Regelmatig hoor ik van mensen dat ze me zeker 6 a 8 jaar jonger schatten dan ik daadwerkelijk ben, soms nog wel meer dan dat. Ik ben wel eens benieuwd of jullie jonger of ouder worden geschat en wat je daarvan vindt? Heeft het wel eens voor grappige of niet grappige situaties gezorgd ? Ik vind het meestal niet zo erg dat ik jonger wordt geschat. Maar laatst dacht iemand op straat dat ik een tienermoeder was, toen voelde ik me toch wel een beetje té jong geschat. Of wanneer ik voor de tig-ste keer m'n ID moet laten zien als ik alcohol koop, denk ik ook wel eens van 'hallo, ben bijna 30 hoor!'
Ik word ook altijd jonger geschat. Toen ik 16 was, vond ik dat vreselijk. Als ze me nu veel jonger schatten, dan bedank ik ze.
Ligt aan de hoeveelheid make up die ik op heb Maar over het algemeen wordt ik (gelukkig!) jonger geschat. Maar een tienermoeder, nee daar ga ik echt niet meer voor door haha.
Yep, hier ook altijd (veel) jonger. Na een gesprek niet, maar kwa uiterlijk, dus bv in de winkel wel. Ik ben 25, maar zou zo door kunnen voor 17 of 18. Vind het niet zo heel erg. Heb zelf het idee dat m'n fronsrimpel steeds meer zichtbaar wordt en m'n gezicht, vnl m'n ogen, ietsjes minder strak. Maar, hey! Als ik door kan voor 17 dan valt dat toch nog wel mee, haha! Ik heb verder een vrij harde/niet onzekere uitstraling en ik denk dat ik daardoor nooit zomaar wordt aangesproken als bv tienermoeder.
Haha, ik word altijd 10 jaar jonger geschat. Dikker zijn heeft ook haar voordelen hoor, minder rimpels haha.
Ik heb eigenlijk geen idee... Ik denk ouder want ik hoef ook nooit mijn ID te laten zien(ben 23). Maar dst komt denk ik ook doordat ik 2 kinderen heb. Maar goed liever jonger geschat dat 10 jaar ouder .
Ik word ook altijd jongen geschat. Ik ben 29 maar een paar weken geleden kreeg ik een fles rosé niet mee, omdat ik geen legitimatie bij me had. En regelmatig staan er verkopers aan de deur die me vragen of mijn vader of moeder thuis zijn, haha. Maar ik denk dat dat vooral komt omdat tienermeisjes er tegenwoordig vaak juist ouder uitzien dan dat ze zijn.
geen idee eigenlijk! hahahah! waarschijnlijk iets ouder, ik ben 29, denk dat ze me al wel begin 30 schatten. maar lekker belangrijk. als ik 40 was en ze zouden me dan nog ouder schatten denk ik er waarschijnlijk anders over
Heel wisselend. Soms heb ik het idee door de manier van praten dat mensen mij heel jong nog inschatten. Had van de zomer dat een oude man begon te praten toen we ergens stonden te wachten. Over het feit dat ik nog maar moest genieten van de middelbare schooltijd, dat het leven straks haastig genoeg word? uh meneer ik heb 2 diploma's en al tijdje werkzaam als verpleegkundige en ook nog eens zwanger Heb hem maar in die waan gelaten. Of dat verkopers van bijv kranten mij negeren, uh hallo ik zou dat mischien ook wel willen of denk je dat ik geen geld heb?? Maar aan de andere kant hoor ik van clienten weer dat ze mij niet 24 schatten maar ouder maar dat kan komen door mijn werk. Ben blond denk dat ik daardoor wel jonger word ingeschat. Maar goed uit eindelijk maakt het natuurlijk niks uit masr snap dat je het niet altijd leuk vind! Moest laatst wel lachen toen mijn zwager in nl was en sigaretten wilde kopen ( lees 32 jaar) en hij kreeg ze niet mee moest eerst zijn id halen. Soms schatten die mensen het wel heel slecht in.
Jonger, bij het halen van alcohol moet ik regelmatig mijn rijbewijs tevoorschijn toveren. En als vreemden horen dat ik al 2 kinderen heb van 8 en 5 dan zijn ze helemaal verbaasd.
ik word 30 maar als ik alleen boodschappen doe en rookwaren voor mijn man haal, moet ik me 9/10 legitimeren
Hier hetzelfde! Moest in de winkel sigaretten meenemen voor mijn man en de caissière vroeg me of ik even mijn ID wilde laten zien. Die maakte mijn dag helemaal goed zij was maar excuses aan het maken en ik aan het lachen. Was 30, maar prima dat ze dacht dat ik nog geen 18 was
Ik werk trouwens zelf achter de kassa en soms heb ik ook dat ik iemand zijn ID vraag en diegene blijkt dat veel ouder. Dan schaam ik me ook wel hoor. Laatst had ik het aan een vrouw gevraagd en ze was al dik in de 30 . Nou ze leek echt heel jong, was een aziatische vrouw. Maar soms vergis je je best wel maar dat komt ook omdat er vaak jongeren aan de kassa staan waarvan je in eerste instantie denkt ooh die is vast ouder. Maar als je dan toch een ID vraagt zijn ze pas net 18 ofzo. En het probleem is dat je tot 25 jaar moet vragen, ook als je weet dat iemand al 22 is bijv. dan nog moet je bij elk bezoek een ID vragen. Ze voeren regelmatig controles uit en als je 3x zakt dan moet je weg. Ik ben 1x gezakt dus ja dan ben ik ni wel extra voorzichtig.
Bij de kassa schatten ze me jonger, vragen soms ook om legitimatie als ik wijn koop. Sta je daar met twee kinderen, een hele band vol boodschappen en dure wijn Maar ja, ze moeten er op letten, dus prima. Verder word ik steeds vaker met u aangesproken, dat geeft weer een ander beeld Ben bijna 32 en zie er wel jonger uit denk ik.
Vroeger, rond de leeftijd van 15/16 werd ik veel ouder geschat. Moet eerlijk bekennen dat het toen wel voordelen had. Nu, 22 jaar, word ik weer jonger geschat, wat soms best wel vervelend is. Mensen vragen mij soms of ik met mijn broertje en zusjes aan het wandelen ben, bij het zeggen dat het mijn eigen kinderen zijn kijken ze toch wat ongemakkelijk. Eind van het 2015 een fles wijn gekocht, moest gewoon mijn ID laten zien.
Jonger, meestal. Soms denk ik even dat het bij begint te trekken, maar dan vraagt er weer iemand of ik dan bij mijn ouders woon. Ach ja.