bos lopen. Waarom niet? Er zijn, zoals je zegt, toch altijd mensen in de buurt. Ik zou er dus niet zo bang voor zijn :p

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Overdag zie ik niet in waarom niet, er kan altijd en overal wat gebeuren, maar lijkt mij dat dat echt niet zo onveilig zal zijn.

4. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Ik geloof niet dat er op klaarlichte dag mannen in bosjes liggen om vrouwen te grijpen. En al helemaal niet op een plek waar meer mensen zijn. Gewoon lekker naar het bos blijven gaan zou ik zeggen er is niks om je druk over te maken.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Beter kan ik het niet verwoorden.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Tja...

Ik zou het ook niet doen...inderdaad het risico

Ik deed het wel in de ochtend met de hond mee...in een park waar veel mensen lopen

Maar...ik ben dus WEL bang aangelegd en zie overal spoken ( niet letterlijk spoken want daar geloof ik niet in :D)

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ja ik ben ook zo'n iemand die denkt dat iemand uit de bosjes komt springen. Maar dat komt omdat mijn oma en mijn moeder me daar vroeger erg op hebben gewezen en bang hebben gemaakt. Nu waren er toen ook veel kinderlokkers enz actief in ons dorp dus ik snap het wel, maar ben nu nog steeds bang daarvoor ja. Met name 's avonds.
    Ik neem in het donker dus ook vaak een stanleymes van t werk mee als ik op pad moet, just to be sure.

8. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Als het overdag is, dan kan dat toch gewoon
    Is in elk geval al veiliger dan s'avonds.
    En je zou altijd ter geruststelling samen kunnen gaan hardlopen, met je man of misschien een vriendin of buurvrouw

9. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wij wonen in het bos en ik ga 's avonds ook gewoon hardlopen met de hond.. Ik geloof er niet zo in dat een verkrachter in een bos gaat zitten wachten tot er, toevallig, iemand voorbij komt...

Overigens vind mijn schoonmoeder het ook niet "goed" dat ik dat doe..

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier wandel ik overdag en 's nachts rustig op eender welke plek in mijn ééntje door de stad.
    Maar een bos of park alleen in ... nooit van mijn leven meer!
    Ik heb er ooit last gehad van een kerel (overdag - op een zondag!), ben net op tijd weggeraakt voor hij echt iets kon doen en dus toch echt nooit meer.

't Was bovendien een park waar ik héél véél kwam - het vakantiehuisje van mijn oma stond er vlak naast - en het heeft toch echt wel 3 maand geduurd voor ik er terug naartoe durfde (zelfs met iemand bij).

11. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Het lijkt mij dat dit altijd en overal kan gebeuren. Als je daar continu rekening mee moet houden kun je nergens meer naartoe. Ik zou gewoon lekker gaan hardlopen! :)

12. Amare

Amare Niet meer actief

Op de gewone weg kan je denk ik hetzelfde overkomen.
    In het donker zou ik dan zelf ook niet zo snel doen.

13. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Wij wonen midden in het bos, ben er altijd te vinden, overdag, 's avonds en soms 's nachts als het nodig is voor 1 van de honden...
    Maar goed, ik ben absoluut niet bang aangelegd, ken het bos en de geluiden op mn duimpje, dus ik ga gewoon, heb ook weinig andere mogelijkheden :D
    Mijn familie vindt het ook niet zo'n geslaagd idee, maar ik doe het inmiddels al 8 jaar zo, nog nooit iets gebeurd of iets engs meegemaakt... ;)

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Op basis van mijzelf: ik zou gaan, lekker boeiend wat een ander zegt. Je zou op de eerste plaats stekeblind zijn om mij te 'grijpen' op basis van aantrekkelijk en op de tweede plaats heb ik onwijs veel vechtsporten gedaan en ben ik best wel sterk (genoeg) om de rollen om te draaien. Ik ben meer iemand die in het nieuws komt als serieverkrachter-verkrachter :p It's his call. Try me.

Maar als ik een normaal postuur slank weerloos meiske was, zou ik een abonnement in de sportschool nemen en daar hardlopen of thuis een loopband aanschaffen. Dan wist ik helemaal zeker dat ik veilig ben.

15. Elliz

Elliz Lid

6 aug 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je zo gaat beredeneren dan kun je als vrouw toch nergens meer naartoe.. er kan een man achter elk flatje staan of elke winkel of elke straat om je te bespringen.

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Gewoon lekker in het bos gaan hardlopen. Dat je als vrouw zijnde nergens alleen naartoe kan is onzin (en wie zegt dat een man niet overvallen kan worden?) want dan zou je nergens alleen kunnen lopen.
    Zorg dat je je mobiel bij je hebt en dat iemand weet dat weg bent. Dat lijkt me wel voldoende in een bos waar jij bekend bent en waar ook andere mensen lopen.

17. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik ga ook altijd bij ons de polder in (skaten of hardlopen) en heb daar ook nooit iets achter gezocht hoor dat er iemand ineens tevoorschijn zou kunnen komen.

In de winter ga ik er ook niet 's avonds naartoe maar overdag of in de zomer in de avond ben ik daar regelmatig te vinden hoor.

En ik heb mijn mobiel ook altijd bij me en ik ben ook niet zo bang aangelegd dus dat scheelt ook wel denk ik.

Gewoon blijven doen hoor, lijkt me niet dat iemand maar in de bosjes blijft wachten in de hoop dat er een vrouw voorbijkomt.

Dan kan je niks meer doen want er gebeuren overal rare dingen en daarvoor hoef je niet in het bos te lopen.

18. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou het zelf niet doen, maar voor dit 'gevaar' ben ik mijn hele leven gewaarschuwd, dus ben er min of meer echt bang voor gemaakt.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou het niet doen.

20. Anjou

Anjou Niet meer actief

Helaas stond mijn aanrander wel gewoon op wacht, overdag in het bos. En gelukkig bleef het bij aanranden omdat mijn vriendin er net aan kwam.

Zeg dus nooit dat het niet kan.

Of jij je er zelf prettig bij voelt is het belangrijkste. Niet in een glazen bubbel leven maar gewoon goed opletten

Deel Deze Pagina